Zitten er mensen op dit forum die deelnemen aan de Tuareg Rally 2005 ?
Dit zou een haalbare (en betaalbare) raid moeten zijn in Marokko.
Naar het schijnt kan je nog inschrijven.
Heeft iemand er ervaring mee?
Xander
Tuareg rally 2005
Moderator: ghulst
Hallo Xanderxander schreef:Zitten er mensen op dit forum die deelnemen aan de Tuareg Rally 2005 ?
Dit zou een haalbare (en betaalbare) raid moeten zijn in Marokko.
Naar het schijnt kan je nog inschrijven.
Heeft iemand er ervaring mee?
Xander
afgelopen keer meegedaan mooie rallye goed georganiseerd en betaalbaar, je moet wel roadbook kunn lezen en GPS
Alp
Bedoel je het gewone bolleke - pijl gedoe?
en GPS, krijg je de coordinaten van de organisatie doorgespeeld?
Hoe zit het met het tempo en dergelijke?
Worden de deelnemers appart gelost?
Graag wat meer info van iemand die het allemaal meemaakte.
Dank bij voorbaat.
Xander
Dank bij voorbaat.
Xander
Rijden, nu, en waar het nog kan!
Ik doe mee dit jaar
Heb een paar jaar geleden ook al eens meegedaan. Je kan gerust meedoen als je nog geen rallye-ervaring hebt hoor: er is namelijk een "profi"- en een beginners-klasse. Je kan na een paar dagen nog overstappen van de ene naar de andere klasse. Maar ik heb met m'n maat de eerste keer direct ingeschreven in de profi-klasse: meer off-road, minder vervelende verbindingsbaantjes . Wel hebben we steeds op mekaar gewacht vlak na de start, zodat we samen konden rijden. Veel veiliger. Die duitsers snapten er niks van, die reden allemaal voor het klassement zie je. Terwijl wij meedoen voor de fun.
't Zal intussentijd nog wel een pak kompetitiever geworden zijn vrees ik. Ik las pas op de site dat er al 83 inschrijvingen binnen zijn Dat waren er toen slechts een stuk of 30
O ja, ivm je vragen: maak je geen zorgen over GPS-lezen, dat leer je al doende Coördinaten of kaarthoeken en afstanden staan in je roadbook, dus 's avonds na de briefing zitten we samen bij een glaasje wijn naarstig te plakken en op onze GPS te tikken.
Tempo bepaal je dus helemaal zelf. Laat je niet opjagen door anderen die je razendsnel voorbij komen al na enkele km: heb meermaals meegemaakt dat we bij aankomst nog steeds vóór al die snelle jongens waren, gewoon omdat we geen enkele fout maakten qua navigatie
Deelnemers starten idd apart, obv de prestaties van de dag voordien.
Maar daar trek ik me dus niks van aan, ook al sta ik 20 plaatsen voor m'n maat (het verschil is de volgende dag toch weg als je samen rijdt).
Wel veel lol gehad, vooral in de zandbak van het Erg Chebbi. Naar 't schijnt is er dit jaar nog veel meer off-road van bij de start tot de aankomst, hoi hoi !
Enige nadeel : oppassen voor Toerista-virus en slecht slapen (combinatie van hitte, zand en ev. wijn).
Heb een paar jaar geleden ook al eens meegedaan. Je kan gerust meedoen als je nog geen rallye-ervaring hebt hoor: er is namelijk een "profi"- en een beginners-klasse. Je kan na een paar dagen nog overstappen van de ene naar de andere klasse. Maar ik heb met m'n maat de eerste keer direct ingeschreven in de profi-klasse: meer off-road, minder vervelende verbindingsbaantjes . Wel hebben we steeds op mekaar gewacht vlak na de start, zodat we samen konden rijden. Veel veiliger. Die duitsers snapten er niks van, die reden allemaal voor het klassement zie je. Terwijl wij meedoen voor de fun.
't Zal intussentijd nog wel een pak kompetitiever geworden zijn vrees ik. Ik las pas op de site dat er al 83 inschrijvingen binnen zijn Dat waren er toen slechts een stuk of 30
O ja, ivm je vragen: maak je geen zorgen over GPS-lezen, dat leer je al doende Coördinaten of kaarthoeken en afstanden staan in je roadbook, dus 's avonds na de briefing zitten we samen bij een glaasje wijn naarstig te plakken en op onze GPS te tikken.
Tempo bepaal je dus helemaal zelf. Laat je niet opjagen door anderen die je razendsnel voorbij komen al na enkele km: heb meermaals meegemaakt dat we bij aankomst nog steeds vóór al die snelle jongens waren, gewoon omdat we geen enkele fout maakten qua navigatie
Deelnemers starten idd apart, obv de prestaties van de dag voordien.
Maar daar trek ik me dus niks van aan, ook al sta ik 20 plaatsen voor m'n maat (het verschil is de volgende dag toch weg als je samen rijdt).
Wel veel lol gehad, vooral in de zandbak van het Erg Chebbi. Naar 't schijnt is er dit jaar nog veel meer off-road van bij de start tot de aankomst, hoi hoi !
Enige nadeel : oppassen voor Toerista-virus en slecht slapen (combinatie van hitte, zand en ev. wijn).
Keep on smiling!
Xander je heb meeste info nu al lees ik, en de gps kan door de organisatiexander schreef:Bedoel je het gewone bolleke - pijl gedoe?
Dank bij voorbaat.
Xander
geladen worden in enkele seconden, voor de hele week.
k doe nog een keer weer mee.
Dank je voor de info jongens.
Nu wordt het nog moeilijker kiezen,
want ofwel de Transtunesia opnieuw, ofwel dit.
Tunesia is wel 10 dagen rijden.
Hebben jullie ook een idee wat jullie budjet ?
Xander
Nu wordt het nog moeilijker kiezen,
want ofwel de Transtunesia opnieuw, ofwel dit.
Tunesia is wel 10 dagen rijden.
Hebben jullie ook een idee wat jullie budjet ?
Xander
Ik ga, met nog wat Hollanders, de raid de l'amitié rijden in Marokko. Dat is eind april, begin mei (2 weken)
Hiervoor kun je ook nog inschrijven.
http://www.aiofrance.com/raid/index.php ... cookie=oui
Rwin
Hiervoor kun je ook nog inschrijven.
http://www.aiofrance.com/raid/index.php ... cookie=oui
Rwin
Ha, dat wist ik nog niet, dat je je GPS-punten kunt krijgen vd organisatie. Zal wel een tijdje duren: 80x2min=3-tal uurtjes!
Tanstunesia is geen wedstrijd, eerder een toeristische uitstap, heb ik me laten vertellen. Wel mooi rijden daar overigens (was daar met El Chott-rallye), maar niet zo gevarieerd als Marokko.
Budget voor Tuareg? Zonder moto en navigatiespullen ongeveer 1700euro. Als je onderdelen en navigatiespullen nog moet kopen, mag je er gerust nog 1000 euro bijtellen.
Tanstunesia is geen wedstrijd, eerder een toeristische uitstap, heb ik me laten vertellen. Wel mooi rijden daar overigens (was daar met El Chott-rallye), maar niet zo gevarieerd als Marokko.
Budget voor Tuareg? Zonder moto en navigatiespullen ongeveer 1700euro. Als je onderdelen en navigatiespullen nog moet kopen, mag je er gerust nog 1000 euro bijtellen.
Keep on smiling!
Zeg mannen, met welke motor gaan jullie?
Ikzelf rij met een KTM 525 MXC en vermoedelijk zal mijn probleem de brandstoftankinhoud zijn (13,5l) want dat is bij deze beer slechts goed voor een 120 km.
Hoe zijn de bevoorradingsmogelijkheden?
Xander
Ikzelf rij met een KTM 525 MXC en vermoedelijk zal mijn probleem de brandstoftankinhoud zijn (13,5l) want dat is bij deze beer slechts goed voor een 120 km.
Hoe zijn de bevoorradingsmogelijkheden?
Xander
20 l tank, jongens, je moet dat voorwiel omhoog krijgen in de duinen he,
ben op zoek naar een soort tankje(s) die achteraan opzij kunnen gemonteerd worden. Het moet spelen blijven hé.
Xander
ben op zoek naar een soort tankje(s) die achteraan opzij kunnen gemonteerd worden. Het moet spelen blijven hé.
Xander
Laatst gewijzigd door xander op di feb 08, 2005 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
tankjes achterop bestaan!!!xander schreef:20 l tank, jongens, je moet dat voorwiel omhoog krijgen in de duinen he,
ben op zoek naar een soort tanje(s) die achteraan opzij kunnen gemonteerd worden. Het moet spelen blijven hé.
Xander
BUMTANK
100 GBP via Tom Beckett (Fourstrokespares@aol.com)
HPN tank
Te verkrijgen bij www.dirtbike.at
[
BUMTANK
[[/img]
Steve, op deze site geraak ik niet,
ziet er leuk tankje uit.
Xander
BUMTANK
[[/img]
ziet er leuk tankje uit.
Xander
Het is ook geen site, maar een mailadres..ik heb de hele wereld gegooled, maar kan geen site van BumTank vindenxander schreef:[
BUMTANK
[[/img]
ziet er leuk tankje uit.
Xander
ik heb wel Tom beckett gemaild met voor meer informatie
Ik rij met een HVA 450 met 12-litertank: voldoet voor deze rallye ruimschoots (goed voor 200km). Je kan misschien je moto een beetje armer afstellen speciaal voor de rallye: in warme landen staat-ie meestal toch te rijk
Verder werk ik aan een constructie met 3 kokers uit regenafvoerbuis: die komen achteraan opzij en bovenop het achterspatbord (dat verstevigd werd). Hierin past telkens 1 PET-fles, waarin naar behoefte water of benzine kan bewaard worden. Niet zo mooi als een Bumtank, maar veel goedkoper
Verder werk ik aan een constructie met 3 kokers uit regenafvoerbuis: die komen achteraan opzij en bovenop het achterspatbord (dat verstevigd werd). Hierin past telkens 1 PET-fles, waarin naar behoefte water of benzine kan bewaard worden. Niet zo mooi als een Bumtank, maar veel goedkoper
Keep on smiling!
Dat verbruik heb je hier ws. in Nederland in het buitenland is het verbruik op harde ondergrond normaal veel lager . In Frankrijk ligt het verbruik van mijn EXC 450 op ongeveer 1 op 16 en dit verbruik gold ook voor bijv een Suzuki DRZ400. In Andorra heb ik al eens op een afstand van ruim 200 km 1 op 18/19 gereden terwijl hier in Nederland bij een offroad rit een verbruik van 1-7 niet ongebuikelijk is.xander schreef:Ikzelf rij met een KTM 525 MXC en vermoedelijk zal mijn probleem de brandstoftankinhoud zijn (13,5l) want dat is bij deze beer slechts goed voor een 120 km. Xander
Mijn Yamaha WR 450 moet er ook aan gaan geloven. Ik ga er vanuit dat ik daar wel 150 km mee kan gaan.Ik rij niet de orginele rally in maart, maar een zelfde afstand van 3000 km. maar dan met een groep gezelligheids rijders.Dit is van 8 t/m 17 april. Heb gisteren ingeschreven en het is een geheel verzorgde rit.
Uit en thuis van uit Belgie. All-inclusive met vervoer van je motor vlucht en verbijf in de hotels, tevens meerdere keren per dag kruist de volg auto ons.
Maar zijn er mensen die mij mischien nog zouden kunnen adviseren omtrent de voorgenomen rit.
Ik ga voor de eerste keer zo'n afstand maken.
Bijv. Aanpassingen aan mijn motor, eventuele adviezen van tandwielen en reserve onderdelen.
Ben ook nog opzoek naar zo'n ijzeren/aluminium kist om mijn spullen met de truck mee te kunnen laten vervoeren. Graaf advies hierover waar te koop of welk alternatief.
Alle informatie omtrent een voorgenomen rit neem ik serieus, en dank ik jullie voor.
Ook een advies, of misschien heeft iemand er wel een tekoop voor mij als het gaat om een roadbook houder en een GPS. Het is niet verplicht voor deze rit, maar om hier mee omtegaan en het te leren hoe het werkt voor een volgende keer lijkt mij geen slecht idee.
Zie jullie reacties graag tegemoet.
Ook mede reizigers daar kom ik graag mee in contact.
Als je liever belt dan is dat natuurlijk ook prima.
06 53 53 88 38, of stuur een sms-je dan bel ik je terug.
Uit en thuis van uit Belgie. All-inclusive met vervoer van je motor vlucht en verbijf in de hotels, tevens meerdere keren per dag kruist de volg auto ons.
Maar zijn er mensen die mij mischien nog zouden kunnen adviseren omtrent de voorgenomen rit.
Ik ga voor de eerste keer zo'n afstand maken.
Bijv. Aanpassingen aan mijn motor, eventuele adviezen van tandwielen en reserve onderdelen.
Ben ook nog opzoek naar zo'n ijzeren/aluminium kist om mijn spullen met de truck mee te kunnen laten vervoeren. Graaf advies hierover waar te koop of welk alternatief.
Alle informatie omtrent een voorgenomen rit neem ik serieus, en dank ik jullie voor.
Ook een advies, of misschien heeft iemand er wel een tekoop voor mij als het gaat om een roadbook houder en een GPS. Het is niet verplicht voor deze rit, maar om hier mee omtegaan en het te leren hoe het werkt voor een volgende keer lijkt mij geen slecht idee.
Zie jullie reacties graag tegemoet.
Ook mede reizigers daar kom ik graag mee in contact.
Als je liever belt dan is dat natuurlijk ook prima.
06 53 53 88 38, of stuur een sms-je dan bel ik je terug.
[Dit is van 8 t/m 17 april. Heb gisteren ingeschreven en het is een geheel verzorgde rit.
He Dirk,
wie is de organisator? Dit lijkt me wel wat.
Xander
He Dirk,
wie is de organisator? Dit lijkt me wel wat.
Xander