Vandaag wezen rijden met een groepje, niks spectaculairs, gewoon een beetje rondrijden.....prima, tot ik de WR450 van Olaf mocht proberen....eerst 2 keer afslaan (minder vermogen onderin) maar als ie gaat is het net een vlieg...zo lekker licht, zonder moeite overal naar toe te sturen, lekker vermogen en (maar dat is persoonlijk) een mooie motor...maar wel toeren draaien.
Daarna even op de XR650, ook veel vermogen (ook onderin), minder een vlieg dan de WR, makkelijk draaien....
Ik ben erg tevreden met mijn TTR, maar weet nu dat er een hoop beperkingen aan zitten ...
rij nooit op de motor van een ander
Moderator: ghulst
Ah,
We gaan je in maart helemaal gek maken Steve, dan mag je een keer op mijn DRZ en wie weet is Jan er dan ook met zijn EXC450.
We hebben bij ons in Nieuwegein (bij de kunstskipiste) een hillclimb zitten met drie reuzentraptreden er in; je springt dus drie keer en dan ben je boven. 45 Gradenhelling, dus is niet eng.
Ter plekke hebben ze een soort tankbaan gemaakt, 4 meter boven de grond; da's het nieuwe mountainbikeparcours wat nog moet inklinken. Dikke vette modder, die je steeds weer in rondjes kan rijden. Toen ik er laatst reed zat er een steile jump in van meer dan 50 graden (daar ben ik maar fftjes omheen gereden).
Grx,
Noppy
P.S. Jan en ik zijn allebei ORA-lid, maar door tijdsgebrek op nog geen enkele bijeenkomst kunnen komen (op één roadbookritje na).
We gaan je in maart helemaal gek maken Steve, dan mag je een keer op mijn DRZ en wie weet is Jan er dan ook met zijn EXC450.
We hebben bij ons in Nieuwegein (bij de kunstskipiste) een hillclimb zitten met drie reuzentraptreden er in; je springt dus drie keer en dan ben je boven. 45 Gradenhelling, dus is niet eng.
Ter plekke hebben ze een soort tankbaan gemaakt, 4 meter boven de grond; da's het nieuwe mountainbikeparcours wat nog moet inklinken. Dikke vette modder, die je steeds weer in rondjes kan rijden. Toen ik er laatst reed zat er een steile jump in van meer dan 50 graden (daar ben ik maar fftjes omheen gereden).
Grx,
Noppy
P.S. Jan en ik zijn allebei ORA-lid, maar door tijdsgebrek op nog geen enkele bijeenkomst kunnen komen (op één roadbookritje na).
Wat een verschil hè, die tegenwoordige 4takjes.
Enne wat vond Olaf van jouw motor?
Was die eerlijk of oneerlijk in zijn commentaar.
Eerlijk is: jezus wat is dat ding zwaar en langzaam
Oneerlijk is: Wauwwww wat rijdt zo'n TT nog lekker zeg, ondanks dat vermogen en gewicht. Had ik die maar gekocht
Enne wat vond Olaf van jouw motor?
Was die eerlijk of oneerlijk in zijn commentaar.
Eerlijk is: jezus wat is dat ding zwaar en langzaam
Oneerlijk is: Wauwwww wat rijdt zo'n TT nog lekker zeg, ondanks dat vermogen en gewicht. Had ik die maar gekocht
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Het is maar net waar je voor kiest.
Als je nogal veel km op de weg maakt (woon werk oid) dan lijkt mij een TTR een verstandige keus.
Die WR is standaard niet echt voor een lange afstand, de Honda kan er al veel beter mee overweg = TTR lijkt mij.
Ga je voor hoofdzakelijk offroad met zijn kosten en onderhoud dan ga je ook voor een pursang offroad/enduro.
Daarom heeft ik er 2 een KTM 2T en een 4T Honda CB360 (eigelijk van mijn vrouw) maar die weet niet dat ik daar zo nu en dan ook mee Offroad rijdt
Als je nogal veel km op de weg maakt (woon werk oid) dan lijkt mij een TTR een verstandige keus.
Die WR is standaard niet echt voor een lange afstand, de Honda kan er al veel beter mee overweg = TTR lijkt mij.
Ga je voor hoofdzakelijk offroad met zijn kosten en onderhoud dan ga je ook voor een pursang offroad/enduro.
Daarom heeft ik er 2 een KTM 2T en een 4T Honda CB360 (eigelijk van mijn vrouw) maar die weet niet dat ik daar zo nu en dan ook mee Offroad rijdt
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Olaf zei niks, maar hij had vroeger een ouwe TT en wist wel een beetje wat t verschil is.huskie schreef:Wat een verschil hè, die tegenwoordige 4takjes.
Enne wat vond Olaf van jouw motor?
Was die eerlijk of oneerlijk in zijn commentaar.
Eerlijk is: jezus wat is dat ding zwaar en langzaam
Oneerlijk is: Wauwwww wat rijdt zo'n TT nog lekker zeg, ondanks dat vermogen en gewicht. Had ik die maar gekocht
Ik hou van die luchtgekoelde viertakten, dus mij TTR doe ik niet weg. Voor mij goed genoeg, lekker op de weg naar een baantje, alles wat ik ermee wil doen lukt, maar de WR/XR rijdt veeeeel makkelijker door het zand. Ik moest wel vreselijk wennen aan die andere zithouding, allebei meer op de motor dan erin.
Zo'n klein stukje is eigenlijk ook geen goede vergelijking, elke fiets heeft zijn voor en nadelen, ik vind t ook wel leuk om met de motor zo'n MidsummerNight rit te doen, en met een tentje achterop naar de Bilstain (met de XT-club). Of gewoon naar mijn werk, en dan 's avonds naar Zandvoort kachelen..... dat kan met een WR toch vast niet, hoop ik....
De Honda rijdt super, maar ik ben penningmeester van de XT club, en zonder Yamaha wordt ik geroyeerd....
Jan heeft een 525excWe gaan je in maart helemaal gek maken Steve, dan mag je een keer op mijn DRZ en wie weet is Jan er dan ook met zijn EXC450.
edit: toch een 450
Laatst gewijzigd door JBassie op zo feb 06, 2005 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij bedoelt noppy een andere Jan , JBassieJBassie schreef:Jan heeft een 525excWe gaan je in maart helemaal gek maken Steve, dan mag je een keer op mijn DRZ en wie weet is Jan er dan ook met zijn EXC450.
P.s. Hoe is het met je koppeling gegaan ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
klopt foutje bedankt, kreeg het net te horen
koppeling is niks aan het handje nu blijkt. Heb net even de zoek functie gebruikt en het is hoogstwaarschijnlijk gewoon de nieuwe dikke koude olie.
koppeling is niks aan het handje nu blijkt. Heb net even de zoek functie gebruikt en het is hoogstwaarschijnlijk gewoon de nieuwe dikke koude olie.
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: di sep 21, 2004 15:11
- Locatie: ferwert (noord friesland)
- Contacteer:
Ja steve, ik heb ook op de WR 450 gereden, rijd echt heerlijk, lekker snel
Maar die TT600R van steve rijd ook prima, alleen bleef het gas hangen
Maar die TT600R van steve rijd ook prima, alleen bleef het gas hangen
tja, na wat kilometer offroad in australie op DRZ's en veel geouwehoer met de gidsen, ben ik erachter dat wij hier met betrekking tot onze motoren wel verwend zijn en er voor gemak en betrouwbaarheid elders andere normen heersen. Omdat je in Australie relatief veel kilometer maakt en een eind van de bewoonde wereld rijdt moet je een fiets hebben die je echt kan vertrouwen. Veel locals reden dan ook op DRZ's ofwel suz ofwel kawa. En na 650 km op deze fietsen ben ik van mening dat het zeker prima fietsen zijn. Gewicht en gebrek aan vermogen ach dat went, door minder vermogen wordt je ook minder moe, je leert vloeiend rijden.
Onze betreffende gids (linc) zat ca 23 weken per jaar op de motor en maakte tussen de 20 en 30 duizend kilometer offroad per jaar. (ca 200 per dag). Zijn favorite motor (onderhoud en rijders gemak) was een TTR 250. Rental Fatbar erop, GPS, andere uitlaat, en eerlijk is eerlijk, hij ging er echt hard mee.
Zo zie je maar, de ideale fiets is puur afhankelijk van wat je ermee wilt doen.
Onze betreffende gids (linc) zat ca 23 weken per jaar op de motor en maakte tussen de 20 en 30 duizend kilometer offroad per jaar. (ca 200 per dag). Zijn favorite motor (onderhoud en rijders gemak) was een TTR 250. Rental Fatbar erop, GPS, andere uitlaat, en eerlijk is eerlijk, hij ging er echt hard mee.
Zo zie je maar, de ideale fiets is puur afhankelijk van wat je ermee wilt doen.
Als ik rijk zou zijn dan zou ik de volgende motoren willen hebben:
een 125tje 2takt vanwege het gewicht en het gooi en smijt karakter op de crossbaan.
een 250je 4takt vanwege het gewicht en het soepele vermogen en gemak tijdens offroad rijden.
een 250je trial, vanwege het gewicht en de mooie techniek van die sport .
2 van de 3 heb ik nu, moet alleen nog die 250cc 2takt ruilen voor een 4takt.
Maar Stteve, de charme dat je alles met jouw motor kunt doen, is wel heel fijn. Met zo'n motor krijg je echt een "band". Tentje achterop en gaan... echt Zen.
een 125tje 2takt vanwege het gewicht en het gooi en smijt karakter op de crossbaan.
een 250je 4takt vanwege het gewicht en het soepele vermogen en gemak tijdens offroad rijden.
een 250je trial, vanwege het gewicht en de mooie techniek van die sport .
2 van de 3 heb ik nu, moet alleen nog die 250cc 2takt ruilen voor een 4takt.
Maar Stteve, de charme dat je alles met jouw motor kunt doen, is wel heel fijn. Met zo'n motor krijg je echt een "band". Tentje achterop en gaan... echt Zen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Een motor met zoekfunctie???? Die wil ik ook wel ns proberenJBassie schreef:klopt foutje bedankt, kreeg het net te horen
koppeling is niks aan het handje nu blijkt. Heb net even de zoek functie gebruikt en het is hoogstwaarschijnlijk gewoon de nieuwe dikke koude olie.
Ik ben rijk, maar heb een klein schuurtje , maar in mijn garage zouden toch niet veel meer motoren gaan. Misschien een XT500 om te poetsen en een WR-F voor in het bos .... dus volgens mij heb ik nu de beste combinatie van die 2...huskie schreef:Als ik rijk zou zijn dan zou ik de volgende motoren willen hebben:
een 125tje 2takt vanwege het gewicht en het gooi en smijt karakter op de crossbaan.
een 250je 4takt vanwege het gewicht en het soepele vermogen en gemak tijdens offroad rijden.
een 250je trial, vanwege het gewicht en de mooie techniek van die sport .
2 van de 3 heb ik nu, moet alleen nog die 250cc 2takt ruilen voor een 4takt.
Maar Stteve, de charme dat je alles met jouw motor kunt doen, is wel heel fijn. Met zo'n motor krijg je echt een "band". Tentje achterop en gaan... echt Zen.
Mijn eerste motor was een XT350, die ik na 13 jaar en 60.000 km heb verkocht. Ik vind t nog steeds jammer, dat ding reed me overal naartoe.
Ik vond die YZ 85 van David ook wel erg goed bij je passen, precies jouw formaatje. - misschien wil David wel ruilen.
Geef mij m'n TTR maar - een lekkere all round motor - perfect voor bijv. de roadbook ritten - of moeilijk terrein, komt overal doorheen. - niks voor op een crossbaan
Die WR van Olaf - natuurlijk ook op gereden, prachtige motor - is meer voor het snelle crosswerk. Gaat allemaal veel te hard voor mij.
Geef mij m'n TTR maar - een lekkere all round motor - perfect voor bijv. de roadbook ritten - of moeilijk terrein, komt overal doorheen. - niks voor op een crossbaan
Die WR van Olaf - natuurlijk ook op gereden, prachtige motor - is meer voor het snelle crosswerk. Gaat allemaal veel te hard voor mij.
Durf het haast niet te zeggen maar: Ik droom vaak dat ik zo rijk ben.... dan wordt ik wakker en sta ik gewoon in m'n eigen garage te kwijlenhuskie schreef:Als ik rijk zou zijn dan zou ik de volgende motoren willen hebben:
een 125tje 2takt vanwege het gewicht en het gooi en smijt karakter op de crossbaan.
een 250je 4takt vanwege het gewicht en het soepele vermogen en gemak tijdens offroad rijden.
een 250je trial, vanwege het gewicht en de mooie techniek van die sport .
2 van de 3 heb ik nu, moet alleen nog die 250cc 2takt ruilen voor een 4takt.
Maar Stteve, de charme dat je alles met jouw motor kunt doen, is wel heel fijn. Met zo'n motor krijg je echt een "band". Tentje achterop en gaan... echt Zen.
dat is wel een beetje waar, maar een beetje lastig in het donkerTTGup schreef:Ik vond die YZ 85 van David ook wel erg goed bij je passen, precies jouw formaatje.
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: do jan 27, 2005 15:47
- Locatie: Haasdonk - Beveren
- Contacteer:
hallo
de ideale motor bestaat niet het is een combinatie van compromissen
van verschillende aard dat is nu juist zo mooi en daarom is er zoveel
keuze .
peter quickly.
de ideale motor bestaat niet het is een combinatie van compromissen
van verschillende aard dat is nu juist zo mooi en daarom is er zoveel
keuze .
peter quickly.
Afrika reizen , Marokko, Senegal