Hoe doen jullie een steile hillclimb?

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie

Met welke techniek komen jullie altijd boven?

Zittend, gewicht op de buddy, in z'n 3de versnelling
0
Geen stemmen
Zittend, gewicht op de tank, in z'n 3de versnelling
5
29%
Zittend, maar in een andere versnelling
1
6%
Staand, gewicht in het midden in z'n 3de versnelling
1
6%
Staand, gewicht op het stuur, in zijn 3
3
18%
Staand, maar in een andere versnelling
4
24%
Anders (graag uitleg)
3
18%

Totaal aantal stemmen: 17
Noppy

Laatst wat klimmetjes geoefend, wel bovengekomen, maar niet echt overtuigend.

Moet helemaal nog niet denken aan een climb die 90 graden eindigt, 20 meter hoog of zo.

Hoe doen jullie dat?

Noppy
:toost:
barry!!

ik heb vaak dat ik eerst op de buddy zit. maar hoe steiler het wordt, hoe meer ik voorover ga zitten. maar heb er nooti echt opgelet of echt flinke heuvel genomen. maar ik denk dat je zoiets automatisch gaat doen. omdat je anders veel ste snel achterover slaat
gassen

Versnelling kan ik niet op antwoorden zal 2de of 3de zijn ofschoon ik ook weleens in de 1ste naar boven ben gegaan (lange 1 crossbak).
Maar het is voorop , borst richting stuur en volgens mij zit ik net wel net niet.
Maw ik zit er tussenin.
Ik laat de motor meer onder m'n kont "dansen".
Is het nog te volgen, ben ik nog te volgen :?: :roll:
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
huskie

ik heb anders gekozen, omdat ieder keer de situatie om een andere techniek vraagt. Je kunt bevoorbeeld zittend beginnen omdat je veel "drive" nodig hebt, maar dan wat stenen tegenkomt zodat je moet staan en als laatste de steile wand dien je staand te doen met je gewicht klaar om je voorwiel over de rand te duwen. Dan heb je nog de technische hillclimb zonder snelheid en de zandhoop met veel snelheid en alles daar tussen in. Ach het is allemaal zo eenvoudig :roll:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Hein van Buuren

Als we het over een steile klim hebben sowiezo staand daar is geen twijfel over mogelijk.
De versnelling ? Niet te laag zodat het beestje zich niet ingraaft als hij toeren maakt, de derde versnelling zou ik zeggen, lijkt me redelijk om hard en toch behendig naar boven te gaan.
Oh ja gewicht richting stuur!
Waarom ? Hang maar eens flink achterover als je een steile heuvel op suist .....
Yeah baby !!
JeeWee
Contacteer:

Ik doe het anders :oops:

Ik begin zwetend, zittend, en ga gauw over op staand als ik dicht bij de helling ben.
Dan kom ik met een noodstop tot stilstand, jaag nog wat extra adrenaline erin en probeer opnieuw.

Maak mijn aanloop wat langer (meer voor het mentale vlak) en ga ervoor.
Meestal in de twee, redelijk wat gang en dan er tegen op.
Halverwege bedenk ik mij dat ik de verkeerde versnelling heb gekozen en kom reutelend tot stilstand of ga achterover.
Hoe dan ook ik eindig met een zeer lichaamsdeel en gekrenkte trots.

Gelukkig ( ? ) rijd ik altijd alleen dus niemand die mij uitlacht, alleen ook niemand die het voor kan doen of tips geeft.

Hier heb je dus niks aan, het geeft misschien een beetje troost :?

Groeten Jan Willem
(@NOPPY, JW die daar bij Ewijk ECHT niet tegen dat talud opkomt, ervaring sinds gisteren )
Vallen, opstaan en weer doorgaan...
Jan :)

JeeWee schreef:Ik doe het anders :oops:

Ik begin zwetend, zittend, en ga gauw over op staand als ik dicht bij de helling ben.
Dan kom ik met een noodstop tot stilstand, jaag nog wat extra adrenaline erin en probeer opnieuw.

Maak mijn aanloop wat langer (meer voor het mentale vlak) en ga ervoor.
Meestal in de twee, redelijk wat gang en dan er tegen op.
Halverwege bedenk ik mij dat ik de verkeerde versnelling heb gekozen en kom reutelend tot stilstand of ga achterover.
Hoe dan ook ik eindig met een zeer lichaamsdeel en gekrenkte trots.

Gelukkig ( ? ) rijd ik altijd alleen dus niemand die mij uitlacht, alleen ook niemand die het voor kan doen of tips geeft.

Hier heb je dus niks aan, het geeft misschien een beetje troost :?

Groeten Jan Willem
(@NOPPY, JW die daar bij Ewijk ECHT niet tegen dat talud opkomt, ervaring sinds gisteren )
Heb je waarschijnlijk wat meer snelheid nodig.

Heb je de rechterkant of de linkerkant (als je onder de brug staat) geprobeerd? De linkerkant is wat lastiger.
Zot
Contacteer:

Ik kwam vorige keer ook niet meer boven op de stijle kant. Maar ff een vers rubbertje gehaald :lol: :lol:

Afbeelding

Volgende week kan ik weer genoeg snelheid maken om boven te komen.
Afbeelding
gassen

Nu ben ik wel erg benieuwd, ik heb tot 1988 nl in Ewijk gewoond.

Daar joegen we vroeger al met de bromfiets naar boven, als het droog was, :D en weer net zo hard terug, prachtige tijd.
Dat was nl een kortere weg om thuis te komen of op school :wink:

Of het is steiler geworden of je doet iets fout als je daar niet boven komt.
Ik zal het eens aan m'n broer vragen, die woont daar nl nog.

Je kon vroeger vanaf een pad wat evenwijdig ligt aan de A50 met een behoorlijke snelheid tegen de dijk op springen. Daar maten wij altijd wie het verst kwam 28 meter was toen (50cc) het verst. Later hebben we niet meer gemeten. Er stond wel altijd iemand op de uitkijk voor het verkeer.

Ik heb daar een vriend van me toen een geweldig stunt zien doen.
Hij was nl de eerste die in een sprong zijn motor volledig los liet. een zgn. no-hander no-feeter en eindigend in no MOTOR meer :cry: maar een berg schrammen rijker.

Maar je kon dus ook vanaf de dijk , op dat zelfde stuk weer terug naar beneden springen.
Ik heb daar zelfs met een Fiat 127 naar boven gesprongen :lol: geweldige tijd .

.. Zinvol geweldig..
Laatst gewijzigd door gassen op zo feb 06, 2005 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
EXC450-R / KLX250
Jan :)

gassen schreef:Nu ben ik wel erg benieuwd, ik heb tot 1988 nl in Ewijk gewoond.

Waar is dat in Ewijk?
Zijn dat toevallig die zijkanten langs het beton naar boven tot op het fietspad?
Daar joegen we vroeger al met de bromfiets naar boven, als het droog was, :D en weer net zo hard terug, prachtige tijd.
Dat was nl een kortere weg om thuis te komen of op school :wink:
Dat is ie. Brommertje was vast niet orgineel :wink:

Reed je daar ook wel eens van de trappetjes af?
gassen

Brommer was niet origineel want die liep ongeveer 50km/h, maar in die snelheid ging het ook naaar boven 8)
EXC450-R / KLX250
Steven B.
Contacteer:

Mooie tijd het die brommertijd?Met veel vrienden crossen enzo zeker, gassen?
JeeWee
Contacteer:

Nou snelheid had ik wel genoeg.
Het was alleen ontzettend drassig en het spoor wat er liep was puur modder, dus mijn profiel zat lekker snel vol.

En ongetwijfeld mijn gebrek aan ervaring, ik ben wel eens tegen steilere objekten opgereden en dat ging wel goed.

Ach ik ga af&toe wel weer eens kijken daar en weer proberen.
(ik woon in Elst dus niet al te ver weg)

Groeten Jan Willem
Vallen, opstaan en weer doorgaan...
gassen

Begint op het Cafe te lijken.

Ja leuke tijd, maar je kunt daar momenteel nergens meer rijden volgens mij. Toen kon je nog langs de Waal van Weurt naar Boven leeuwen knallen (bij Deest er ff van af ivm de werf). Richting Bergharen, Groen Heuvels , zandwinning bij Ewijk in't "veld". En de politie had nog geen offroad , Heli of benul :wink: .
Maar tijden veranderen... :cry:

Maar hier in de omgeving mag ik niet klagen, er zijn nog behoorlijk wat routes waar het "mag" ;niet verboden kan worden OffRoad, crossen is uit den boze.
EXC450-R / KLX250
Plaats reactie