uitlaat rookt erg

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
epo
Berichten: 4
Lid geworden op: di dec 10, 2002 05:44

Hallo allemaal

Wie kan me helpen? Ik heb net een Husquvarna 510 TE uit 1987 naar Aruba Geinporteerd. ik heb er een paar dagen op gereden en nu begind hij nogal wat witte rook achter te laten. Hoe komt dat, en kan ik hier zelf wat aan doen?

(PS... Ik heb geen verstand van motoren)
martina

koelvloeistof komt in je verbrandingskamer (cylinder) ---> gevolg witte rook 8) .
martina

Bijna vergeten te vragen. Hoeveel euro heeft het gekost om je huskie te laten inporteren naar Aruba ?!?.
En valt er wel wat te "crossen" op dit zonnige eiland ?.
epo
Berichten: 4
Lid geworden op: di dec 10, 2002 05:44

Ja je kan hier lekker te keer gaan. je mag hier overal rijden.
Het heeft me ongeveer 500 euro gekost, maar dan moet je wel de juisten mensen kennen, zo werkt dat nou eenmaal hier.
Die witte rook kan dit kwaad kan ik hier zelf iets aan doen?
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Je kunt natuurlijk een anti-lek middel in je radiateur gooien, maar je pakking vervangen is natuurlijk beter.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
martina

Naarmate er meer koelvloeistof in je cylinder komt, hoe slechter je huskie gaat "lopen" of "stotteren". Naar aller waarschijnlijkheid loopt er koeilvloeistof, via de lekkende koppakking (van de cilinder) je cilinder in. Als er nu koelvloeistof de cilinder in druppelt , wordt aan je lucht/brandstof mengsel , koelvloeistof toegevoegd. Tijdens het verbranden ( arbeids-slag) zal dus ook de koelvloeistof meeverbranden. Dit meeverbranden van de koelvloeistof creërd de witte rook.

Natuurlijk geldt dit hele verhaal alleen als je huskie uitgerust is met waterkoeling. Als je huskie niet watergekoeld is, zou ik niet weten waar de witte rook vandaan komt.

Omdat je vertelt hebt dat je niet zo technisch bent, lijkt het mij verstandig dat jij je huskie laat repareren bij de locale motordealer.

Maaaaarrrr ik denk niet dat ze huskie onderdelen op voorraad hebben op Aruba ( huskie --> Zweeds merk). Dus dat wordt onderdelen bestellen, of e-mailtje sturen naar Miami ( Amerika).

Maar als eerste zou ik langs gaan bij de locale motordealer. De locale mensen zijn in de loop der tijd behoorlijk inventief en creatief geworden omdat bepaalde onderdelen op het eiland eenvoudigweg niet te krijgen zijn want alles wordt per boot of vliegtuig aangevoerd. 8)
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

huskie is niet meer Zweeds.

Born in Sweden, raised in Italy
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
martina

Tino


Niet door blijven rijden , wat op den duur zit er geen koelvloeistof meer , in het koelvloeistof systeem waardoor ( als je het koelvloeistof niveau niet bijvult) de motor te warm wordt --> zuiger in de cilinder wordt te warm ---> zuiger zet (teveel) uit ---> en je hebt een vastloper ---> gevolg hele dure reparatie. Dit alles is bij tropische temperaturen zo gebeurd. 8)
epo
Berichten: 4
Lid geworden op: di dec 10, 2002 05:44

:( De koel vloeistof blijft gewoon vol? Als hij warm is rookt hij het ergst.
Aangezien ik de enigste ben met een Enduro op het eiland weet ik niet zo goed wat ik er mee aan moet?
martina

Natuurlijk rookt de huskie bij een warme motor het ergst, omdat dan het motorgedeelte het meeste uitzet---> waardoor de lekkage ook groter wordt ----> waardoor weer meer witte rook ontwikkeling ontstaat.
Als je dus vaak en/of lang genoeg verder blijft rijden, zal uiteindelijk je koeivloeistof niveau zakken en uiteindelijk hou je geen koelvloeistof meer over. 8)
vttm
Berichten: 11
Lid geworden op: wo jun 12, 2002 11:53

Als het een 4-takt is en je koelvloeistof blijft op peil zou het wel eens olie verbruik kunnen zijn aangezien hij van 87 is dat best mogelijk.
Plaats reactie