Nou noppers, het is zover. De schade die mijn onfortuinelijke dipjes in het water hebben veroorzaakt eisen hun tol.
Mijn bigend is aan het uit elkaar vallen. Toen ik van de week mijn cilnder eraf haalde, zag m'n zuiger eruit als of hij gezandstraald was. Stukjes van de naaldlagers hebben hun werk goed gedaan. Gelukkig heeft ie het toch nog uitgehouden tot nu, en dus zonder vastloper hiephoi.
Dus we kunnen het blokje weer opmaken, heerlijk.
De hamvraag is: wie kan het best een krukas op 0,0mm uit het lood tolerantie in mekaar persen.
Ik heb zo m'n ideeen maar sta open voor elk suggestie.
Jullie kennen me, ik sta altijd open voor een ander z'n mening.
Joepie %$%^$* mijn bigend ligt eruit
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Enige echte oplossing is naar revisie bedrijfgaan en hem uitelkaar laten persen, met normaal gereedschap lukt het je nooit. Ik heb het bij mijn oude rm80 laten doen in doetichem bij revisie zaak (weet naam zo niet) maar was niet echt duur.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Ik neem aan dat iedere huskie dealer je kan helpen,maar dat wist je zelf natuurlijk ook al.
Zelf heb ik goede ervaring met Harry van Hout (de bouwer van de vroegere vhs kreidlers)
Hij levert goed werk bij de Honda krukasssen met de stalen platen rond de balansgewichten.
Zelf heb ik goede ervaring met Harry van Hout (de bouwer van de vroegere vhs kreidlers)
Hij levert goed werk bij de Honda krukasssen met de stalen platen rond de balansgewichten.
Rudy, nee dat gereedschap heb ik niet. Als je dit gereedschap in huis hebt vergeet je of je luchtfilter er elke keer dat je rijdt erop te zetten of je doet het werk voor je beroep.
En natuurlijk ga ik naar een revisie bedrijf to, of de huskie dealer of iemand anders.
Kees, heb je tel nr voor me, en adres, of site
En natuurlijk ga ik naar een revisie bedrijf to, of de huskie dealer of iemand anders.
Kees, heb je tel nr voor me, en adres, of site
Ey Rudy,rudy schreef:Enige echte oplossing is naar revisie bedrijfgaan en hem uitelkaar laten persen, met normaal gereedschap lukt het je nooit. Ik heb het bij mijn oude rm80 laten doen in doetichem bij revisie zaak (weet naam zo niet) maar was niet echt duur.
Woon in DTC...
Of Keizer Revisie (veel Mercedes) dat is aan de ijssel OF Moredo (tegenwoordig Revisie Holland ofsow..)
zelf ga ik ook altijd naar VHS motors ( harry v. hout ) in geldrop.
ik kom er al zo'n 25 jaar en ik heb nooit geen klachten gehad over zijn werk.
het is echt een manusje van al.
tel: 040-4863367
ik kom er al zo'n 25 jaar en ik heb nooit geen klachten gehad over zijn werk.
het is echt een manusje van al.
tel: 040-4863367
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
kees,
kom jij ook uit de buurt van eindhoven ?
kom jij ook uit de buurt van eindhoven ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
kees,
ken ik jou dan ergens van ?
rij je toevallig met een cr 250 met een grote tank ?
ken ik jou dan ergens van ?
rij je toevallig met een cr 250 met een grote tank ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Heb het bij Keizer laten doen toen de tijdSIWWN schreef:Ey Rudy,rudy schreef:Enige echte oplossing is naar revisie bedrijfgaan en hem uitelkaar laten persen, met normaal gereedschap lukt het je nooit. Ik heb het bij mijn oude rm80 laten doen in doetichem bij revisie zaak (weet naam zo niet) maar was niet echt duur.
Woon in DTC...
Of Keizer Revisie (veel Mercedes) dat is aan de ijssel OF Moredo (tegenwoordig Revisie Holland ofsow..)
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Guys, zojuist m'n krukas verwijdert van de carterdelen. Ligt er zielig bij met een lam drijfstangetje.
Heel veel fijn slijpsel onderin de carterdelen gevonden, en als je goed kijkt zie dat de naaldlagertjes van het bigend aan het verpulveren zijn.
Ik denk dus dat een en ander het gevolg is geweest van mijn dipjes in het water.
Ik ben een keer onder gegaan met de motor, terwijl ie doorliep. De volgende dag heb ik toen de cilinder gelicht en schoon gespoeld maar de roest had z'n werk al gedaan.
Dus voor iedereen die het water is in gegaan en niet meteen zijn motor heeft kunnen starten(bij schoon water, zou je het luchtfilter kunnen vervangen en de motor watervrij maken, op z'n kop zetten, en daarna weer proberen aan te trappen(knopje)) cilinder eraf, schoonspoelen met wasbezine of iets dergelijks en een sloot tweetakt olie erin. Hoe sneller de beter.
Krukas gaat morgen de deur uit om gereviseerd te worden. Gaan er meteen weer het een en ander aan verse lagers in(krukas lagers draaien nog erg mooi, maar toch) . Whauuu wat een geld.
Heel veel fijn slijpsel onderin de carterdelen gevonden, en als je goed kijkt zie dat de naaldlagertjes van het bigend aan het verpulveren zijn.
Ik denk dus dat een en ander het gevolg is geweest van mijn dipjes in het water.
Ik ben een keer onder gegaan met de motor, terwijl ie doorliep. De volgende dag heb ik toen de cilinder gelicht en schoon gespoeld maar de roest had z'n werk al gedaan.
Dus voor iedereen die het water is in gegaan en niet meteen zijn motor heeft kunnen starten(bij schoon water, zou je het luchtfilter kunnen vervangen en de motor watervrij maken, op z'n kop zetten, en daarna weer proberen aan te trappen(knopje)) cilinder eraf, schoonspoelen met wasbezine of iets dergelijks en een sloot tweetakt olie erin. Hoe sneller de beter.
Krukas gaat morgen de deur uit om gereviseerd te worden. Gaan er meteen weer het een en ander aan verse lagers in(krukas lagers draaien nog erg mooi, maar toch) . Whauuu wat een geld.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
de prijs van dit alles: zuiger 120 euro, drijfstang origineel 220 euro, het persen 25 euro, wat pakkings setjes bla bla kogellagers 50 euro.
Arbeidsuren geen, want ik zet het zelf in mekaar.
Arbeidsuren geen, want ik zet het zelf in mekaar.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Husky,
ik denk dat water niet zoveel kwaad kan.
Het spoelen (ontvetten) veroorzaakt meer problemen, niet?
Die van mij heeft al behoorlijk wat water voor zijn "kiezen" gehad en nog nooit problemen mee gehad.
Moet ik wel zeggen , echt koppie onder nog nooit, maar wel bougie "urinevochtig" (zeiknat).
Ook als de koppakking er weer eens uitlag, geen probleem.
Lijkt mij: niet spoelen dus of met een hele vette substantie.
ik denk dat water niet zoveel kwaad kan.
Het spoelen (ontvetten) veroorzaakt meer problemen, niet?
Die van mij heeft al behoorlijk wat water voor zijn "kiezen" gehad en nog nooit problemen mee gehad.
Moet ik wel zeggen , echt koppie onder nog nooit, maar wel bougie "urinevochtig" (zeiknat).
Ook als de koppakking er weer eens uitlag, geen probleem.
Lijkt mij: niet spoelen dus of met een hele vette substantie.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Water is geen probleem, het is de roest die daarna ontstaat
Gouden tip: meteen er voor zorg dragen dat je of de motor aan de praat krijgt, of dat je de motor diezelfde dag open maakt. In mijn tweede submarine ervaring kwam er modderwater naar binnen en maakte ik hem pas de volgende dag schoon. Dat was funest.
Gouden tip: meteen er voor zorg dragen dat je of de motor aan de praat krijgt, of dat je de motor diezelfde dag open maakt. In mijn tweede submarine ervaring kwam er modderwater naar binnen en maakte ik hem pas de volgende dag schoon. Dat was funest.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?