Merriman

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Gast

Merriman verlaat zinkend huskie schip en tekent voor HONDA !!!!!!.
Gebruikersavatar
Kees
Berichten: 329
Lid geworden op: di jun 11, 2002 10:32

Ik zag dit ook staan op www.jopa.nl .
Weet iemand wat die problemen van hugvarna zijn ?
Ze hebben toch juist nieuwe modellen gelanceerd ?
Is het financeel omdat de investeerders niet durven te gokken ?
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

ik heb het ook gezien :D , ik vraag me eigelijk af wat voor een honda hij gaat rijden (2/4-takt) ik stond er eigelijk wel van versteld omdat honda de laatste paar jaar weinig intresse heeft in de enduro volgens mij
huskyfreak

Het huskyschip is niet zinkende, integendeel!!!

Misschien tekent hij wel zijn eigen ondergang, kijk maar naar Chiodi!

Chiodi wordt 3 jaar na elkaar WERELDKAMPIOEN motocross 125cc op een HUSKY Cr125, na zijn overschakeling op yamaha is het een HEEL stuk minder,

OORZAAK: Fel vermogentekort (stond in artikel in de motorgazet)

Dus: wacht nog maar even met conclusies te trekken!!!!!!!!!

Try to catch me!!!!!!!
Gebruikersavatar
Kees
Berichten: 329
Lid geworden op: di jun 11, 2002 10:32

Ik trek geen conclusies,ik vraag me alleen af wat de problemen zijn.
Of je er nu fan van bent of niet maakt niet uit het zou toch zonde zijn als zo`n merk dreigd te verdwijnen.
De spoeling word dan toch weer een stuk dunner.
Gebruikersavatar
Kees
Berichten: 329
Lid geworden op: di jun 11, 2002 10:32

Rudy,

Motor is geen probleem Honda ita levert alle crossers als enduro en supermotard.

www.motorcompany.it kies enter en daarna Honda


ps. moet voor jouw smullen zijn :lol:
Hein van Buuren
Berichten: 460
Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
Locatie: Tussen de olde wieven !

De problemen schijnen door een financieel wanbeleid van een van de directieleden veroorzaakt te zijn.
Deze schijnt vertrokken te zijn dus zitten ze met een finaciele erfenis van redelijke omvang.
Ik denk in alle eerlijkheid niet dat Husqvarna dicht gaat (het merk bestaat al 100 jaar, wisten jullie dat??).
De nieuwe 450 viertakten schijnen vreselijk goed te gaan en er is een grote wachtlijst voor liefhebbers, ze komen wel alleen duurt het langer.
Helaas door deze malaise heeft Husqvarna in eerste instantie de lichte viertakt slag met o.a KTM misgelopen en dat is jammer, want qua techniek is Husqvarna echt wel goed (en dit is geen promotie).
Ze komen volgend jaar wel terug, met name met de viertakt.
De dikke TE 570 viertakt met electr. start komt eind eind 2003 (model 2004), ook deze zullen hun weg naar de consument wel vinden.
Het zit tegen daar in Italie maar er komt een ommezwaai, zeker weten.
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

kees,

weet jij toevallig ook wie de enduroversie van de honda crf 450 naar nederland kan halen ?
zo compleet met alles erop en eraan dat er een nederlands kenteken op gekeurd kan worden.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Als ie ergens in de EU een toelating heeft, moet nederland 'm ook toelaten.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Hein van Buuren
Berichten: 460
Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
Locatie: Tussen de olde wieven !

Een tijdje geleden heb ik bij Hartelman in Hengelo (GLD) een compleet nieuw exemplaar zien staan die zo vanuit de fabriek als enduro geleverd is, en hij zag er heeeeeeeeeel mooi uit.
Had ook een iets andere kleurstelling dan de crosser.
Ik dacht dat ie wel een klein € 10.000 moest kosten.
Effe bellen of ze hem nog hebben en anders kunnen bestellen voor je.

Ik weet niet of dit onder een nietszeggend antwoord valt maar ik denk dat ik je er wel mee geholpen heb dus ik neem de gok maar weer dat er commentaar zal komen
Gebruikersavatar
Kees
Berichten: 329
Lid geworden op: di jun 11, 2002 10:32

Volgens mij moet je hem als hij al een kenteken heeft in een eu land als tweede hands gewoon kunnen importeren.
informeer ééns bij de rdw.
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

dat van hartelman wist ik al , maar toen ik ervoor belde moesten ze er ongeveel (r) 11000.00 !! euro voor hebben voor een bereden 2002 model.
ik ga voor een nieuwe 2003 model.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Wopke
Berichten: 155
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:46
Locatie: Rottevalle, Friesland

:!:
Weet waar je aan begint Ad....!
Leuke motor maar...elke 10 a 15 uren een nieuwe zuiger in de CRF450R is niet echt prettig... zeker met enduro rijdt je vaak langer dan met cross, dus die uren zijn zo voorbij.... Zeker als je vaak rijdt betekent dat je elke maand weer een nieuwe zeuiger kan gaan monteren...

Nein danke... Als ik nu weer zou moeten kiezen ging ik voor de Yamaha WR450. Maar mijn 426 voelt zich nog kiplekker, dus die houdt ik zeker volgend jaar ook nog....

Zit te denken om met ons kluppie in het paasweekend van 19 en 20 april bij den Jos te komen rijden...rijdt ie dan wel denk je of moet ie eieren schilderen...?

Groeten,

Wopke
KTM530 EXCR 2009
#338 EV 40+
Gebruikersavatar
Kees
Berichten: 329
Lid geworden op: di jun 11, 2002 10:32

wopke,

Hoe kom jij er bij dat de zuiger in een crf450 zo kort meegaat?
Maat van mij rijd elke week wedstrijden en heeft halverwege het seizoen de cilinder gedemonteerd.
Na opmeten bleek nieuwe zuiger nog niet nodig!
Toch maar nieuwe gemonteerd,zat toch in kit en koopt toch elk seizoen weer een nieuwe.
Dus dat valt toch wel mee?
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

zou eigelijk niet weten waarom cr450f zuiger harder zou slijten (levert volgens mij ook weinig meer vermogen als yamaha yz426f)

Afbeelding
Wopke
Berichten: 155
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:46
Locatie: Rottevalle, Friesland

:!:
Kijk naar advies/specs vanaf de fabrikant...!
Het gaat niet alleen om zuiger slijtage in mm.
De "hemdjes" van die CRF450R zuiger zijn erg kort, dus de krachten komen veel anders aan. Deze korte zuiger heft veel eerder neiging tot kantelen en dus heeft het materiaal meer te verduren.
Ik heb ook bij andere motoren wl zuigers gezien die niet af waren qua slijtage in mm's, maar wel een scheur in de pistonpen-opening hadden in de holle onderzijde van de zuiger..

Rudy, je moet de zuigers van een CRF450R en een YZ426F maar eens naast elkaar leggen...

Maar ja als je ondanks het advies van Honda hier een heel jaar mee gaat rijden ipv die 15 uren, dan valt het mee.... Tot ie toch stuk loopt, dan kost het effe meer.


Wopke
KTM530 EXCR 2009
#338 EV 40+
Gast

Wopke schreef::!:
Kijk naar advies/specs vanaf de fabrikant...!
Het gaat niet alleen om zuiger slijtage in mm.
De "hemdjes" van die CRF450R zuiger zijn erg kort, dus de krachten komen veel anders aan. Deze korte zuiger heft veel eerder neiging tot kantelen en dus heeft het materiaal meer te verduren.
Ik heb ook bij andere motoren wl zuigers gezien die niet af waren qua slijtage in mm's, maar wel een scheur in de pistonpen-opening hadden in de holle onderzijde van de zuiger..

Rudy, je moet de zuigers van een CRF450R en een YZ426F maar eens naast elkaar leggen...

Maar ja als je ondanks het advies van Honda hier een heel jaar mee gaat rijden ipv die 15 uren, dan valt het mee.... Tot ie toch stuk loopt, dan kost het effe meer.


Wopke
nooit zuiger van een crf450 in mijn hand gehad :oops: , kanteling vd word tegen gegaan door desaxatie vd zuigerpen (al zal de slijtage ondanks dat nog extreem zijn)
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

vorige bericht was van mij :oops:
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Dat viertakt rijden wordt nog een dure hobby. Gelukkig hoeft een 2takt maar eens in de 25 uur een nieuwe zuiger.
(voor kenners onder ons, bovenstaande is onjuist) :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

wopke,

den jos heeft pas de cilinder van zijn crf 450 afgehaald om de zuiger te controleren en daar was maar 1 honderste mm vanaf gesleten , en dat na een jaar rijden ( en niet zo langzaam ook , zoals je wellicht weet )
je hebt dat zeker in het handboek gelezen ?
als je dat moet geloven dan worden ze wel heel snel rijker bij alle motormerken !
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Robje

De cr450f heeft in Italie een type goedkeuring. Het is mogelijk om in Duitsland een kenteken aan te vragen en daarna via de RDW in Nederland op de weg te krijgen. De motor moet dus wel daadwerkelijk in Duitsland zijn voor een keuring.
Plaats reactie