Tips voor het maken van wheelies...
Moderator: ghulst
zonder wat gelezen te hebben en geen ervaring:
gas los. vol gas er weer op, flinke ruk aan het stuur. naar achteren leunen. totdat je balans punt vind. en zo blijven rijden.
gas los. vol gas er weer op, flinke ruk aan het stuur. naar achteren leunen. totdat je balans punt vind. en zo blijven rijden.
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: vr okt 01, 2004 13:39
- Locatie: antwerpen
ipv van je gas los te laten en dan weer vol gas te geven kun je niet even je gas lossen je voorrem een klein tikje geven en dan terug gas geven
tis wel ongeveer hetzelfde maar mischien iets gemakkelijker bij een hoge snelheid
tis wel ongeveer hetzelfde maar mischien iets gemakkelijker bij een hoge snelheid
there ain't no hill to high
Zelf ben ik druk aan het oefenen en dan nog vanuit zijn 2de versnelling, de wheely blijft doordat ik gas geef, maar zodra het gas "op" is val ik terug.
Dat kantel punt durf ik maar niet te bereiken, heeft iemand een pilletje hiervoor?
Dat kantel punt durf ik maar niet te bereiken, heeft iemand een pilletje hiervoor?
Is niet met elkaar te vergelijken vind ik want met de motor lukt het me best aardig (zo'n 100 tot 150 mtr. is goed te doen) maar met een ATB kom ik niet verder dan 2 mtr. gewoon omdat de balans/gewicht heel anders verdeeld is ofzo... Maarja er zullen vast mensen zijn die het daar niet mee eens zijn.
het gaat inderdaad om t dood punt te vinde..maar zoals sommige zegge ruk aan t stuur en vol gas geven dan moet je wel een motor hebben met weinig vermogen want als ik dat doe lig ik dus meteen op me rug.. gewoon eerst rustig rijden bijv in de 3 snelle reactie aan t gas geven en weer een beetje terug draaien..wanneer je merkt dat t voor wiel naar beneden wilt weer een klein stootje gas erbij geven..op deze manier kan je straten af op t achterwiel!!
en lang leven de achter rem!
en lang leven de achter rem!
eat my dust!
Ik zat met hetzelfde probleem in het begin. Het is opgelost door met een maat te gaan rijden, die km's op zijn achterwiel kan rijden. Je vertrekt samen naast elkaar, op de moment dat jij op je achterwiel gaat, komt hij naast je hangen, maar veel dichter tegen het kantelpunt. Je hebt zelf het gevoel dat je direct gaat overslaan, maar je zit nog niet eens in de buurt, en dat zie je door te kijken naar je buurman. zolang je stuur niet boven hetzijne uitkomt is er geen prb, maar wel zachtjes gas geven, en niet prb in stoten, maar zo constant mogelijk gas te geven.KeTenMaar schreef:Zelf ben ik druk aan het oefenen en dan nog vanuit zijn 2de versnelling, de wheely blijft doordat ik gas geef, maar zodra het gas "op" is val ik terug.
Dat kantel punt durf ik maar niet te bereiken, heeft iemand een pilletje hiervoor?
Dat van die achterrem... Ik vraag me af bij wie de achtrem zo hangt dat ie, zonder zijn voet op te heffen, zo kan remmen. Als ik dat wil verkrijgen, moet ik de boel verlassen, of volledig vanachter op mijn zadel zitten. Anders zitten mijn tenen onder de rem ipv erboven. Dus wil je je voet erboven houden, dan zul je een been moeten laten zweven...
Een viertakt heeft genoeg motorrem, om hem op die manier, als je eens iets verder ben geweest, je voorwiel toch terug te doen zakken(naar voor
)
nog een filmke van mijn maten, een jaar of 2 geleden...
http://www.primermovie.com/trailer.html
Mvg
Flip
ik weet niet hoe jij je rempendaaltje hebt zitten maar bij "normale" motoren kan je toch altijd je voet op t pendaaltje houdenflip-poz schreef:Ik zat met hetzelfde probleem in het begin. Het is opgelost door met een maat te gaan rijden, die km's op zijn achterwiel kan rijden. Je vertrekt samen naast elkaar, op de moment dat jij op je achterwiel gaat, komt hij naast je hangen, maar veel dichter tegen het kantelpunt. Je hebt zelf het gevoel dat je direct gaat overslaan, maar je zit nog niet eens in de buurt, en dat zie je door te kijken naar je buurman. zolang je stuur niet boven hetzijne uitkomt is er geen prb, maar wel zachtjes gas geven, en niet prb in stoten, maar zo constant mogelijk gas te geven.KeTenMaar schreef:Zelf ben ik druk aan het oefenen en dan nog vanuit zijn 2de versnelling, de wheely blijft doordat ik gas geef, maar zodra het gas "op" is val ik terug.
Dat kantel punt durf ik maar niet te bereiken, heeft iemand een pilletje hiervoor?
Dat van die achterrem... Ik vraag me af bij wie de achtrem zo hangt dat ie, zonder zijn voet op te heffen, zo kan remmen. Als ik dat wil verkrijgen, moet ik de boel verlassen, of volledig vanachter op mijn zadel zitten. Anders zitten mijn tenen onder de rem ipv erboven. Dus wil je je voet erboven houden, dan zul je een been moeten laten zweven...
Een viertakt heeft genoeg motorrem, om hem op die manier, als je eens iets verder ben geweest, je voorwiel toch terug te doen zakken(naar voor
)
nog een filmke van mijn maten, een jaar of 2 geleden...
http://www.primermovie.com/trailer.html
Mvg
Flip
eat my dust!
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: do sep 28, 2006 22:58
- Locatie: Aalten
ktmrider
ik weet niet hoe jij je rempendaaltje hebt zitten maar bij "normale" motoren kan je toch altijd je voet op t pendaaltje houden
ik heb het rempedaal ook zo staan dat als ik sta
er zo op kan drukken en als ik zit
moet ik mijn voet opbeuren!!
dus ik snap de vraag WEL.
groet'n Marco
ik weet niet hoe jij je rempendaaltje hebt zitten maar bij "normale" motoren kan je toch altijd je voet op t pendaaltje houden
ik heb het rempedaal ook zo staan dat als ik sta
er zo op kan drukken en als ik zit
moet ik mijn voet opbeuren!!
dus ik snap de vraag WEL.
groet'n Marco
al mijn vrienden die sm rijden hebben hetzelfde prb. We horen altijd zeggen " hou je voet boven de rem tijdens een wheelie" maar in de praktijk ken ik niemand die dat toepast, en de meeste van mijn maten kunnen nochtans wel een deftig stukske wheelies trekken.
Ik heb op supermotard.be dit probleem ook eens gepost, en uit de reacties kon ik opmaken dat wij niet de enige waren waarbij hun voet in rust NIET boven hun rem hing. Een paar anciens raden me aan, om het rempedaaltje te verlassen, want je kan het immers niet dieper instellen. Persoonlijk zie ik dat niet zitten, en blijf gewoon zo rijden. Been opheffen om te remmen dus...
Ik heb op supermotard.be dit probleem ook eens gepost, en uit de reacties kon ik opmaken dat wij niet de enige waren waarbij hun voet in rust NIET boven hun rem hing. Een paar anciens raden me aan, om het rempedaaltje te verlassen, want je kan het immers niet dieper instellen. Persoonlijk zie ik dat niet zitten, en blijf gewoon zo rijden. Been opheffen om te remmen dus...
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: do sep 28, 2006 22:58
- Locatie: Aalten
wat is dat eigenlijk voor'n onzin om wheelie's te maken??
(vindt het zelf ook leuk hoor)
maar het gaat er niets sneller van!!!
wel als je voorwiel maar een stukje +/- 20/30 cm van de grond
af is, en het gas open kan blijven en dus alle druk op het achterwiel komt!!
dus gewoon op twee wielen blijven rijden.
groet'n en blijven oeffenen!!
Marco
(vindt het zelf ook leuk hoor)
maar het gaat er niets sneller van!!!
wel als je voorwiel maar een stukje +/- 20/30 cm van de grond
af is, en het gas open kan blijven en dus alle druk op het achterwiel komt!!
dus gewoon op twee wielen blijven rijden.
groet'n en blijven oeffenen!!
Marco
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34
ik durfde eerst ook niet over mijn kantelpunt te gaan maar heb veel geoefend op de bmx en nu weet ik een beetje hoe het voelt
muschien is dat een goede tip
voor de jonge rijders iedergeval denk ik, ik denk niet dat oudere crossers op een klein fietsje gaan fietse
muschien is dat een goede tip
voor de jonge rijders iedergeval denk ik, ik denk niet dat oudere crossers op een klein fietsje gaan fietse
Honda Cr125
Als je niet op je achterwiel kan rijden, kan je NOOIT goed off-road rijden.melkboer marco schreef:wat is dat eigenlijk voor'n onzin om wheelie's te maken??
DAT is de harde maar eerlijke waarheid !
Want hoe rij je anders door bv een diepe plas, hoe "spring" je over een sloot, hoe rij je van een afgrond(je) af, hoe rij je over een op de grond liggende hindernis zoals een boom, hoe ....
Akkoord, je moet geen 100 m kunnen wheeliën, maar nodig is het wel.
Jo VdB