Hallo,
ben momenteel bezig me te orienteren op een nieuwe bike en gezien mijn voorkeur voor veel stuurwerk, klooien op de vierkante meter maar toch ook de nodige roadbookritjes denk ik aan een KTM 300 EXC, lekker licht maar toch voldoende koppel onderin lijkt me. Zelf nog nooit op gereden maar graag zou ik van eigenaren van zo´n machine (of die er één hebben gehad) het volgende willen horen:
hoe lang doe je met een zuiger bij normaal onderhoud ?
wat is het gemiddeld verbruik bij roadbookritten aannemende dat je het gas niet altijd vol opendraait ?
andere ervaringen ??? zoals uitlaat schoonmaken
Momenteel rij ik nog vrolijk rond op mijn trekker (old skool TT600 ) en ben nogal een luie rijder , veel zitten en bochten in 3. Heb hiervoor veel machines gehad maar allemaal 4 takten (XR600, TT600R, WR400, HVA 610, XR650) dus kracht van onderuit ben ik wel gewend behalve die WR dan....wat een giller.
Alvast bedankt
mvg
Dimitri
ervaringen KTM 300 EXC
Moderator: ghulst
Hoi Dimitri,
Welkom op dit forum; hier zit je goed!
Van de KTM300 heb ik nog niet zo veel gehoord, maar een vriendje van me heeft ook van alles bekeken, óók de DRZ400, maar heeft een EXC450 genomen. Deze is tweedehands redelijk voordelig te krijgen en écht een goede fiets.
Mag ik vragen of jij met een aanhanger naar een roadbookritje toerijdt of gewoon over de snelweg?
Grx,
Noppy
Welkom op dit forum; hier zit je goed!
Van de KTM300 heb ik nog niet zo veel gehoord, maar een vriendje van me heeft ook van alles bekeken, óók de DRZ400, maar heeft een EXC450 genomen. Deze is tweedehands redelijk voordelig te krijgen en écht een goede fiets.
Mag ik vragen of jij met een aanhanger naar een roadbookritje toerijdt of gewoon over de snelweg?
Grx,
Noppy
HA Dimitri
Ik heb zelf een KTM EXC380. Deze heeft onderin nog net iets meer vermogen als een 300 maar ik vind het een super fijn fietsje.
In gewicht een heel stuk lichter als een 4T. Ik denk dat het verschil tussen een xr en een exc wel 15 kg is. En dat kun je wel vernemen.
Ik rij nu nog met de zuiger die er in zat toen ik hem kocht okt 2004 en heb er verschilldende offroad ritten mee gereden en ook nog vaak zondags gewoon voor de fun. Ik heb van Victor Rensen wel eens gelezen dat hij met een zuiger 70 uur doet en hij rijdt ook enduros.
Het verbruik vindt ik mee vallen een offraod ritje kan ik makkelijk met een tank doen en ik heb er een crossstank op zitten 8Liter.
Nou veel succes groeten Mark.
Ik heb zelf een KTM EXC380. Deze heeft onderin nog net iets meer vermogen als een 300 maar ik vind het een super fijn fietsje.
In gewicht een heel stuk lichter als een 4T. Ik denk dat het verschil tussen een xr en een exc wel 15 kg is. En dat kun je wel vernemen.
Ik rij nu nog met de zuiger die er in zat toen ik hem kocht okt 2004 en heb er verschilldende offroad ritten mee gereden en ook nog vaak zondags gewoon voor de fun. Ik heb van Victor Rensen wel eens gelezen dat hij met een zuiger 70 uur doet en hij rijdt ook enduros.
Het verbruik vindt ik mee vallen een offraod ritje kan ik makkelijk met een tank doen en ik heb er een crossstank op zitten 8Liter.
Nou veel succes groeten Mark.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: zo jan 23, 2005 20:15
- Locatie: driebergen
- Contacteer:
Heej. Mijn vader heeft een ktm 300exc. Ik heb er zelf ook wel eens op gereden en ik vind hem heerlijk rijden! Zuigers gaan inderdaad lang mee, mijn vader deed 65 uur met 1 zuiger. Mijn vader rijdt met 1 tank iets van 50 kilometer (tijdens een enduro, met zo goed als constant gas open). Weet niet precies hoeveel liter er in de tank zit.
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: di apr 20, 2004 19:30
- Locatie: aalter
- Contacteer:
Welkom in de club, ik heb me ondertussen ook een KTM aan geschaft een 360cc van '97
Ik kom van een DR350 4-takt en idd dat scheelt enorm in gewicht en handelbaarheid. Maar.... uiteraard veel bruter geweld !
Dus opletten is de boodschap.
Ik kom van een DR350 4-takt en idd dat scheelt enorm in gewicht en handelbaarheid. Maar.... uiteraard veel bruter geweld !
Dus opletten is de boodschap.
Tyger of the "off" Road.
beetje grote avatar joost
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: di mar 22, 2005 21:55
Ik heb een stuk of 5 KTM 300 exc gehad.Dimitri schreef:Hallo,
ben momenteel bezig me te orienteren op een nieuwe bike en gezien mijn voorkeur voor veel stuurwerk, klooien op de vierkante meter maar toch ook de nodige roadbookritjes denk ik aan een KTM 300 EXC, lekker licht maar toch voldoende koppel onderin lijkt me. Zelf nog nooit op gereden maar graag zou ik van eigenaren van zo´n machine (of die er één hebben gehad) het volgende willen horen:
hoe lang doe je met een zuiger bij normaal onderhoud ?
wat is het gemiddeld verbruik bij roadbookritten aannemende dat je het gas niet altijd vol opendraait ?
andere ervaringen ??? zoals uitlaat schoonmaken
Momenteel rij ik nog vrolijk rond op mijn trekker (old skool TT600 ) en ben nogal een luie rijder , veel zitten en bochten in 3. Heb hiervoor veel machines gehad maar allemaal 4 takten (XR600, TT600R, WR400, HVA 610, XR650) dus kracht van onderuit ben ik wel gewend behalve die WR dan....wat een giller.
Alvast bedankt
mvg
Dimitri
De 300 is een super motor, een echte alles kunner die niet kapot te krijgen is.
De modellen t/m 2003 zijn voorzien van een "maler zuiger" die wat zwaarder is maar heel lang mee gaat.
Op een 2002 model heb ik met 3 zuigers en 1 x koppelingsplaten wisselen 20.000 km gereden. ( blok nooit los gehad!)
Vanaf 2004 wordt er een andere cilinder en zuiger gebruikt, de zuiger is nu ook goedkoper maar moet wel zo bij 4000 km gewisseld worden. Rijdt overigens nog fijner als het oude type, maar is wat minder robuust.
Sinds januari 2004 rijdt ik met een 300exc (04). Dit is met afstand de fijnste fiets die ik ooit heb gehad. Zeer degelijk en betrouwbaar. Ik sluit me dan ook helemaal aan bij Erik Wichertjes.
Kijk maar eens op Amerikaanse sites zoals KTMTALK.com. Daar zijn ze ook altijd laaiend enthousiast over de fiets. Zuiger zit er nu 65 uur in. Steuntjes, handles en plasticwerk houdt zich gewoon erg goed. Ik heb alleen een probleem gehad met de schakelvork die blokkeerde. Bij elkaar een reparatie van 1,5 uur die door WPM motors voor garantie gedaan is.
Een kameraad van me rijdt een 250exc en was bang voor het vermeende "Brute" vermogen. Onlangs wilde hij even rijden op mijn fiets.
Een minuutje of 10. Hij bleef een uur weg en is nu helemaal om. Vindt een 300 door het koppel onderin veel fijner rijden.
Kijk maar eens op Amerikaanse sites zoals KTMTALK.com. Daar zijn ze ook altijd laaiend enthousiast over de fiets. Zuiger zit er nu 65 uur in. Steuntjes, handles en plasticwerk houdt zich gewoon erg goed. Ik heb alleen een probleem gehad met de schakelvork die blokkeerde. Bij elkaar een reparatie van 1,5 uur die door WPM motors voor garantie gedaan is.
Een kameraad van me rijdt een 250exc en was bang voor het vermeende "Brute" vermogen. Onlangs wilde hij even rijden op mijn fiets.
Een minuutje of 10. Hij bleef een uur weg en is nu helemaal om. Vindt een 300 door het koppel onderin veel fijner rijden.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Hoeveel KM kun je eigenlijk rijden met zo'n KTM 300 op een volle tank benzine en als je een stevig tempo aanhoudt ?
Hoeveel liter benzine gaat er in ?
Hoeveel liter benzine gaat er in ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Bij relaxte ritten zoals St. Hubert en Framont moest ik elke keer maar ongeveer een kleine liter meer tanken dan mijn kameraad met een KTM525exc. Bij Nederlandse enduro's, dus goed op het gas in bouwland en maisplak schat ik een verbruik van ongeveer 1:8. Mijn helpers op de TC's vinden altijd wel dat de 300's grote dorst hebben. Bij de OR-rit van Varsseveld gaat het makkelijk 1 ronde op een tank (+/- 60 km). De tankinhoud is volgens mij 8,5 liter.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)