Bandenlichters

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Huertecilla
Contacteer:

Wie kan zich de bandenlichters met ingebouwde hefboom herinneren die je vroeger, jaren tachtig, in élke MOTOR geadverteerd zag? Kan die dingen nu nergens meer vinden!
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
Jo VdB

Ik ken die niet, maar ...

ik wil je wel de bandenlichters van Metzeler (korte versie) adviseren. Prima materiaal.

Jo VdB
john b

Huertecilla schreef:Wie kan zich de bandenlichters met ingebouwde hefboom herinneren die je vroeger, jaren tachtig, in élke MOTOR geadverteerd zag? Kan die dingen nu nergens meer vinden!
dat is schaars gereedschap geworden
ik ken ze nog wel heb er vroeger nog weleens mee gewerkt
maar sinds de huidige bandenapparaten er zijn hebben ze niet meer nodig en werden ze dus weggegooid en uit "veiligheid"werden ze niet meer gebruikt :x :cry:
doe wat je niet laten kunt
Huertecilla
Contacteer:

Ja, maar het bandenapparaat dat ik van mijn rij-maat die in het dorp een motorzaakje heeft mag lenen, blijft niet lekker achterop het spatbord zitten.... :-)
Maarreh... hoezo 'veiligheidsoverweging'?!
Verder, weet jij nog hoe die dingen heetten? Dan kan ik wat gerichter zoeken op het web. Was een redelijk voor de hand liggende naam, maar ik weet het écht niet meer....
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
Daniel

Huertecilla schreef:Ja, maar het bandenapparaat dat ik van mijn rij-maat die in het dorp een motorzaakje heeft mag lenen, blijft niet lekker achterop het spatbord zitten.... :-)
Maarreh... hoezo 'veiligheidsoverweging'?!
Verder, weet jij nog hoe die dingen heetten? Dan kan ik wat gerichter zoeken op het web. Was een redelijk voor de hand liggende naam, maar ik weet het écht niet meer....
Hallo, ik weet bijna wel zeker dat zo'n ding een Roepie heette!!
(spreek uit roepie, kan ook rupie, rupy of zoiets zijn).
Ikzelf heb er ook een gehad, het schijnt dat ze in je gezicht konden slaan, maar dat kan een gewone lichter toch ook????
Groet Daan!
Huertecilla
Contacteer:

Ja!! Rupi, dát was het. Overigens verder niets over te vinden....
Enneh, wat dat in het gezicht slaan betreft, dat kan inderdaad met elke bandenlichter, alleen door de hefboom blijft zo'n ding staan en slaat over de volle uitslag in plaats van half weg te glijden. Maar goed, een lekke band is ook niet echt veilig toch!?
Ondertussen kan ik er niets, meer, over vinden. Jammer.
Plaats reactie