Wie kan mij helpen met tips of opmerkingen over het vervangen van een krukaskeerring van een honda 500cc tweetakt blok.
Het blok zit gemonteerd in een suzuki lt 500 quad.
Alle tips zeer welkom!
Bedankt,
Corne.
krukaskeerring honda 500cc tweetakt
Moderator: ghulst
bouwjaar onbekend.
waarschijnlijk tussen 85 en 90.
vloeistofgekoeld.
keerrring achter het vliegwiel, links dus.
over de krukas is nog niets bekend omdat ik nog niet aan de reparatie begin voordat ik er meer van weet,maar er is geen aanleiding om te denken dat hier schade aan zou zijn.
de olielekkage is oorzaak van het lang stilstaan van de quad.
( circa 3 jaar )
waarschijnlijk tussen 85 en 90.
vloeistofgekoeld.
keerrring achter het vliegwiel, links dus.
over de krukas is nog niets bekend omdat ik nog niet aan de reparatie begin voordat ik er meer van weet,maar er is geen aanleiding om te denken dat hier schade aan zou zijn.
de olielekkage is oorzaak van het lang stilstaan van de quad.
( circa 3 jaar )
Zit zeer zeker wat in wat je daar zegt,kees daar had ik namelijk niet aan gedacht.
De klacht is eigenlijk dat hij olie lekt langs de plastic afdekkap.
Ik heb deze al diversen malen opengehaald en dan stond er een klein plasje onderin.
Nu zag ik onlangs dat er een gaatje van ongeveer 5mm zit als je tegen de zijkant van het blok aankijkt.
Ik heb namelijk wel de olie afgetapt en 750 ml nieuwe olie gevuld.
( 750 ml staat op het blok )
Zou het kunnen zijn dat er teveel oude olie is achtergebleven en dat er nu teveel in zit en dit langs dit gaatje er uit gooit ?
Wat denk jij ?
De klacht is eigenlijk dat hij olie lekt langs de plastic afdekkap.
Ik heb deze al diversen malen opengehaald en dan stond er een klein plasje onderin.
Nu zag ik onlangs dat er een gaatje van ongeveer 5mm zit als je tegen de zijkant van het blok aankijkt.
Ik heb namelijk wel de olie afgetapt en 750 ml nieuwe olie gevuld.
( 750 ml staat op het blok )
Zou het kunnen zijn dat er teveel oude olie is achtergebleven en dat er nu teveel in zit en dit langs dit gaatje er uit gooit ?
Wat denk jij ?
een gaatje van 5mm dat via de ontstekingsruimte door het carter naar de versnellingsbak loopt? Ja dat kan natuurlijk olie doorlaten.
Als je alles schoonmaakt en je kantelt de motor komt er dan olie door?
Lijkt me vrij makkelijk vast te stellen.
Als je alles schoonmaakt en je kantelt de motor komt er dan olie door?
Lijkt me vrij makkelijk vast te stellen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
keerring vervangen:
vliegwiel/onsteking eraf
2gaatjes van 2mm ofzo in keerring boren
2parker schroeven erin en gelijkmatig aandraaien en hij komt er zo uit
nieuwe keerring goed invetten, en monteren
de oude kan je gebruiken om de nieuwe niet te beschadigen als je hem erin tikt.
bij lekke keerring kan er dus wel degelijk zo'n plasje komen aan vliegwiel
keerring kost niets, en dan ben je zeker
vliegwiel/onsteking eraf
2gaatjes van 2mm ofzo in keerring boren
2parker schroeven erin en gelijkmatig aandraaien en hij komt er zo uit
nieuwe keerring goed invetten, en monteren
de oude kan je gebruiken om de nieuwe niet te beschadigen als je hem erin tikt.
bij lekke keerring kan er dus wel degelijk zo'n plasje komen aan vliegwiel
keerring kost niets, en dan ben je zeker
bestaat hierbij niet het risico dat je doorschiet en (de kooi) van het krukaslager beschadigd?Anonymous schreef:keerring vervangen:
vliegwiel/onsteking eraf
2gaatjes van 2mm ofzo in keerring boren
(geldt ook voor uitdrukken met parkers?)
zoja: Voorzichtig boren, niet doorschieten (evt kort boortje pakken of eindstop erop zetten). Dan parkers er enkele mm's indraaien en met 2 tangen gelijkmatig aan de parkers trekken.
grts