MOD7CE Digitale dashbord/tripmeter

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
STTEVE
Contacteer:

Heeft iemand ervaring met de digitale dashbords van MOD7CE (www.mod7ce.com)

Vooral Model MODL19....
Afbeelding

.... lijkt me een betaalbaar alternatief voor een ICO of IMO, maar ook info over andere types is welkom
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
TTT

Ik heb even gekeken maar volgens mij niet bruikbaar...

tripteller alleen op 0 te zetten als je stilstaat
kan tripteller niet plussen en minnen

Dus ongeschikt als roadbook instrument.
smurf.
STTEVE
Contacteer:

TTT schreef:Ik heb even gekeken maar volgens mij niet bruikbaar...

tripteller alleen op 0 te zetten als je stilstaat
kan tripteller niet plussen en minnen
Dat dacht ik ook, maar in de gebruiksaanwijzing, (die ik van de importeur heb gekregen en waarin een duidelijke verwijzing naar roadbookritten staat), heb ik gelezen dat de tripteller ook tijdens het rijden te nullen is, maar dat resetten van het hele instrument alleen bij stilstand kan. Daarom zoek ik iemand die zo'n ding gebruikt (heeft).

Verder snap ik het nut van plussen en minnen niet zo, als je tripmeter op nul is gezet, dan ben je toch klaar? Tenminste ik rij de 250 meter tot het volgende punt, trip op nul en opnieuw tellen maar weer.
Tuurlijk, als blijkt dat je tripmeter 258 meter aangeeft, kan je er 8 meter afhalen, maar je bent dan toch al toe aan de volgende situatie, dus waarom zou je dat doen?? Maar dit terzijde
Steve

TTT

Verder snap ik het nut van plussen en minnen niet zo
Omdat de fijnere roadbooks (ook) met totaalstanden werken.
Dan hoef je niet bij ieder plaatje te nullen.
Wat wel moet dan is af en toe de tripstand weer aanpassen aan hetgeen in het roadbook staat.
Afwijkingen komen door:
- teller wijkt af van teller van roadbook uitzetter
- fout rijden
- roadbook is aangepast (stuk erbij of er tussenuit) waardoor er met een andere km stand verdergegaan wordt.

Je moet ook informeren of deze teller verlichting heeft. Wel zo prettig bij een vroege start of late aankomst.
smurf.
erwindob

TTT schreef: Afwijkingen komen door:
- fout rijden
- roadbook is aangepast (stuk erbij of er tussenuit) waardoor er met een andere km stand verdergegaan wordt.
En wheelies natuurlijk (van jezelf of degene die em uitgezet heeft) :lol:
STTEVE
Contacteer:

TTT schreef:
Verder snap ik het nut van plussen en minnen niet zo
Omdat de fijnere roadbooks (ook) met totaalstanden werken.
Dan hoef je niet bij ieder plaatje te nullen.
Wat wel moet dan is af en toe de tripstand weer aanpassen aan hetgeen in het roadbook staat.
Afwijkingen komen door:
- fout rijden

Je moet ook informeren of deze teller verlichting heeft. Wel zo prettig bij een vroege start of late aankomst.
Aha, dat klink logisch.

Licht zit er niet bij, heb ik al gezien begrepen, en de tripmeter werkt in 100 meter nauwkeurig, dat lijkt me te ruim.

Jammer, ik denk dat t het wel in de buurt komt maar net niet goed genoeg (voor die prijs).
Er is ook een duurder type (met licht :) en ook functies als temperatuur) maar daar zit weer geen afstandbediening op :cry:

Jammer, mijn ICO is nu al erg 2-dehands, maar hij zal t toch nog een paar maanden moeten uithouden ...
Steve

STTEVE
Contacteer:

erwindob schreef:
TTT schreef: Afwijkingen komen door:
- fout rijden
En wheelies natuurlijk (van jezelf of degene die em uitgezet heeft) :lol:
Of als je je magneet en je opnemer op je achterwiel monteert.....bij ieder moddergat rij je 4 meter vooruit, maar tel je teller er 40 ... :lol:
Steve

Fox-kid
Contacteer:

Check even de trailtechtellers! heb ik ook bevalt goed, eenvoudig te installeren. www.trailtech.com
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
STTEVE
Contacteer:

Fox-kid schreef:Check even de trailtechtellers! heb ik ook bevalt goed, eenvoudig te installeren. www.trailtech.com

Heb ik ook, maar ik zoek een vervanger voor een ICO. De ICO heeft een groot display (heb ik wel nodig onderhand), maar een matige afstandbediening, en een stevig prijskaartje (USD250 excl verzending en invoer). Ik dacht dat deze MODL19 een alternatief was...
Steve

Sjokske

Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Bart M

STTEVE schreef: Heb ik ook, maar ik zoek een vervanger voor een ICO. De ICO heeft een groot display (heb ik wel nodig onderhand), maar een matige afstandbediening, en een stevig prijskaartje (USD250 excl verzending en invoer)...
Klopt, die originele afstandbediening is een ramp, ze moesten de verkoop ervan verbieden :evil:
Ik heb zopas de afstandbediening van m'n ICO vervangen door een (nagemaakt) exemplaar van Touratech: werkt perfect :D
Je kan zo'n afstandbediening dus zelf in elkaar knutselen.
Nodig: 3 miniatuur drukknopjes, 2 diodes, beetje draadjes en een creatieve geest om een houdertje in mekaar te steken.
Keep on smiling!
STTEVE
Contacteer:

Heb je daar toevallig een schemaatje van ???
Steve

Bart niet ingelogd

Komt eraan
egbert
Contacteer:

Steve ik heb je dat schema al een keertje gemaild .Of gooi je je mailbox steeds leeg

egbert :P
regen is en ander type mooi weer
STTEVE
Contacteer:

egbert schreef:Steve ik heb je dat schema al een keertje gemaild .Of gooi je je mailbox steeds leeg egbert :P
Mmmmm ja eigenlijk wel, :oops: ik heb t toen doorgestuurd aan Patrick, die net een IMO had gekocht, en dacht niet dat ik t nog nodig zou hebben......Ik zal t deze keer bewaren okee??
Steve

Bart M

Hier komt het:
http://gallery125159.fotopic.net/c418876.html

Fotopic laat blijkbaar geen gluurders toe, dus moet het maar via bovenstaande link, sorry :oops:
Bart
Keep on smiling!
STTEVE
Contacteer:

Tks....knutselen maar
Steve

Noppy

Steve,

Is dit wellicht een idee: Sixo voor ongeveer 219€, incl. afstandsbediening.

http://www.sixo.de/

Noppy
:toost:
Plaats reactie