Iemand nog tips voor wat geschikte banden zijn voor de Raid de l' amitie in Marokko met een XR400.
Een Michelin Desert is alleen in 140 te krijgen (achter). De XR wil graag 120.
Of misschien dat zo'n Desert niet breed valt en wel past dat iemand weet?
't is 3000 km maar er mag een extra set banden mee. En zo hard sleurt een XR d'r ook niet aan. Niet te snel lek rijden is natuurlijk wel een pre.
groetjes
Rwin
Banden voor Marokko 120 breed
Moderator: ghulst
ik zou zeggen: neem een T63, voor die 400 prima, zeer goed steen bestending, toch een mooie soepele band.erwindob schreef:Iemand nog tips voor wat geschikte banden zijn voor de Raid de l' amitie in Marokko met een XR400.
't is 3000 km maar er mag een extra set banden mee. En zo hard sleurt een XR d'r ook niet aan. Niet te snel lek rijden is natuurlijk wel een pre.
Rwin
of een stonemaster? (zelf geen echte ervaringen mee).
kwa lekrijden: Dikke binnenband erin. en een handpompje mee. Als er echt zacht zand is wil je minder druk, maar zodra je stenen hebt (ook tussen zand) MOET je echt weer meer druk in de banden hebben.
Of natuurlijk BIB.
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21
Sommer KTM heeft mij vorig jaar geadviseerd om voor deze rally achter een Michelin Baja te zetten en voor een Pirelli MT83.
Hoewel de Baja een maatje 140 heeft is hij niet zo breed als een b.v. 140 TKC. De combinatie heeft prima grip op grind en stenen en zand. Op de weg vind ik het niks. De Pirelli voorband verliest wel snel noppen op mijn Adventure.
Als je echt een 120 wil rijden heb je denk ik niet zo veel keus.
Ik denk dat het dan niet verkeerd is om ook achter een MT83 te monteren.
Deze is ook leverbaar in 120/90-18 69 Euro
Je kunt natuurlijk ook denken aan een MT18. Dit is eigenlijk een cross band, maar heeft een versterkt karkas. Zonder F.I.M goedkeuring.
Ook leverbaar in 120/100-18 53 Euro
Veel succes met de raid!
Groeten,
Fr@venture
Hoewel de Baja een maatje 140 heeft is hij niet zo breed als een b.v. 140 TKC. De combinatie heeft prima grip op grind en stenen en zand. Op de weg vind ik het niks. De Pirelli voorband verliest wel snel noppen op mijn Adventure.
Als je echt een 120 wil rijden heb je denk ik niet zo veel keus.
Ik denk dat het dan niet verkeerd is om ook achter een MT83 te monteren.
Deze is ook leverbaar in 120/90-18 69 Euro
Je kunt natuurlijk ook denken aan een MT18. Dit is eigenlijk een cross band, maar heeft een versterkt karkas. Zonder F.I.M goedkeuring.
Ook leverbaar in 120/100-18 53 Euro
Veel succes met de raid!
Groeten,
Fr@venture
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
Hield die Baja achter het uiteindelijk een beetje?
voor heb je natuurlijk juist wel alle keus.. voor 21" kan je alles krijgen. Baja voorbandje lijkt me ook leuk!
voor heb je natuurlijk juist wel alle keus.. voor 21" kan je alles krijgen. Baja voorbandje lijkt me ook leuk!
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21
Ja prima bandje voor rotsige ondergrond en gravel.
Is bij mijn weten echter niet in 120 te verkrijgen (en daar was het Erwin om te doen).....
Op asphalt vind ik de baja heel veel slechter dan een T63.
Is bij mijn weten echter niet in 120 te verkrijgen (en daar was het Erwin om te doen).....
Op asphalt vind ik de baja heel veel slechter dan een T63.
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
Bedankt voor de adviezen.
Ik geloof dat de MT83 tegenwoordig Scorpion Pro heet.
Kan helaas niet op de Pirelli site vinden of deze nu voor harde of zachte ondergrond bedoel is.
De Micheline site is helemaa triest, kan ik niet een T63 vinden met een search, en wat links volgen geeft een foutmelding bij het 2wielers kiezen.
Iemand ervaring met een Stonemaster op warme, stenige ondergrond? De naam klinkt in ieder geval goed voor op stenige ondergrond. En de levensduur hier in NL op de XR is erg goed.
Ik geloof dat de MT83 tegenwoordig Scorpion Pro heet.
Kan helaas niet op de Pirelli site vinden of deze nu voor harde of zachte ondergrond bedoel is.
De Micheline site is helemaa triest, kan ik niet een T63 vinden met een search, en wat links volgen geeft een foutmelding bij het 2wielers kiezen.
Iemand ervaring met een Stonemaster op warme, stenige ondergrond? De naam klinkt in ieder geval goed voor op stenige ondergrond. En de levensduur hier in NL op de XR is erg goed.
Volgens mij past een Michelin Desert 140 prima op de XR400. Als ik het me goed herinner heb ik er al zien rijden in Marokko met een Desert op XR.
Ik ga het in ieder geval proberen op m'n HVA450. Voorband doet er niet toe: gewone crossband is prima hoor (wel met bibmousse of extra dikke binnenband of dubbele binnenband).
Stonemaster is goed op steenpistes, maar niet in't zand
Ik ga het in ieder geval proberen op m'n HVA450. Voorband doet er niet toe: gewone crossband is prima hoor (wel met bibmousse of extra dikke binnenband of dubbele binnenband).
Stonemaster is goed op steenpistes, maar niet in't zand
Keep on smiling!
Ga je naar Marokko op je Huskie??? (Of bedoel je de Stonemaster proberen op de Huskie)
Hoe ga je dat met benzine doen? Ik heb ook een Huskie TE450 (2004) maar is volgens mij geen grote tank voor te krijgen (alleen 10,5 liter ipv 7,7)
Rwin
Hoe ga je dat met benzine doen? Ik heb ook een Huskie TE450 (2004) maar is volgens mij geen grote tank voor te krijgen (alleen 10,5 liter ipv 7,7)
Rwin
Maar helaas niet vergelijkbaar met een Desert in zand en rotsige ondergrond.
De M21 is dan toch meer een all-road bandje (ik heb hem zelf ook gehad). Het Team van Bert Duursma heeft er volgens mij vorig jaar ook de Dakar op gereden en de noppen vliegen je om de oren! Bij een T63 gaan er nog minder noppen af.
Die Deserts komen gewoon volledig ongeschonden de woestijn uit!
Noppy
De M21 is dan toch meer een all-road bandje (ik heb hem zelf ook gehad). Het Team van Bert Duursma heeft er volgens mij vorig jaar ook de Dakar op gereden en de noppen vliegen je om de oren! Bij een T63 gaan er nog minder noppen af.
Die Deserts komen gewoon volledig ongeschonden de woestijn uit!
Noppy
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
Misschien wel handig om te weten over hoeveel KM's het gaat, bij de Raid de l' amitie .
Ik heb 2 setjes MT21 versleten; gemiddeld 5000 km per set.
Metzeler enduro 3; 10.000 km
Ik heb 2 setjes MT21 versleten; gemiddeld 5000 km per set.
Metzeler enduro 3; 10.000 km
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Om je nog meer in verwarring te brengen, is de Michelin Baja niet wat???
The rally tyre for bikes up to 650cc
For racing or cross-country adventure rides, the Baja is ideal for bikes up to 650cc. It offers grip, precise control and durability on the most demanding terrain
The rally tyre for bikes up to 650cc
For racing or cross-country adventure rides, the Baja is ideal for bikes up to 650cc. It offers grip, precise control and durability on the most demanding terrain
staat boven al genoemd hoor Steve.STTEVE schreef:Om je nog meer in verwarring te brengen, is de Michelin Baja niet wat???
Baja houdt op de LC8 ook nog wel goed (Heeft Erwin er zelf ook op zitten), maar ik denk dat die in stenig terrein TE hard slijt. Als je niet van plan bent een paar bandjes mee te nemen en op te rijden, zou ik die niet kiezen. Maar goed, misschien valt het op een 400 mee.
Damn .... overheen gelezenDr_Bean schreef:staat boven al genoemd hoor Steve.STTEVE schreef:Om je nog meer in verwarring te brengen, is de Michelin Baja niet wat???
hallo
wij zijn al verschillende malen in marokko gaan rijden
voor de lichtere motos is de mefo off road zeer geschikt
deze is in de maat 120/90-18 niet duur en zeer slijtvast
de tekening is gelijk een dessert.
groeten peterquickly
wij zijn al verschillende malen in marokko gaan rijden
voor de lichtere motos is de mefo off road zeer geschikt
deze is in de maat 120/90-18 niet duur en zeer slijtvast
de tekening is gelijk een dessert.
groeten peterquickly
Da's bekend. Ik sta ook al op de lijst bij de inschrijvingen
Of ik mee wil? Ja wat dacht je, ik ben er mee bezig, maar kan voor einde januari waarschijnlijk geen beslissing nemen. Ik zit in een beetje rot vaarwater wat betreft werk op dit moment.
Waarom ga jij op de Honda en niet op de Husky of KTM?
Waarom ga jij op de Honda en niet op de Husky of KTM?