wat is de ideale gps voor off road

GPS, (detail)kaarten enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

Ik ben zelf in het bezit van een streetpilot maar voor off road is hij niet geschikt omdat je geen tracks kan laden
Wat is de vervanger van de 5 ?
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 01:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

De Quest is volgens mij de opvolger van de V
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Gisterochtend naar Enter geweest en mijn plannen voor het seizoen van 2006 bekeken. :wink:

Ik was toch in de buurt van de gpsshop, ik heb nu een legend en deze wil ik inruilen voor een kleuren gps. De quest komt niet in aanmerking door de "slechte"antenne", de gps die het meest in aanmerking komt voor offroad is de 276C of de 60CS. Ik heb gekozen voor de 60CS omdat deze goedkoper is, het scherm is even groot als die van de quest. Leuk toestel waar je ook nog een keer mee kunt wandelen.Helaas was hij gisteren niet voorradig,aankomende week even ophalen
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 01:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

henk-v schreef:Ik ben zelf in het bezit van een streetpilot maar voor off road is hij niet geschikt omdat je geen tracks kan laden
Wat is de vervanger van de 5 ?
Als je toch al een mooie streetpilot hebt en je wilt er alleen een toestel bij voor tracks rijden, kun je net ze goed een goedkope GEKO nemen.

Kost € 170,--

Deze kan 10.000 trackpunten aan. De V kan er 2500 aan
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

Vandaag voor het eerst de Quest gebruikt voor een tocht door de bossen en hei rond Eindhoven. Tot nu toe gebruikte ik de Etrex Euro maar gebrek aan capaciteit en routes met de Cityselect voor in de auto, en in de zomer op de racefiets, bracht mij er toe de Garmin 60c te overwegen. Uiteindelijk toch besloten de Quest te kiezen omdat een nieuwe 60c Cityselect licentie van €300 toch wel erg veel is. Ik moet zeggen in de auto is de Quest een zeer accurate navigator.
Na montage van de Quest op het ATB fietsstuur vanmorgen bleek al snel dat het ontvangstschoteltje echt horizontaal moet staan omdat er anders helemaal geen satelliet ontvangst mogelijk blijkt. Dus de Quest schuin monteren maar dat maakt de afleesbaarheid op een sportieve fiets direct een stuk minder. Met een horizontaal schoteltje dus richting de bossen. Terug van 20 km fietsen de track op mijn PC gezet. Dat was minder... een serie van "active log 001 t/m 017" plus heel veel witte plekken tussen de 17 losse stukjes. Na veel knip en plak een hele ruwe- onnauwkeurige route van 128 points. Hier kan ik echt niets mee. Mijn Etrex zou dan misschien 2/3 active logs (dicht bladerdak) hebben gemaakt met ca. 700 points dus de ontvangst valt me erg tegen. Ik heb nu de track instelling Resolutie van normaal naar "vaakst" aangepast om het later nog eens te proberen. Maar het valt me nu al enorm tegen de prestatie en de gevoeligheid van de Quest.

bron http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=2417
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 10:07
Locatie: Waalre NB

Je moet een externe antenne aansluiten op de Quest.
Dan is de ontvangst wel goed, en de kans dat een tak of val de klapantenne afbreekt is 0.

Quest slaat bij mij de tracks goed op. Heb voor de Quest gekozen omdat
a) handiger formaat
b) goedkoper wanneer met kaarten e.d. (heb 594 euro betaald)

Henk, kan het zijn dat je met je lichaam het "zicht" van de antenne afdekt?
Op het GPD-info scherm kan je zien welke satellieten je ontvangt.
smurf.
Gast

Ik heb de Geko 201 en wat werkt perfect.Ik monteer hem met een fietsstuurhouder op het stuur van men KTM en heb zelf een omvormertje gemaakt naar 3 volt dat aangesloten is op de batterij van de moto.Goede ontvangst,geen batterij verbruik meer en tracks down en uploaden van de digitale NGI kaarten (1e serie).

Ik kijken nu uit om men Pocket PC op de moto te plaatsen in combinatie met een otterbox.
-Heeft er iemand hier mee ervaring?
-Mag ik de Geko naast de pocket plaatsen (als backup)?
-Geeft dit geen storingen onderling?
-Op welke manier krijgt men de digitale NGI stafkaarten van de 1e serie in Belgie op zen pocket PC?

Sjikkentip (niet ingelogd)
N!co
Berichten: 186
Lid geworden op: zo dec 15, 2002 23:02
Locatie: Zuid-Holland aan zee
Contacteer:

Anonymous schreef: -Heeft er iemand hier mee ervaring?
-Mag ik de Geko naast de pocket plaatsen (als backup)?
)
Je gaat je Geko toch gebruiken als GPS-muis voor je PocketPC?
Gast

N!co schreef:
Anonymous schreef: -Heeft er iemand hier mee ervaring?
-Mag ik de Geko naast de pocket plaatsen (als backup)?
)
Je gaat je Geko toch gebruiken als GPS-muis voor je PocketPC?
Natuurlijk niet,da gaat niet.Ik gebruik de Pocket PC samen met zijn eigen GPS muis met kaartmateriaal (zie vragen boven) en de Geko 201 als backup indien de pocket PC moest uitvallen.Stel je voor,je stippelt een tripken uit en je Pocket valt uit,dan sta je daar.Ik heb toch die Geko en die kan ik er dan naast zetten met dezelfde track ingeladen als op de Pocket.Op de Pocket kan ik dan nakijken als er één of ander pad verdwenen is langs waar ik het best de trip verder zet en terug aansluit op de geprogrammerde track.

Sjikkentip (niet ingelogd)
N!co
Berichten: 186
Lid geworden op: zo dec 15, 2002 23:02
Locatie: Zuid-Holland aan zee
Contacteer:

Natuurlijk niet,da gaat niet.
Da gaat wel als je GPS en je PDA beide een serieele aansluiting hebben. Kabeltje kan je zelf solderen van een hotsync-kabel en losse GPS-stekker.
Laatst gewijzigd door N!co op ma jan 17, 2005 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Anonymous schreef:heb zelf een omvormertje gemaakt naar 3 volt dat aangesloten is op de batterij van de moto.
Hmm heb je daar niet toevallig een schema-tje of iets dergelijks van?
Hiervoor heb ik wel intresse. Of kan je zoiets tegen betaling in elkaar steken voor mij ?
Gebruikersavatar
sjikkentip
Berichten: 500
Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel

#316 Guyke schreef:
Anonymous schreef:heb zelf een omvormertje gemaakt naar 3 volt dat aangesloten is op de batterij van de moto.
Hmm heb je daar niet toevallig een schema-tje of iets dergelijks van?
Hiervoor heb ik wel intresse. Of kan je zoiets tegen betaling in elkaar steken voor mij ?
Guy,
Das heel simpel.In de handel kan je van die omvormers kopen om in de wagen op de aanstekerplug aan te sluiten waar je de voltage kan instellen op 3-4,5-6-9 volt.Je stelt deze af op 3Volt.Langs de 3 Volt zijde soldeer je een stekker die past op de aansluiting van je Geko.Het schema met de juiste polariteit staat in de handleiding van de Geko.
Langs de 12 volt zijde knip je de stekker weg en deze sluit je aan op je batterij van je KTM met een smeltveiligheid er tussen.
Zo'n regelbaar omvormertje heb ik +/- 10€ betaald in een electronica zaak.De stekker voor de Geko denk ik 3€.
En dit gaat perfect.Origineel bij Garmin vraagt men hier +/- 40€ voor!

Mijn vragen nu:
De 1e versie NGI Cd rom's,hoe kan men deze op de Pocket PC krijgen? :?: :?: :?: Indien niet,de nieuwe versie van de NGI cd rom's kan men die dan rechtstreeks overladen op een Pocket PC? :?: :?: :?:
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Plaats reactie