IK WORD EVEN NIET GOED...... ERGER DAN IK DACHT???

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Gast

Dr_Bean schreef:
hornet911 schreef:Dit wordt verbrand (+-1500°). :wink:
met een beetje geluk komen de IC's rechtstreeks je uitlaat uit :P
Eerlijk gezegd, hij heeft niet gezegd dat dit verbrand wordt, maar dat het zand onmiddellijk uit de motor verdwijnt.

@husky: Wil jij weten hoeveel zand jouw enduromotor binnenhapt?

@Dr. Bean: Waarom vraag je of het een YAMAHA is? hebben deze een reputatie omtrend het niet goed afsluiten van luchtfilterdozen ofzo??

LAMMENS heeft me trouwens NOG NOOIT verkeerde technische zaken wijsgemaakt en hij kent de "ziektes" van zijn crossmodellen vanbuiten! (al zal hij ze nooit zomaar aan mijn neus hangen, tenzij er een prob. is met de moto)

Is natuurlijk wel het makkelijkst om te geloven, zo een positief scenario.

Bedankt allemaal voor de uitleg!
Laatst gewijzigd door Gast op ma mar 28, 2005 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Dr_Bean
Berichten: 433
Lid geworden op: ma sep 27, 2004 22:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

hornet911 schreef:@Dr. Bean: Waarom vraag je of het een YAMAHA is? hebben deze een reputatie omtrend het niet goed afsluiten van luchtfilterdozen ofzo??
luchtfilter zelf..
toen ik voor het eerst zag hoe het luchtfilter in een XT600 zat moest ik hard lachen... duidelijk niet gemaakt voor enige vorm van offroad. te weinig oppervlak, en slechte afdichting langs de rand.
Ik neem aan dat de constructie bij een TT wat beter is, maar veel vertrouwen heb ik er niet in nee.

bij mijn XR is nog nooit zand door het filter gekomen, ook niet in de woestijn! (natuurlijk gaat er altijd wel een heel fijn stof doorheen... maar dat blijft niet in je carb hangen!).
STTEVE
Berichten: 1204
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Dr_Bean schreef:
hornet911 schreef:@Dr. Bean: Waarom vraag je of het een YAMAHA is? hebben deze een reputatie omtrend het niet goed afsluiten van luchtfilterdozen ofzo??
luchtfilter zelf..
toen ik voor het eerst zag hoe het luchtfilter in een XT600 zat moest ik hard lachen... duidelijk niet gemaakt voor enige vorm van offroad. te weinig oppervlak, en slechte afdichting langs de rand.
Ik neem aan dat de constructie bij een TT wat beter is, maar veel vertrouwen heb ik er niet in nee.

bij mijn XR is nog nooit zand door het filter gekomen, ook niet in de woestijn! (natuurlijk gaat er altijd wel een heel fijn stof doorheen... maar dat blijft niet in je carb hangen!).
Het filter van een XT600 uit 1993, dat ik laatst mog bewonderen, is idd niet veel.
Een TT-R heeft een prima luchtfilter, maar het is snel vuil. De filters van de TT modellen daarvoor en van een XR zijn beter
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Gast

Idd. sTTeve, die filters dichten volgens mij oojk wel goed af, maar onderaan snel vuil en een klotewerk om ze te GOED te reinigen en in te smeren!

Die tweetaktfilters zijn volgens mij nog het beste! (vastschroeven)
STTEVE
Berichten: 1204
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

hornet911 schreef:Idd. sTTeve, die filters dichten volgens mij oojk wel goed af, maar onderaan snel vuil en een klotewerk om ze te GOED te reinigen en in te smeren!

Die tweetaktfilters zijn volgens mij nog het beste! (vastschroeven)
Ik rij met een DNA luchtfilter, net zo iets als K&N.

Afbeelding

reinigen/invetten zijn een fluitje van een cent (even in de ontvetter en dan onder de kraan, laten drogen -niet meer perslucht- en dan met een filterolie uit een spuitbus inolieen. werkt prima alleen is een filter 2 keer zo duur als een origineel filter (en die zijn al 45 euro)..
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Gebruikersavatar
Kees
Berichten: 329
Lid geworden op: di jun 11, 2002 10:32

De vervuilde klep is zoals alle inlaatkleppen er normaal gesproken uitzien na verloop van tijd.
Dit komt door gering olie verbruik langs de geleider en door de toevoegingen in de benzine die neerslaan op de warme klep en daar aan vastkoeken.
Dat je linker kanaal en klep schoon zijn is logisch deze zijn namelijk gezandstraald !
Door het binnen gezogen zand zijn deze mooi schoon.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Aaaaaah een nieuwe kijk op de materie dankzij Kees.
Ik ga nog maar eens naar de piccies kijken.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
JWJanssen
Berichten: 210
Lid geworden op: ma nov 24, 2003 12:18

Dit is toch een XT600 met zo'n rare master/slave dubbele carburateur. Dan is die verkleuring in het inlaatkanaal heel normaal. Omdat de gasschuif in de slave carburateur niet open gaat bij normaal rijden krijgt dat inlaatkanaal geen brandstof en het andere kanaal wel, vandaar de ongelijke verkleuring.
Gast

JWJanssen schreef:Dit is toch een XT600 met zo'n rare master/slave dubbele carburateur. Dan is die verkleuring in het inlaatkanaal heel normaal. Omdat de gasschuif in de slave carburateur niet open gaat bij normaal rijden krijgt dat inlaatkanaal geen brandstof en het andere kanaal wel, vandaar de ongelijke verkleuring.
Is een TTR, maar ik heb een gelijkaardige uitleg van mijn dealer gekregen....
STTEVE
Berichten: 1204
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

JWJanssen schreef:.... rare master/slave dubbele carburateur. ...
Ideaal voor SM eigenlijk
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Bluto
Berichten: 113
Lid geworden op: do nov 18, 2004 18:29
Locatie: Helmond

Iemand toevallig nog een setje SM wielen liggen voor een TTR?(Of losse naven)
Wel lekker om zo naar mijn werk te knallen,spaar ik mijn noppen ook weer.
White Knuckle Tight!!!
Gast

Ja, ik! De TTR wordt misschien in 2005 verkocht .....
Bluto
Berichten: 113
Lid geworden op: do nov 18, 2004 18:29
Locatie: Helmond

you got mail :shock:
White Knuckle Tight!!!
Plaats reactie