Trial technieken

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
sherco
Contacteer:

Hallo noppenforummers. Vandaag deze site "ontdekt" en maar eens kijken of het een beetje leuk is hiero. Ik ben een triallist, rij op een sherco 2.5 uit 2004 in klasse blauw. Ik heb het mezelf aangeleerd, maar weet niet echt of het wel goed is. Wie kan mij tips geven????
Noppy

Alex v/d Broek kan dat wel, (8-voudig (of meer) Nederlands kampioen trial, maar doet ook een heel leuk potje enduro mee) denk ik.

Ik heb zijn cursus in December j.l. al eens gevolgd, maar zou het graag nog eens overdoen, voor wat meer beheersing en evenwicht. Het was heel erg leuk en leerzaam. (Wij hadden een dame bij ons in het team en zij was overigens één van de beste leerlingen!!)

We boekten toen met een groepje van 10 en kregen een 'speciale prijs' van 99 Euro p.p. incl. motoren en lunch. Voor het overgrote deel ex-wedstrijdmotoren van hem zelf.

Met trial gaat met tweetakt helemaal afzweren en ook over op 4-takt. Honda heeft Bultaco overgenomen en gaat 4-taktblokjes in de Bultaco frames hangen o.i.d. en Alex heeft aangekondigd ook 5 van deze machines te nemen, naast zijn eigen 4-takt wedstrijdmotor.

Wie heeft er zin om mee te doen met een cursus bij Alex (vlak onder Den Bosch, dus ook voor de Belgen goed te bereizen)?

Groeten,

Noppy
P.S. Indien je je eigen motor meeneemt, krijg je vast korting :lol:
:toost:
Jo VdB

Noppy,

als het mogelijk is voor neofieten om mee te doen, dan wil ik wel participeren !

Jo VdB
sherco
Contacteer:

Noppy,

Die cursus bij alex heb ik aleen gedaan, maar ben van plan om hem nog een keer te doen, maar dan speciaal voor mensen die al triallen. Vorige keer heb ik namelijk gereden met mensen die het nog nooit hadden gedaan, dat is dan toch minder.
Gast

Er bestaan heus wel video's en boeken over trialtechnieken!! Zeker interessant!!!!!!!
Noppy

We zouden een ochtendgroepje en een middaggroepje kunnen maken?

's Ochtends de beginners, die naar believen 's middags een stukje van de gevorderden kunnen bekijken?

Noppy
:toost:
huskie

Sherco, jij rijdt blauw op de clubwedstrijdjes, dan leer je toch meer dan bij Alex? Om je heen heb je dan toch genoeg gele rijders die je het elk weekend willen/kunnen leren?
De kleurstelling is toch, wit, blauw, rood, geel?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Dr_Bean
Contacteer:

huskie schreef:Sherco, jij rijdt blauw op de clubwedstrijdjes, dan leer je toch meer dan bij Alex? Om je heen heb je dan toch genoeg gele rijders die je het elk weekend willen/kunnen leren?
De kleurstelling is toch, wit, blauw, rood, geel?

psies, het meeste leer je bij een trialclub. Ga naar de trainingsmiddagen: Hartstikke gezellig ook nog en je leert volop van diegenen die net iets beter zijn. Trial is een hele open sport, geen trialrijder zal techniek geheimhouden.

ok, als je dan ver gevorderd ben in B(rood) of A(geel) klasse , dan kan je misschien eens specifiek naar technische elementen kijken door een goed boek te pakken (zie zijn er zat) er dan dat specifiek te oefenen.

grts
sherco
Contacteer:

Dat zijn in ieder geval al een paar tips. Ik heb er eigenlijk nooit zo bij stilgestaan dat er ook boeken zijn, zal weleens in de bieb kijken.
Plaats reactie