Ik heb een klein haarscheurtje in mijn balhoofd zitten en nu wil ik dit lassen. Maar de vraag is : wat moet ik allemaal los halen??
Moet ik alleen de bedrading van het cdi kastje loshalen of moet ik de hele onsteking er ook af halen???
Alvast bedankt Mark.[/quote]
Lassen aan de motor??
Moderator: ghulst
[/quote]exc 380 schreef:Ik heb een klein haarscheurtje in mijn balhoofd zitten en nu wil ik dit lassen. Maar de vraag is : wat moet ik allemaal los halen??
Moet ik alleen de bedrading van het cdi kastje loshalen of moet ik de hele onsteking er ook af halen???
Alvast bedankt Mark.
effe de stekker van de cdi af trekken.
de massa pool van de accu los
dat zou genoeg moeten zijn.
en oppassen met lekkerde benzine uit de carbs/tank... 1 vonk en de zaak staat in de hens. Brandblussertje in de buurt kan geen kwaad natuurlijk.
grts
Naar aanleiding van jou vraag denk ik eerder,
kun je een beetje lassen? als je het niet goed
doet verzwak je het balhoofd meer dan versterken.
Bij twijfel , zoek een vakman.
Gr HAns
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: za feb 14, 2004 22:58
- Locatie: kesteren
Wel ff inslijpen he dat scheurtje .
en beter stapelen dan van boven naar beneden succes
en beter stapelen dan van boven naar beneden succes
[/quote]exc 380 schreef:Ik heb een klein haarscheurtje in mijn balhoofd zitten en nu wil ik dit lassen. Maar de vraag is : wat moet ik allemaal los halen??
Moet ik alleen de bedrading van het cdi kastje loshalen of moet ik de hele onsteking er ook af halen???
Alvast bedankt Mark.
Haal voor de zekerheid alle electrische onderdelen er af. Wat net zo belangrijk is: plaats de massaklem zo dicht mogelijk bij de plaats waar gelast moet worden.
Als je de klem namelijk op de voetsteun zou zetten loop je het risico dat in je blok delen aan elkaar vonken (lagers, kleppen, noem maar op).
Dan is er nog iets. Hierboven werd al de (goede) tip gegeven om het scheurtje een beetje in te slijpen.
Wat je dan ook nog noet doen is precies aan het begin en einde van de scheur een gaatje boren van 3 mm.
Waarschijnlijk zal er TIG gelast worden? stel je eindkraterstroom zo lang mogelijk in.
Succes!!
je heb gelijk bram had ik eigenlijk ook ff moeten melden van die gaatjes boren
en van die eind krater,ja is ook zo heb misschien een tip aan het einde van je las nog ff een inpuls geven voor wat extra materiaal altijd goed.
maar een vraag: wat voor een materiaal is dat toch gewoon staaloops: zou ik een baso pakken.*als je electrisch las teminste*
en van die eind krater,ja is ook zo heb misschien een tip aan het einde van je las nog ff een inpuls geven voor wat extra materiaal altijd goed.
maar een vraag: wat voor een materiaal is dat toch gewoon staaloops: zou ik een baso pakken.*als je electrisch las teminste*
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: za feb 14, 2004 22:58
- Locatie: kesteren
was ik sorry vergeten inteloggen
Dick, met een basiche electrode krijg je inderdaad een sterkere las dan met een rutiel electrode.Anonymous schreef:je heb gelijk bram had ik eigenlijk ook ff moeten melden van die gaatjes boren
en van die eind krater,ja is ook zo heb misschien een tip aan het einde van je las nog ff een inpuls geven voor wat extra materiaal altijd goed.
maar een vraag: wat voor een materiaal is dat toch gewoon staaloops: zou ik een baso pakken.*als je electrisch las teminste*
Ik zou toch liever TIG lassen ivm de geringere inbrandingsdiepte en de
gescheiden warmte/materiaaltoevoer.
Je weet niet precies hoe dik het balhoofd is dus als je er een gat inbrand
met de electrode wordt het knoeiwerk.
Geschikte TIG draad is bijvoorbeeld een LNT25 diameter 2,0 van Lincoln.
Moet het toch met de electrode zet dan de + op de lastang. Het smeltbad wordt dan ongeveer 600 graden minder warm en neem een 2.5 mm electrode.