Garmin 60C gaat uit boven de 5.000 toeren

GPS, (detail)kaarten enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Noppy

Nadat ik mijn batterijcompartiment verstevigd had met schuimrubber, om trillen van de batterijen tegen te gaan heb ik nogmaals een test uitgevoerd.

Helaas ging de GPS toch nog uit. Dus toch maar een Touratech houder met demping aanschaffen?
:toost:
Freek
Site Admin
Contacteer:

De Touratech houder lijkt me zo-wie-zo een goed idee.
Er zijn kleine veertjes te krijgen, die je tussen de batterijen kunt doen.
Ze zijn verkrijgbaar bij de Garmin-boer.
Maar gewoon aansluiten op je 12v is de beste oplossing.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppy

Hoi Freek,

idd, na aansluiting op 12V viel hij niet meer uit.

Nu blijkt wel dat tijdens het gebruik van de e-starter je GPS uitgaat en niet meer uit zich zelf aanspringt. Daarvoor heb je dan dus toch je batterijen nodig;-)

Bedankt voor 't advies!
Gast

Noppy schreef:Hoi Freek,

idd, na aansluiting op 12V viel hij niet meer uit.

Nu blijkt wel dat tijdens het gebruik van de e-starter je GPS uitgaat en niet meer uit zich zelf aanspringt. Daarvoor heb je dan dus toch je batterijen nodig;-)

Bedankt voor 't advies!
Ook al is je gps op de batterij van het voertuig aangesloten,er moeten steeds batterijen in het gps toetsel zitten voor het geheugen enz....
Alexander

Mijn C 60 werkt niet op de 12 V aansluiting wanneer ik de batterijtjes wegneem, is dit normaal?
Mijn voeding is ok, want ik zie het snoertje verschijnen wanneer mijn KTM draait.
Door de batterijen erin te laten heeft een van de kontakten naar de batterijtjes het wel begen tijden de Transtunesia, maar plan getrokken met veertje uit balpen, maar wat hoor ik daar over beschikbare veertjes bij Garmin?
Alexander
Ktm 525 Desert Racing
Noppy

Hoi Alexander,

Daar zou ik me niet te veel van voorstellen.

Ik heb zelf schuimplastic wigjes gemaakt, die ik onder de batterijclips heb gestopt.

Dit werkt afdoende; het probleem is nu verholpen.

Ik heb overigens ook afgebroken batterijclips gehad. Deze zijn keurig netjes onder garantie door Sailtron vervangen!

Suc6,

Frank
Noppy

Hoi Alex,

De schuimplastiekjes waren toch niet afdoende; wederom afgebroken batterijclips :o

Wederom teruggegaan voor garantie naar de importeur. Kon hem toen inruilen (met krassen op het display en modder rond de knoppen) voor een 60CS met electronisch compas en barometer.

Bij deze versie viel me op dat de batterijclips aan de achterzijde voorzien waren van rechthoekige zwarte schuimrubbertjes, door Garmin zelf. Ze onderkennen dus wel het probleem.

Wat me opvalt bij goedkope walkietalkies, die ook voorzien zijn van dit soort batterijveren, is dat er met een soort centerpunt putjes geponst zijn in het blad van de veer, waardoor er ten eerste meer druk op de batterij komt te staan en ten tweede het blad meer 'grip' heeft op de batterij.

Zou dat niet een veel zinvollere modificatie zijn voor onze toepassing?

Grx,

Nops
Houten Klaas

Noppy hoe bevalt de 60 , ik wil mijn etrex inruilen voor een 60 cs of een 276C.Alleen een 276 naast de 2610 die ik op de GS gebruik is een beetje overkill. De 60 cs past er mooi naast, kun je ook mee lopen.Mijn vraag is, of het scherm veel groter is als het scherm van de etrex en of je hier perfect een trackback op kunt aflezen.Ik heb met de etrex wel eens moeite wanneer het hard gaat in het terrein, veel trillingen,grijstinten en een klein scherm.Hoe bevalt dat met de 60 CS.

Gaan we de balkbrugroute nog rijden rond de jaarwisseling?
Noppy

Klaas,

Ik zou de 60C pas aanbevelen bij nieuwe firmware 4.0, waarbij de routeringslogica rond via-points aangepast worden. Het is nu erg ongebruiksvriendelijk en mensen die routes met via-points willen rijden, worden nu geadviseerd op basis van 'tracks' te gaan rijden.

Groet,

Noppy
Houten Klaas

Ik ga de 60 waarschijnlijk alleen rijden met tracks.
Noppy

Klaas,

Dan kan je het gerust doen. De goedkoopste kan je vinden bij www.futurumshop.nl of www.futurumshop.be.

De Rammount had je al, toch? Het Touratechhouder kan je krijgen bij www.gps.nl (Notter), incl. het Rammount-driehoekje voor de Touratechhouder.

Ik zal je wel een privéberichtje sturen met mijn telefoonnummer, babbelen we ff bij!

Kerstgroetjes,

Noppy
Freek
Site Admin
Contacteer:

Noppy schreef:De goedkoopste kan je vinden bij www.futurumshop.nl of www.futurumshop.be.

Noppy
Notter geeft volgens mij ook laagste prijsgarantie.

Als je er toch naar toe moet voor een ram-mount.....
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Houten Klaas

Ik heb net gekeken bij Notter ook daar kost de kale 60 CS 625,00
Ik ben er alleen nog niet uit,of ik de cityselect erbij neem of een upgrade van de Citynavigator neem en de 60cs al tweede toestel aanmeld.Ik heb nu de etrex als,tweede toestel.

Het is veiliger om cityselect erbij te nemen.
Noppy

Zowel CitySelect als City Navigator werken.

Bij Futurum krijg je nog wel de kans om ná de aanschaf alsnog een CitySelect tegen de combikorting aan te schaffen.

De service van Notter is beter, vermoed ik, maar de service van Sailtron is Houten is helemaal top!

Dus het maakt vermoedelijk niet zo veel uit, waar je n'm aanschaft.

Leuk kerstkadootje!

Noppy
P.S. Ik zou hem als tweede toestel aanmelden; heb ik ook gedaan!
Houten Klaas

Noppy schreef: P.S. Ik zou hem als tweede toestel aanmelden; heb ik ook gedaan!

Dit kan alleen wanneer ik de update van Citynavigator 7.0 die nog moet verschijnen.Mijn tweede unlock van de 6.0 is gebruikt voor de etrex legend. Een update kost ook tussen de 150 en 175 euro.Een nieuwe cityselect kost 200 euro.
Noppy

Dan is geduld je beste optie 8)

In de Roads & Recreation basiskaart staan alle Nederlandse dorpjes en POI's en secundaire wegen die je nodig hebt om naar een roadbook/GPS-rit te navigeren.

Vanaf daar rij je vervolgens lekker de uitgekozen track. Navigeren op omgevingspunten is toch bijna niet nodig.

Zet liever je kompas continu aan, zodat je ook in het bos de juiste richting kunt vinden :lol: De 60C zet onder de 30km/u het electronisch compas aan, maar met continuvoeding is het handiger om hem altijd aan te laten staan.

Is er nog ergens GPS-uitverkoop na de jaarswisseling?? :lol: :lol:

Noppy
P.S. Ik heb ook maar ff antwoord gegeven op je posting op http://forum.gps.nl
Houten Klaas

Thanks ik zit er toch sterk aan te denken om hem met cityselect te kopen.
Compleet met voertuigkabel enz.

Ik rij volgend jaar hoop ik wel op een 520/525. :lol:
Plaats reactie