Haai,
Ik krijg mijn KTM 660 niet op de accu gestart: hij krijgt de startmotor niet rondgedraaid als ik de decompressiehendel niet ingeknepen houdt. Aantrappen is al helemaal geen optie, want dan sta ik er morgen nog.
Pas als ik startkabels van de motoraccu (die overignes nieuw is!) op een auto-accu aansluit krijg ik hem na enige tijd aan de praat. Nu het koud is, zijn de problemen alleen maar erger geworden...
Als-ie eenmaal warm is, is starten geen probleem meer. Ik heb van diverse mensen met een 660 gehoord dat die wel gewoon starten op een accu, dus wat kan het probleen zijn?
Doei,
corné
KTM 660 start erg slecht
Moderator: ghulst
Het is volgens mij niet goed voor het elektrisch systeem om hem met auto accu te starten. En voor de motor accu ook nie denk.
Met mijn lc4 620 (dellorto carb) hetzelfde probleem gehad. Een bitch om te starten en al helemaal bij kou, vaak kreeg ik hem niet eens gestart met een verse accu..
Wat wel scheelt is om de oude benzine uit je carb te drainen als hij een tijdje stilstaat.
Ik kwam er pas echt vanaf nadat ik de sproeierbezetting aangepast had (startsproeier kleiner).
Wat wel scheelt is om de oude benzine uit je carb te drainen als hij een tijdje stilstaat.
Ik kwam er pas echt vanaf nadat ik de sproeierbezetting aangepast had (startsproeier kleiner).
Hoi,cornepol schreef:Haai,
Ik krijg mijn KTM 660 niet op de accu gestart: hij krijgt de startmotor niet rondgedraaid als ik de decompressiehendel niet ingeknepen houdt. Aantrappen is al helemaal geen optie, want dan sta ik er morgen nog.
Pas als ik startkabels van de motoraccu (die overignes nieuw is!) op een auto-accu aansluit krijg ik hem na enige tijd aan de praat. Nu het koud is, zijn de problemen alleen maar erger geworden...
Als-ie eenmaal warm is, is starten geen probleem meer. Ik heb van diverse mensen met een 660 gehoord dat die wel gewoon starten op een accu, dus wat kan het probleen zijn?
Doei,
corné
Als de startermotor de motor niet rond krijgt zijn benzineproblemen en slechtgestelde kleppen van ondergeschikt belang!
Startermotor heeft blijkbaar niet genoeg kracht, maar met auto-accu wel!
=> De spanning van de motoraccu zakt dus (bij de startermotor) te veel in.
Kan zijn:
- motoraccu levert inderdaad gewoon niet genoeg stroom
(verkeerde type, te oud, te koud etc)
- Spanning zakt bij de startermotor te ver in , maar bij de accu niet: Overgangsweerstand in de bedrading/starterrelais, accupoolaansluitingen e.d. te groot.
(waar heb je de autoaccu aangehangen toen je dat probeerde? Rechtstreeks aan de startermotor of over de motoraccu?
- Als alles goed is maar de accu zakt nog te verin, dan gebruikt de startermotor mogelijk te veel stroom en/of levert te weinig kracht: Dit kan bijv. komen door kortgesloten windingen in de startermotor. => startermotorrevisie.
(effe omruilen om uit te proberen)
succes.
Gaat hij met choke veel moeilijker rond dan zonder? Probeer dan een aanloopje zonder choke en pas na een paar slagejes de choke erop.
Koop een gelaccu. Die heeft geen last van kou, ook bij vorst draait hij dan nog goed rond.
Koop een gelaccu. Die heeft geen last van kou, ook bij vorst draait hij dan nog goed rond.
Twente Rulez!
Haai,
Ja, nieuwe bougie zit erin, en nee, kleppen zijn niet opnieuw gesteld.
Bij het starten gaat het met 'een tijdje stilstaan' uiterlijk om een paar dagen...
De accu is net nieuw, en van het type dat KTM voorschrijft. Hangt hem de nacht daarvoor aan de druppellader, maar toch is-ie snel leeg.
Wel snel gestart door de autoaccu aan de motoraccu te hangen, geen idee wat dat voor een gevolgen voor het electrische circuit heeft, maar ik krijg hem wel aan....Startkabels worden overigens wel errug heet.
Mogelijke oorzaken kunnen volgens mij zitten in:
- Brandstof toevoer;
- Kracht van de startmotor.
Misschien moet ik het eens met een andere startmotor proberen? of een startsproeier vervangen?
Iemand nog andere ideeen?
Doei,
corné
Ja, nieuwe bougie zit erin, en nee, kleppen zijn niet opnieuw gesteld.
Bij het starten gaat het met 'een tijdje stilstaan' uiterlijk om een paar dagen...
De accu is net nieuw, en van het type dat KTM voorschrijft. Hangt hem de nacht daarvoor aan de druppellader, maar toch is-ie snel leeg.
Wel snel gestart door de autoaccu aan de motoraccu te hangen, geen idee wat dat voor een gevolgen voor het electrische circuit heeft, maar ik krijg hem wel aan....Startkabels worden overigens wel errug heet.
Mogelijke oorzaken kunnen volgens mij zitten in:
- Brandstof toevoer;
- Kracht van de startmotor.
Misschien moet ik het eens met een andere startmotor proberen? of een startsproeier vervangen?
Iemand nog andere ideeen?
Doei,
corné
'k heb nog wel een AT-tje die je mag lenen hoor...... blijf ik donderdag wel in de auto zitten
Probeer anders eens zo'n busje startgas (geen lachgas), zoals ze bij de benzinepomp verkopen. Dit spuit je in je luchtinlaat en is blijkbaar hoogst ontvlambaar.
Snel aanslaan, benzine d'r bij en karren met die hap!
Volgens mij zijn die busjes dusdanig klein dat ze in je binnenzak passen.
Start ze!
Noppy
P.S. Je zou ook eens zo'n Nology bougiekabel kunnen proberen. Het verhaal gaat dat die zelfs de vlam in het minst ideale mengsel kunnen zetten! Of het waar is, daar moeten we nog achter komen...
Snel aanslaan, benzine d'r bij en karren met die hap!
Volgens mij zijn die busjes dusdanig klein dat ze in je binnenzak passen.
Start ze!
Noppy
P.S. Je zou ook eens zo'n Nology bougiekabel kunnen proberen. Het verhaal gaat dat die zelfs de vlam in het minst ideale mengsel kunnen zetten! Of het waar is, daar moeten we nog achter komen...
Zelfbouw Nology: http://powerboxer.de/index.php?option=c ... &Itemid=41
White Knuckle Tight!!!
klepspeling is juist van groot belang: als er een automatische decompressie ingebouwd is, kanteveel klepspeling de oorzaak zijn, ik zou proberen zowel in -als uitlaatkleppen op 0.1 te zetten ... ben er 90%zeker van dat hij dan wel start!
laat iets weten als je het geprobeert hebt ...
Groetjes
P.S.: Husky TE250 rules the off-road world!!!
laat iets weten als je het geprobeert hebt ...
Groetjes
P.S.: Husky TE250 rules the off-road world!!!