Ik heb mijn carburateurs er tussen uitgehaald om ze eens lekker schoon te maken en van nieuwe vlotter naaldjes te voorzien.
Voordat ik hier aan begon liep hij keurig en starte ook prima.
Na alles schoon gemaakt te hebben en nu weer in elkaar gezet, wil hij niets meer doen.
Ik heb wel een vonk dus daar kan het niet aan liggen.
Het vlotter niveau is ook goed want sluit af bij omhoog duwen van de vlotter, en laat lucht door met naar beneden gaan.
Ik heb voorderest niets er uit gehaald.
Als ik gestart heb en de bougies er uit haal zit er geen benzine aan.
Ik ben dus naar de benzine toevoer gaan kijken.
Heb de benzinepomp getest en die werkt goed.
Op dit moment weet ik het even niet meer. Ga morgen wat meer benzine in mijn tank gooien. Wie weet is het een lucht probleem bij te weinig benzine in de tank.
Hoop dat er iemand een briljant idee heeft.
En mocht er iemand nog een HANDWERK boek in pdf formaat hebben dan hou ik me zeer aanbevolen voor een mailtje.Ben er achter gekomen dat het af en toe toch erg handig is zo'n boek.
wil niet meer starten- wil weer starten
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
enkele tips:
-heel lang starten: ik heb laatst m'n benzinetank volledig leeg gereden, en na bijvullen wilde hij ook niet meer starten. Tot ik op het idee kwam dat het misschien een tijdje duurt eer je benzinepompje de benzine tot in je carburateurs gepompt heeft.
-controleer of je vacuumleiding juist aangesloten is op je carburateurs: er is een alternatief buisje waar je je in kunt vergissen bij het aansluiten van die leiding !
-is het erg koud in de plaats waar hij gestald staat? Carburateurs voorverwarmen dmv lampje en isolatie-deken !
-probeer desnoods eens piloot-start (of zoiets, te verkrijgen in auto-benodigdheden-zaak) rechtstreeks in de carburateurs te spuiten
-heel lang starten: ik heb laatst m'n benzinetank volledig leeg gereden, en na bijvullen wilde hij ook niet meer starten. Tot ik op het idee kwam dat het misschien een tijdje duurt eer je benzinepompje de benzine tot in je carburateurs gepompt heeft.
-controleer of je vacuumleiding juist aangesloten is op je carburateurs: er is een alternatief buisje waar je je in kunt vergissen bij het aansluiten van die leiding !
-is het erg koud in de plaats waar hij gestald staat? Carburateurs voorverwarmen dmv lampje en isolatie-deken !
-probeer desnoods eens piloot-start (of zoiets, te verkrijgen in auto-benodigdheden-zaak) rechtstreeks in de carburateurs te spuiten
Keep on smiling!
Bedankt voor degene die hierboven een reactie plaatste.
De opgegeven punten waren inderdaad punten waar ik al op gelet had.
Dit zijn inderdaad de dingen die je gauw vergeet.
Het probleem lag echter in de vulling van de tank.
Ik had er een paar liter in laten zitten om zo de tank er makkelijk op en af te halen.
Ik denk dat doordat er weinig benzine in zat er een soort onderdruk plaats vond waardoor de benzine na een straaltje te hebben gegeven er mee stopt.
Ik heb er vanmiddag 10 liter bijgegooid en de startmotor hoefde maar één slag te draaien om de dr aan de praat te krijgen.
Hiervoor heb ik hem 2 dagen proberen te starten en 3 keer de accu leeg gestart.
Het moet dus hier aan gelegen hebben.
Dus voor degeen die ooit ook eens zo'n klusje gaan doen, wees gewaarschuwd.
De opgegeven punten waren inderdaad punten waar ik al op gelet had.
Dit zijn inderdaad de dingen die je gauw vergeet.
Het probleem lag echter in de vulling van de tank.
Ik had er een paar liter in laten zitten om zo de tank er makkelijk op en af te halen.
Ik denk dat doordat er weinig benzine in zat er een soort onderdruk plaats vond waardoor de benzine na een straaltje te hebben gegeven er mee stopt.
Ik heb er vanmiddag 10 liter bijgegooid en de startmotor hoefde maar één slag te draaien om de dr aan de praat te krijgen.
Hiervoor heb ik hem 2 dagen proberen te starten en 3 keer de accu leeg gestart.
Het moet dus hier aan gelegen hebben.
Dus voor degeen die ooit ook eens zo'n klusje gaan doen, wees gewaarschuwd.
Ben je dan niet bang dat je dat straks tijdens het rijden weer krijgt?yango schreef:Bedankt voor degene die hierboven een reactie plaatste.
De opgegeven punten waren inderdaad punten waar ik al op gelet had.
Dit zijn inderdaad de dingen die je gauw vergeet.
Het probleem lag echter in de vulling van de tank.
Ik had er een paar liter in laten zitten om zo de tank er makkelijk op en af te halen.
Ik denk dat doordat er weinig benzine in zat er een soort onderdruk plaats vond waardoor de benzine na een straaltje te hebben gegeven er mee stopt.
Ik heb er vanmiddag 10 liter bijgegooid en de startmotor hoefde maar één slag te draaien om de dr aan de praat te krijgen.
Hiervoor heb ik hem 2 dagen proberen te starten en 3 keer de accu leeg gestart.
Het moet dus hier aan gelegen hebben.
Dus voor degeen die ooit ook eens zo'n klusje gaan doen, wees gewaarschuwd.
bekende truuk:yango schreef: Ik heb er vanmiddag 10 liter bijgegooid en de startmotor hoefde maar één slag te draaien om de dr aan de praat te krijgen.
Hiervoor heb ik hem 2 dagen proberen te starten en 3 keer de accu leeg gestart.
Het moet dus hier aan gelegen hebben.
bij de eerste keer starten:
Eerst even je tank 'opblazen' via het ontluchtingsslangetje, of rechtstreeks via de tankdopopening (LET OP: NIET INADEMEN).
dan starten: de benzine wordt net een beetje extra de benzinepomp ingedrukt waardoor deze geen lucht staat te malen en niets aanzuigt.