Hoe bewaart men best binnenbanden??

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Gast

Hoe bewaart men het beste een binnenband.....

Is het waar dat men tijdens het monteren best talkpoeder op de binnenband doet??
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

hornet911 schreef:
Is het waar dat men tijdens het monteren best talkpoeder op de binnenband doet??
Ja en neen.

Ja : voor een moto die op de gewone weg bereden wordt

Neen : ik deed het vroeger ook, maar uiteindelijk komt er toch altijd wel wat water via de spaaknippels naar binnen, zodag uiteindelijk die talk hetzij erg smerig werd hetzij wegspoelde

Jo VdB
Estivie
Berichten: 381
Lid geworden op: di dec 23, 2003 22:48
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Jo VdB schreef:Ja en neen.

Ja : voor een moto die op de gewone weg bereden wordt

Neen : ik deed het vroeger ook, maar uiteindelijk komt er toch altijd wel wat water via de spaaknippels naar binnen, zodag uiteindelijk die talk hetzij erg smerig werd hetzij wegspoelde

Jo VdB
Een moto voor de gewone weg, met binnenband, heeft toch ook spaaknippels waarlangs water naar binnen komt?

Akkoord dat ze niet echt in plassen staan, maar door het middelpunt vliegende kracht komt er dan toch ook water naar binnen?

Ik doe overigens nooit talk op m'n binnenband...

Stijn V.
Montesa Cota 315R
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

een motor vor op deweg heeft meestal tubeless.

Ik dacht eens handig te zijn en spoelde de groene zeep die ik voor het monteren van een band gebruikt had met een tuinslang af.
Moet je eens zien wat een mooi waterballet het wordt als je dan de band met een compressor oppompt.
Het komt er inderdaad door de spaaknippelgaatjes uit.
smurf.
Gast

Jo VdB schreef:
hornet911 schreef:
Is het waar dat men tijdens het monteren best talkpoeder op de binnenband doet??
Ja en neen.

Ja : voor een moto die op de gewone weg bereden wordt

Neen : ik deed het vroeger ook, maar uiteindelijk komt er toch altijd wel wat water via de spaaknippels naar binnen, zodag uiteindelijk die talk hetzij erg smerig werd hetzij wegspoelde

Jo VdB
Het zou goed zijn om de wrijving te verminderen en zo uw binnenband langer te laten meegaan (tot er een scheur inkomt natuurlijk :wink: )
Estivie
Berichten: 381
Lid geworden op: di dec 23, 2003 22:48
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Een motor met spaakwielen heeft altijd een binnenband volgens mij. Langs de spaaknippels kan er immers lucht ontsnappen, mocht je met een tubeless band rijden, toch?
Montesa Cota 315R
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Estivie schreef:Een motor met spaakwielen heeft altijd een binnenband volgens mij. Langs de spaaknippels kan er immers lucht ontsnappen, mocht je met een tubeless band rijden, toch?
Verkeerd gedacht, Stijn.
De BMW GS bv. heeft spaken, maar toch tubeless banden !
Komt doordat de spaken "aan de buitenkant van de velg" zitten

Weer al wat bijgeleerd op dit forum !

Jo VdB
Estivie
Berichten: 381
Lid geworden op: di dec 23, 2003 22:48
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Verdikke! Ik trap altijd in die strikvragen :lol:
Montesa Cota 315R
Gast

idd. maar das wel een uitzondering hé, de meeste (cross)spaakwielen hebben gaatjes...
Plaats reactie