Mannen, in navolging van mijn geemmer over 2-takt of 4-takt en wat nu te kiezen, kwam ik ook een Honda CR250R uit '97 tegen op het net (omgebouwd tot enduro).
Hoe zijn jullie eraringen daar mee...? De fiets ziet er op de foto nog erg verzorgd en weinig afderagd uit? Zie: http://www.helimotors.nl/Honda.cr250.enduro.1997.jpg
Waar zou ik moet letten als ik deze zou willen kopen - en is het een betrouwbare fiets (uiteraard mits je je aan de onderhoud intervals houdt)?
Nogmaals graag jullie reactie!
Groeten.
En een Honda CR250R dan als enduro fiets.....?
Moderator: ghulst
Super motorfiets, heb jaren op een Honda CR 250 van 1997 off the road gereden zonder ooit een probleem te ondervinden.
Ik ben zelfs kampioen geworden op de grasbaan, op de Honda CR 250 1997 (enduro) van een kamaraad in 2002.
Deze heeft trouwens zijn enduro ook te koop staan, incl extra plasticwerk en een FMF uitlaat + HGS demper (echt een frisse nette machine).
Voor evt. vragen stuur maar even een berichtje op de e-mail.
Ik ben zelfs kampioen geworden op de grasbaan, op de Honda CR 250 1997 (enduro) van een kamaraad in 2002.
Deze heeft trouwens zijn enduro ook te koop staan, incl extra plasticwerk en een FMF uitlaat + HGS demper (echt een frisse nette machine).
Voor evt. vragen stuur maar even een berichtje op de e-mail.
Is een crosser met licht...........
Als je een Enduro hebt dan is meestal de versnellingsbak anders.
Kortere 1ste en een langere 5de versnelling (tussen in is het meestal een crossbak).
Nu is dit niet heel erg belangrijk in nederland, want het merendeel van de ritten kun je prima met een crosser uit de voeten.
Zit er een lichtspoel op of gaat deze op baterijen en klopt het kenteken met het bouwjaar (lijkt niet zo belangrijk).
Voor de rest geweldige machine
Als je een Enduro hebt dan is meestal de versnellingsbak anders.
Kortere 1ste en een langere 5de versnelling (tussen in is het meestal een crossbak).
Nu is dit niet heel erg belangrijk in nederland, want het merendeel van de ritten kun je prima met een crosser uit de voeten.
Zit er een lichtspoel op of gaat deze op baterijen en klopt het kenteken met het bouwjaar (lijkt niet zo belangrijk).
Voor de rest geweldige machine
heb zo'n cr 250 van '97 ook nog gehad,was ook heel goed,,wel zijn de drijfstanglagers kapotgegaan en in de cilinder terecht gekomen,
maarja voor de rest was het een goede crosser
maarja voor de rest was het een goede crosser
rij met een CR 250 uit 94, was crosser, zelf tot enduro omgetoverd. Heel sterke fiets. Bedenk alleen dat Honda voor onderdelen de hoofdprijs vraagt. De bak bvb kom je echt niet ver met imitatie. Verder is het een prima ding voor otr-ritten en een enkele enduro gebleken. De moderne viertakten zijn sneller qua top, maar dat verschil moet je maar ergens anders goedmaken... Suc6
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Hoe zijn jullie eraringen daar mee...? De fiets ziet er op de foto nog erg verzorgd en weinig afderagd uit? Zie: http://www.helimotors.nl/Honda.cr250.enduro.1997.jpg
misschien is die foto niet recent, kan ook.
Ik heb ook zo'n Honda 250 van '97 gehad maar dat was de slechste Honda van de ongeveer 15 nieuwe Honda's die ik heb gehad.
Ze stonden zo "op hun kop" met het rijden dat ik geen 1 bocht fatsoenlijk door kon komen.
Ook hadden ze nogal last van "pingelen" maar dat lag toen ook wel aan de benzine die in dat jaar voor het eerst loodvrij geworden was en toen we met AVGAS ( 30/70 ) gingen rijden was dat probleem al een stuk verbeterd.
Daarna ook nog de cilinderkop wat laten veranderen en er een zuiger met een bolle kop erin toen liep die goed maar het probleem met dat "op de kop staan" is nooit goed gekomen en ik was maar wat blij toen de '98 modellen kwamen die tenminste weer een goede zithouding hadden.
Bleek naderhand aan het prolink systeem te liggen die ze af fabriek iets te lang hadden gemaakt waardoor hij achter veel te hoog stond.
Dit heb ik naderhand gelezen in verschilende amerikaanse en europese motorbladen waar ze ook over dat probleem schreven en als oplossing monteerden sommige rijders een aftermarket link systeem.
Ze stonden zo "op hun kop" met het rijden dat ik geen 1 bocht fatsoenlijk door kon komen.
Ook hadden ze nogal last van "pingelen" maar dat lag toen ook wel aan de benzine die in dat jaar voor het eerst loodvrij geworden was en toen we met AVGAS ( 30/70 ) gingen rijden was dat probleem al een stuk verbeterd.
Daarna ook nog de cilinderkop wat laten veranderen en er een zuiger met een bolle kop erin toen liep die goed maar het probleem met dat "op de kop staan" is nooit goed gekomen en ik was maar wat blij toen de '98 modellen kwamen die tenminste weer een goede zithouding hadden.
Bleek naderhand aan het prolink systeem te liggen die ze af fabriek iets te lang hadden gemaakt waardoor hij achter veel te hoog stond.
Dit heb ik naderhand gelezen in verschilende amerikaanse en europese motorbladen waar ze ook over dat probleem schreven en als oplossing monteerden sommige rijders een aftermarket link systeem.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: di apr 20, 2004 19:30
- Locatie: aalter
- Contacteer:
Hmmm ik zoek er ook zo één !!!!!
Tyger of the "off" Road.