Heb een dr350 sch(is model waarbij m'n de vering kan regelen vanop het stuur).
moet m'n vorkolie verversen.
Lijkt nogal moeilijk, wie heeft dit al zelf gedaan?
Het probleem is, wat gaat er gebeuren met de druk van die regeling(sch) bij het openen van de vorbenen bovenaan.
greets
olie wissel vorkpoot dr350
Moderator: ghulst
Heb dit een tijdje geleden bij mijn GSXF gedaan en was poepsimpel. Indien je geen deftig werkplaatshandboek hebt, kijk maar eens op internet.....
Let wel dat je voorwiel van de grond staat of je veren schieten de lucht in, samen met je olie (en dit zeg ik uit ervaring!!! )
Bij m'n GSX zijn er onderaan twee olieaftapvijsjes om de olie af te laten....Bovenaan de poten de bouten losdraaien en juiste hoeveelheid olie indoen.....(na vijsjes te hebben vastgezet.... )......
Bestaan er geen DR-clubs/sites waar dit (eventueel met foto's) beschreven staat????
Let wel dat je voorwiel van de grond staat of je veren schieten de lucht in, samen met je olie (en dit zeg ik uit ervaring!!! )
Bij m'n GSX zijn er onderaan twee olieaftapvijsjes om de olie af te laten....Bovenaan de poten de bouten losdraaien en juiste hoeveelheid olie indoen.....(na vijsjes te hebben vastgezet.... )......
Bestaan er geen DR-clubs/sites waar dit (eventueel met foto's) beschreven staat????
t'ja bedankt,...maar...
ik heb dit reeds gedaan met m'n beide bmw, m'n ttr, en onlags met een gewone dr 650. Geen probleem, maar bij de SCH is er een luchtslag aangesloten op beide vorkpoten, verbonden met een hoofdcilinder en tevens ook met de achtervering, om de zaak gelijktijdig te regelen.
maar wat kan ik verwachten, gas, vloeistof, en hoe ga ik dan nadien ontluchten.
ik heb dit reeds gedaan met m'n beide bmw, m'n ttr, en onlags met een gewone dr 650. Geen probleem, maar bij de SCH is er een luchtslag aangesloten op beide vorkpoten, verbonden met een hoofdcilinder en tevens ook met de achtervering, om de zaak gelijktijdig te regelen.
maar wat kan ik verwachten, gas, vloeistof, en hoe ga ik dan nadien ontluchten.
Hebt ge een DR gekocht die meegereden heeft in de DAKAR??? Speciale vering??janrocco schreef:t'ja bedankt,...maar...
ik heb dit reeds gedaan met m'n beide bmw, m'n ttr, en onlags met een gewone dr 650. Geen probleem, maar bij de SCH is er een luchtslag aangesloten op beide vorkpoten, verbonden met een hoofdcilinder en tevens ook met de achtervering, om de zaak gelijktijdig te regelen.
maar wat kan ik verwachten, gas, vloeistof, en hoe ga ik dan nadien ontluchten.
De versie SCH.....wist niet dat dit bestond?? Hebt ge daar foto's van??
vraag best foto's aan op m'n gewoon mail daress, ik krijg nooit foto's geplaats op dit forum(zal wel aan mij liggen zeker)
bjmkbji@scarlet.be
greets
janrocco
bjmkbji@scarlet.be
greets
janrocco