Wanneer ik op zoek ben naar betaalbare crosslaarzen voor hobby-gebruik, is de Fox Tracker dan een goede keuze? Waar moet ik op letten bij de aanschaf van crosslaarzen?
Fox Tracker crosslaarzen
Moderator: ghulst
heb ook Rino's
maar ze zijn na 4 jaar toch al deftig versleten voor een amateur,maar ze zijn in het algemeen nog goed hoor
maar ze zijn na 4 jaar toch al deftig versleten voor een amateur,maar ze zijn in het algemeen nog goed hoor
Ik heb ook FOX Trackers, voor 130 euro gekocht bij een klein motorzaakje in Bladel (http://www.lv-motors.nl). Eigenlijk 140 euro, maar er zaten geen 10-tjes in de kassa.
Prima laarzen, voor alleen wedstrijden (enduro of MX) waarschijnlijk te licht (vooral de klemmen) maar voor hobbygebruik zeker een aanrader.
Prima laarzen, voor alleen wedstrijden (enduro of MX) waarschijnlijk te licht (vooral de klemmen) maar voor hobbygebruik zeker een aanrader.
Waar op te letten: tis te zien wat je wilt uitgeven hé....Maar voor een (beginnende??) hobbyrijder is een paar laarzen van +-150 EURO (de goedkoopste klasse laat ons zeggen) meer dan goed!! Ik ben ook met zo een paar begonnen (heb nog steeds de goedkoopste "klasse", dus ben ik nog steeds "beginnend" ) en daar doe je toch wel een jaar of drie vier mee hoor!!!
HET allerbelangrijkste is volgens mij het onderhoud van je botjes!!!!
De sluitingen zijn bij de goedkopere niet superstevig, maar indien deze steeds goed gekuist worden (en ZEKER geen modder laten aankoeken gedurende verschillende maanden) en regelmatig ingeölied (juist geschreven??) of ingevet worden gaan deze wel wat langer mee!! Het leder geef ik na elke kuisbeurt (en een kuisbeurt geef ik na elke rit ) een dikke laag vet (een potteke vet kost ook twee keer niks). Dit zorgt ervoor dat het leder soepel blijft en het blijft er ook langer GOED uitzien! Als het nat ligt best voor vertrek een dikke laag vet aanbrengen, dit weert het vocht (of SILICONENSPRAY) (zeker op de stiksels)
Voor de rest zie je bij de duurdere schoenen betere sluitingen (soms in metaal, goedkopere in plastic) en een betere algemene afwerking (zoals vb. het metaal ter hoogte van de tip zal met betere vijzen zijn vastgemaakt, VEEL hardere laarzen die moeilijker in te lopen zijn, maar uiteindelijk veel steviger zijn, betere zool,......) Ook moet je er op letten dat je ter hoogte van het scheenbeen een verdikking hebt (bescherming)...Al is dit volgens mij wel bij elke cross-/endurolaars..??)
Nu heb ik GAERNE laarzen (duits??) die in Nederland wat goedkoper zijn dan in België....
HET allerbelangrijkste is volgens mij het onderhoud van je botjes!!!!
De sluitingen zijn bij de goedkopere niet superstevig, maar indien deze steeds goed gekuist worden (en ZEKER geen modder laten aankoeken gedurende verschillende maanden) en regelmatig ingeölied (juist geschreven??) of ingevet worden gaan deze wel wat langer mee!! Het leder geef ik na elke kuisbeurt (en een kuisbeurt geef ik na elke rit ) een dikke laag vet (een potteke vet kost ook twee keer niks). Dit zorgt ervoor dat het leder soepel blijft en het blijft er ook langer GOED uitzien! Als het nat ligt best voor vertrek een dikke laag vet aanbrengen, dit weert het vocht (of SILICONENSPRAY) (zeker op de stiksels)
Voor de rest zie je bij de duurdere schoenen betere sluitingen (soms in metaal, goedkopere in plastic) en een betere algemene afwerking (zoals vb. het metaal ter hoogte van de tip zal met betere vijzen zijn vastgemaakt, VEEL hardere laarzen die moeilijker in te lopen zijn, maar uiteindelijk veel steviger zijn, betere zool,......) Ook moet je er op letten dat je ter hoogte van het scheenbeen een verdikking hebt (bescherming)...Al is dit volgens mij wel bij elke cross-/endurolaars..??)
Nu heb ik GAERNE laarzen (duits??) die in Nederland wat goedkoper zijn dan in België....
Vind ik persoonlijk dus onzin. Wat betreft laarzen moet je m.i. altijd het nec plus ultra kopen, het beste wat je op de markt vindt. Want je zal ze nodig hebben om voeten, tenen, enkel en scheenbeen te beschermen.hornet911 schreef:voor een (beginnende??) hobbyrijder is een paar laarzen van +-150 EURO (de goedkoopste klasse laat ons zeggen) meer dan goed
En laat nu net van die goedkope brol van Rino (ja ja, ik heb ze ook al eens in mijn handen gehad om ze eens te inspecteren) allesbehalve kwaliteit bieden... Veel te soepel, weinig bescherming, etc. Geef het dubbele uit, en je hebt een fatsoenlijke laars.
Moraal van het verhaal : bespaar niet op je uitrusting !
Jo VdB
voor mij zijn de rino's goed genoeg
en ook deze "goedkope" laarzen hebbben metaalen sluitingen
nu mijn voeten ( de rest ook trouwens ) groeien nog dsu misschien zijn mijn botten binnen een jaar te klein dsu wat heb ik dan aan laarzen die duurder zijn en beter
als mijn voeten niet meer groeien zal ik ook wel de duurdere botten kiezen hoor maar nu niet
M.V.G
en ook deze "goedkope" laarzen hebbben metaalen sluitingen
nu mijn voeten ( de rest ook trouwens ) groeien nog dsu misschien zijn mijn botten binnen een jaar te klein dsu wat heb ik dan aan laarzen die duurder zijn en beter
als mijn voeten niet meer groeien zal ik ook wel de duurdere botten kiezen hoor maar nu niet
M.V.G
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Maar wat is nu een goede laars, vorige week bij brouwer wat aangepast, het lijkt wel of ik klompvoeten heb.Wat een lompe apparaten, rij nu met die BMW savanna's en wil een paar crosslaarzen kopen,maar welke?
Klaas,
Ik denk dat 't heel persoonlijk is. Ik heb zo'n 7 merken aan mijn voeten gehad en merkte dat bij het inveren de meeste laarzen naar binnen knikten.
Mijn advies, ga absoluut met laarzen aan, in de showroom op een endurofiets staan en flex eens goed op de ballen van je voeten. Indien je na een paar minuten geen drukpunten voelt, dan is het wel goed.
Betreffende de afwerking heb ik geen tips.
Maar qua pasvorm gaat er niets boven de cross laarzen van Diadora. Die gript heel goed om je enkels, nergens last van blaren.
Je kunt ze kopen bij de BMW dealer: Siem de Vos, Nieuwegein. Zeker de moeite waard om ze eens te passen.
Binnenkort gaan we met Siem daar in de buurt eens off-road rijden. Zin om mee tegaan?
Noppy
Ik denk dat 't heel persoonlijk is. Ik heb zo'n 7 merken aan mijn voeten gehad en merkte dat bij het inveren de meeste laarzen naar binnen knikten.
Mijn advies, ga absoluut met laarzen aan, in de showroom op een endurofiets staan en flex eens goed op de ballen van je voeten. Indien je na een paar minuten geen drukpunten voelt, dan is het wel goed.
Betreffende de afwerking heb ik geen tips.
Maar qua pasvorm gaat er niets boven de cross laarzen van Diadora. Die gript heel goed om je enkels, nergens last van blaren.
Je kunt ze kopen bij de BMW dealer: Siem de Vos, Nieuwegein. Zeker de moeite waard om ze eens te passen.
Binnenkort gaan we met Siem daar in de buurt eens off-road rijden. Zin om mee tegaan?
Noppy
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Pff het was een zoektocht maar ik heb ze gevonden bij www.splashdesign.nl.
Binnenkort eens naar Siem De Vos, wat betreft die rit,lijkt me leuk.
Binnenkort eens naar Siem De Vos, wat betreft die rit,lijkt me leuk.
Uiteindelijk kunnen we daar uuuuuuuren over discuteren, maar dat gaan we dus niet doen hé.....Jo VdB schreef:Vind ik persoonlijk dus onzin. Wat betreft laarzen moet je m.i. altijd het nec plus ultra kopen, het beste wat je op de markt vindt. Want je zal ze nodig hebben om voeten, tenen, enkel en scheenbeen te beschermen.hornet911 schreef:voor een (beginnende??) hobbyrijder is een paar laarzen van +-150 EURO (de goedkoopste klasse laat ons zeggen) meer dan goed
En laat nu net van die goedkope brol van Rino (ja ja, ik heb ze ook al eens in mijn handen gehad om ze eens te inspecteren) allesbehalve kwaliteit bieden... Veel te soepel, weinig bescherming, etc. Geef het dubbele uit, en je hebt een fatsoenlijke laars.
Moraal van het verhaal : bespaar niet op je uitrusting !
Jo VdB
Je moet zien hoeveel meer bescherming een laars biedt die het dubbele kost....En idd. sommige goedkopere laarzen zijn "soepeler", zoals ik al eerder zei in m'n eerdere post (duurdere zijn harder...), .....
Je spreekt over één paar laarzen van rino.....Er bestaan heus wel degelijke laarzen die geen 300 EURO moeten kosten......
BESPAAR NIET OP JE UITRUSTING zou ik ABSOLUUT NIET durven stellen!!!!!!!!! Koop dan de duurste helm, de duurste broek, ........
BESPAAR NIET OP VEILIGHEID zal misschien beter uitgedrukt zijn .....
Zo bedoelde ik het eigenlijk ook...hornet911 schreef:
BESPAAR NIET OP JE UITRUSTING zou ik ABSOLUUT NIET durven stellen!!!!!!!!! Koop dan de duurste helm, de duurste broek, ........
BESPAAR NIET OP VEILIGHEID zal misschien beter uitgedrukt zijn .....
Oftewel : "bespaar niet op je veiligheid door toegevingen te doen aan je uitrusting"
Jo VdB
Zelfs als ik vier jaar met dure exemplaren rijd ben ik blij.Crual-a schreef:heb ook Rino's
maar ze zijn na 4 jaar toch al deftig versleten voor een amateur,maar ze zijn in het algemeen nog goed hoor
Dus vier jaar met goedkopere versies vind ik niet verkeerd
Had eerst een paar Fox Forma Comp-laarzen a ongeveer € 250,=, en dat was ook geen drie maar wel honderd keer niks (zo stug bij de enkels als kweetniewat, en bij een keer van de kickstarter afglijden gewoon het plastic schoendeel geperforeerd, plastic sluitingen die spontaan losschieten, voor de rest gaat het wel ).
Heb nu Gaerne SG10 's, en dan merk je het verschil (onderste deel kan scharnieren ten opzichte van de schacht, is erg prettig bij schakelen, en het geheel blijft toch lekker stevig aanvoelen).
Maar ook voor deze laarzen geldt dat als je met pakkumbeet 80 km/uur een forse kei op je schenen krijgt de tranen behoorlijk in je onderbroek beginnen te lopen (= praktijkgeval)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: za apr 03, 2004 17:51
- Locatie: Limburg (B)
hoezo lees ik niets over de tech-serie van alpinestars, tech6 of tech8, deze wordt toch aangeprezen als de beste crossbot. of vergis ik mij hierin?
wordt deze hoger gewaardeerd dan die in praktijk is? wat is jullie ervaring met de tech-serie van alpinestars?
kunnen jullie hierover iets zeggen want ik wilde net een tech8 gaan aanschaffen!
wordt deze hoger gewaardeerd dan die in praktijk is? wat is jullie ervaring met de tech-serie van alpinestars?
kunnen jullie hierover iets zeggen want ik wilde net een tech8 gaan aanschaffen!
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
omdat de tech 6 280 euro kost en de tech 8 370 (winkelprijzen) en er word hier om goedkope goede laarzen gevraagt voor de hobby dus alpinestars valt daar buiten met de tech 6 en 8 serie. het zijn zeker de stevigste laarzen wat bij sommige rijders toch niet zo goed aanvoelt (weinig bewegingsvrijheid) ikzelf vind het echt goede laarzen vooral de tech 8 persoonlijk vind ik die veel beter zitten dan de tech 6, maar ja daar betaal je dan ook wat meer voor...
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: za apr 03, 2004 17:51
- Locatie: Limburg (B)
klopt het zijn misschien geen hobby botten, maar veiligheid kent geen prijs
ik heb ze nu gevonden voor 300 euro, zwarte tech8s, ik denk dat ik ze toch ga halen ook al ben ik een hobby crosserke.
persoonlijk vind ik de tech8s ook het mooist.
ik heb ze nu gevonden voor 300 euro, zwarte tech8s, ik denk dat ik ze toch ga halen ook al ben ik een hobby crosserke.
persoonlijk vind ik de tech8s ook het mooist.
Ik ben ook heel tevreden over mijn Tech 8 laarzen.
Alleen vind ik de onderste en bovenste sluiting "lomp" aangebracht.
Jo VdB
Alleen vind ik de onderste en bovenste sluiting "lomp" aangebracht.
Jo VdB
De onderste sluiting hinderd niet voor de crossers maar wel bij de enduristen,met die sluiting kan je overal blijven hangen bij het kruip en sluipwerk en die sluiting gaat dan open met alle gevolgen van dien...Jo VdB schreef:Ik ben ook heel tevreden over mijn Tech 8 laarzen.
Alleen vind ik de onderste en bovenste sluiting "lomp" aangebracht.
Jo VdB
Sjikkentip (niet ingelogd)
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: za apr 03, 2004 17:51
- Locatie: Limburg (B)
maar 300 voor tech8 is dat goedkoop?
of doet iemand ze weg, model van 2004 dan wel?
Jo bedoelt u dit model van 2004 waarvan de onderste sluiting andersom zit? ik vind dat net mooi, maar dat zal het praktische verschil uitmaken voor een enduro rijder en crosser
of doet iemand ze weg, model van 2004 dan wel?
Jo bedoelt u dit model van 2004 waarvan de onderste sluiting andersom zit? ik vind dat net mooi, maar dat zal het praktische verschil uitmaken voor een enduro rijder en crosser
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
voor tweedehands laarzen vind ik het niet echt goedkoop... als je goed je best doet krijg je er bij een winkel zelfs nog wel 10 tot 15% van af, en dan zou dat dus neerkomen op 320 euro voor nieuwe... even een tip voor degene die nog laarzen (nieuwe) willen voor het nieuwe seizoen... vraag altijd of er wat van de prijs af kan, er is een bepaald percentage dat de eigenaar wil verdienen van de winkelprijs, normaal is dat rond de 40% maar als je om korting vraagt zal hij er al snel 10% af doen. hij zal dat natuurlijk niet zelf aanbieden want hij vangt natuurlijk liever de volle 40%
Ik zou dat in mijn winkel ook wel als gemiddelde marge willen op de produkten.mxrider#28 schreef:er is een bepaald percentage dat de eigenaar wil verdienen van de winkelprijs, normaal is dat rond de 40%
Maar voor klerenwinkels e.d. spreek je toch al gauw over marges rond de 70 %. Dus die kunnen effectief wel wat aan de prijs doen...
Zelfs in de solden verdienen die nog op hun goederen !!!
Jo Vdb
ik krijg altijd heel veeel korting zonder te vragen dan blijf je ook klant.
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: za apr 03, 2004 17:51
- Locatie: Limburg (B)
ik bedoel ook nieuwe, tech8 crossbotten nieuw in doos voor 300 euro,das toch wel goedkoop, en tot aan deur gebracht.mxrider#28 schreef:voor tweedehands laarzen vind ik het niet echt goedkoop... als je goed je best doet krijg je er bij een winkel zelfs nog wel 10 tot 15% van af, en dan zou dat dus neerkomen op 320 euro voor nieuwe...
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
dat is wel een mooie prijs ja moet je ze zeker niet voor laten staan als je ze graag wiltjerome_mattie schreef:ik bedoel ook nieuwe, tech8 crossbotten nieuw in doos voor 300 euro,das toch wel goedkoop, en tot aan deur gebracht.mxrider#28 schreef:voor tweedehands laarzen vind ik het niet echt goedkoop... als je goed je best doet krijg je er bij een winkel zelfs nog wel 10 tot 15% van af, en dan zou dat dus neerkomen op 320 euro voor nieuwe...
ik rij met Tech 4's van alpinestars, ben hier ook zeer tevreden over, nog nergens problemen mee gehad en zitten super !
SX125 '04