Beste kaalkoppe,
Op het crossterein zijn er mensen die elke week zen motor afspuiten, omdat hij er dan weer blinkend bij staat. Volgens onze theorie, is dit niet goed omdat je overal het vet tussen de lager uitspuit. Hoe denken julie erover? en spuiten julie elke week de ketting opnieuw in?
M.V.G
motor afspuiten
Moderator: ghulst
Suzuki: Another one bites the dust
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: zo dec 28, 2003 12:23
- Locatie: België
Als je niet als een gek met de hogedrukspuit tussen op de plaasten waar lagers zitten zit te spuiten is er geen probleem.Volgens onze theorie, is dit niet goed omdat je overal het vet tussen de lager uitspuit
Geloof me, uw moto na een deftige off-roadrit vuil laten staan, zal voor vele onderdelen ook slecht zijn hoor!!! En daarbij, iedereen rijdt toch graag met een propere moto!!! Of vergis ik mij daarin?????
mij maakt dat eigenlijk niet uit asl hij nu proper is of vuil is
hij dient toch om te crossen of niet ? je zult niet kunnen crossen zonder je motor vuil te maken hoor
ik rij zelfs liever in de modder en slijk en zo dan in de stof
hij dient toch om te crossen of niet ? je zult niet kunnen crossen zonder je motor vuil te maken hoor
ik rij zelfs liever in de modder en slijk en zo dan in de stof
Een propere motor rijden maakt me niet erg veel uit, maar het staat gewoon een stuk mooier zeker voor wedstrijden. Maar om elke keer nieuw vet erin te duwen is wat overdreven! en vuil word ie toch!
Suzuki: Another one bites the dust
Elke keer nieuw vet is nu ook weer niet nodig hé En als jullie er niet om geven om te vertrekken met een vuile moto, dan is dat jullie zaak en jullie zullen ZEKER niet minder of meer van jullie rit genieten, ik vind het gewoon leuker om te vertrekken met een blinkertje.......Huub Rm schreef:Een propere motor rijden maakt me niet erg veel uit, maar het staat gewoon een stuk mooier zeker voor wedstrijden. Maar om elke keer nieuw vet erin te duwen is wat overdreven! en vuil word ie toch!
Ge moogt nu lachen, maar ik kuis mijn motor na elke (winter)rit en dit neemt toch wel een uur of twee in beslag......Het tijdrovende hieraan is dat ik tijdens het kuisen op mijn gemak mijn ganse moto afga en zo eventuele mankementen en/of sluitages vroegtijdig opmerk.....
Zelfs mijn eerste enduro die al wat ouder was ('95) onderhield ik nauwgezet en kuiste ik na elke (winter)rit.....
Ik kan me wel voorstellen dat als je echt een "oudere" EN wat meer "afgejakkerde" motor hebt dat je dit niet of minder gaat doen, maar met een recente en goed onderhouden moto kan je toch niet anders dan dat beestje het onderhoud te geven dat hij verdient...???
Ik kan me helemaal aansluiten bij Hornet, ik maak mijn brommer na elke rit schoon. Hierdoor zie je veel sneller slijtage of ander malheur aan je motor dan als er een laag modder op zit. Ook is het evt sleutelen aan een schone motor makkelijker en beter te doen.
Ik bedoel als de motor niet schoon hoeft, was je je crosskleding dan wel
Ik bedoel als de motor niet schoon hoeft, was je je crosskleding dan wel
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
crosskleding neej die wasse we niet, kost allemaal geld!
Suzuki: Another one bites the dust
Er is ook een theorie die zegt dat de aarde plat is....Huub Rm schreef: Volgens onze theorie, is dit niet goed
Jullie theorie leunt hier dicht bij aan
Conclusie : maak die brommer zuiver !! En spuit inderdaad zoals reeds geschreven, niet als een gek op lagers e.d.
En een ketting moet je ALTIJD kuisen en smeren (inspuiten) als je gereden hebt.
Jo VdB
Vooral achterbruglagering en je pro-link lagering vinden de stoomcleaner niet fijn.Als je een keer een revisie hieraan doet,zet meteen overal smeernippels in waar je bij kunt.Kun je na elke stoomcleanerbeurt het water uit je lagers persen.want er komt water in,hoe voorzichtig je ook bent.
White Knuckle Tight!!!
nu als het geen school is rij ik toch zo goed als elke dag hier op het veld of zo dus ga ik niet elke dag mijn motor kuisen . nu als ik op parcour ben geweest poets ik meestal mijn motor ,net zo als mijn crosskleding .
maar je hebt gelijk hronet911 als je enduro rijd is het fijner om met een propere motor te vertrekken maar ik irj hiet wat op een veld dus maakt het niet veel uit en ik smeer regelmatig alles
M.V.G
maar je hebt gelijk hronet911 als je enduro rijd is het fijner om met een propere motor te vertrekken maar ik irj hiet wat op een veld dus maakt het niet veel uit en ik smeer regelmatig alles
M.V.G
Ik spuit de motor elke keer af. Meestal doe ik dat als ik thuis kom want dan zit de modder er nog niet zo vast op. Ook poets ik de motor elde keer met siliconen spray en de buddy met een klein beetje cockpit spray (anders word die zo glad).
na elke rit was ik mijn motor ... het plastiek werk haal ik eraf en reinig ik met een spons met warm water en sop .. de rest spuit ik eerst grof af met de hogedrukreiniger , daarmaa een behangborstel met sop er overheen en vervolgens weer de hogedruk er overheen .. daarna alles drogen .. ketting invetten als de motor op het bokje staat ...alle scharnierende en bewegende delen spuit ik in de kruipolie , het luchtfilter vervang ik met een schone , en de vuile gaat in de emmer met luchtfilter reiniger .. dan check ik alles nog een keer op scheuren en beschadigingen en slijtage .. dan bouw ik het plastiek werk er weer op , om vervolgens de hele motor in de siliconen spray te spuiten (behalve de remmen de buddyseat en de handvatten!!) .. ja das 1,5 a 2 uur werk .. de reden hiervoor is dat alles langer mee gaat , een schone motor ziet er beter uit .. een schone motor sleutelt makkelijker (denk eens aan het vuil dat door je bougiegat naar binnen valt als je de bougie loshaalt , evenzo de oliedop ) en zo sluit je eventuele nare verassingen uit , vlak voordat je gaat rijden ( ik heb dan ook nog es een mercedes bus die na elke motorcross moet worden uitgebaggerd van binnen ) o jah .. helm en laarzen was ik ook met een emmertje sop en een borstel .. de kleren met de tuinslang en daarna soms in de wasmaschien:P ..
4 strokes only !!
Ik doe na elke rit precies hetzelfde, op die mercedes bus na dan.JoeBaR schreef:na elke rit was ik mijn motor ... het plastiek werk haal ik eraf en reinig ik met een spons met warm water en sop .. de rest spuit ik eerst grof af met de hogedrukreiniger , daarmaa een behangborstel met sop er overheen en vervolgens weer de hogedruk er overheen .. daarna alles drogen .. ketting invetten als de motor op het bokje staat ...alle scharnierende en bewegende delen spuit ik in de kruipolie , het luchtfilter vervang ik met een schone , en de vuile gaat in de emmer met luchtfilter reiniger .. dan check ik alles nog een keer op scheuren en beschadigingen en slijtage .. dan bouw ik het plastiek werk er weer op , om vervolgens de hele motor in de siliconen spray te spuiten (behalve de remmen de buddyseat en de handvatten!!) .. ja das 1,5 a 2 uur werk .. de reden hiervoor is dat alles langer mee gaat , een schone motor ziet er beter uit .. een schone motor sleutelt makkelijker (denk eens aan het vuil dat door je bougiegat naar binnen valt als je de bougie loshaalt , evenzo de oliedop ) en zo sluit je eventuele nare verassingen uit , vlak voordat je gaat rijden ( ik heb dan ook nog es een mercedes bus die na elke motorcross moet worden uitgebaggerd van binnen ) o jah .. helm en laarzen was ik ook met een emmertje sop en een borstel .. de kleren met de tuinslang en daarna soms in de wasmaschien:P ..
Laatst gewijzigd door JBassie op za dec 18, 2004 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
De mijne wordt ook na elke beurt gewassen
Behalve als ik weet dat het 's nachts gaat vriezen, mijn schuur is niet permanent verwarmd, met alle ongewenste gevolgen vandien. En met perslucht alles (maar dan ook alles) droogblazen lukt niet.
Er bijft altijd wel wat vocht achter het een of andere randje verstopt
Behalve als ik weet dat het 's nachts gaat vriezen, mijn schuur is niet permanent verwarmd, met alle ongewenste gevolgen vandien. En met perslucht alles (maar dan ook alles) droogblazen lukt niet.
Er bijft altijd wel wat vocht achter het een of andere randje verstopt
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Als ik thuis kom dan ga ik liever en uitrusten en aan een pilske, en dan heb ik geen zin om men motor afte spuiten. En dan blijft dat werk weer liggen enzo.
Maar als ik em mooi maak ook altijd ff een buske siliconen erover. voor de "bling bling"
ooh ja dan had ik nog een vraagje, stel je vrouw zeg: ik eruit of de motor eruit! Waar zit dan de meeste liefde in?
Maar als ik em mooi maak ook altijd ff een buske siliconen erover. voor de "bling bling"
ooh ja dan had ik nog een vraagje, stel je vrouw zeg: ik eruit of de motor eruit! Waar zit dan de meeste liefde in?
Suzuki: Another one bites the dust
Daar kun je dus de goeie vrouwen mee selecteren :
De goeie stellen niet zulke lompe vragen
(Die houden rekening met de gevoelens van hun vent)
De goeie stellen niet zulke lompe vragen
(Die houden rekening met de gevoelens van hun vent)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Bij mij gaat dat zo gemakkelijk hoor...ktm_gs300 schreef:Ging het maar zo makkelijk!!
Goeie venten weten namelijk ook de kerk in het midden te houden...
Montesa Cota 315R
Of ze is gewoon blij dat ze even van me af is (vanavond toch eens vragen...........)ktm_gs300 schreef:Ging het maar zo makkelijk!!
zo ziet mijn motor er uit als ik vertek :
en zo ziet hij er uit als ik terug kom , en zo blijft hij ook een paar dagen staan voordat hij gepoets word
en zo
en zo de brug en het wiel :
en de voorkant :
sorry voor de slecht fotos
M.V.G tim
en zo ziet hij er uit als ik terug kom , en zo blijft hij ook een paar dagen staan voordat hij gepoets word
en zo
en zo de brug en het wiel :
en de voorkant :
sorry voor de slecht fotos
M.V.G tim