Hallo
Ik vroeg mij af of je ook op je radiator kappen kunt verven/spuiten.
Omdat voor mijn motor niet meer de stickers bestaan die er orgineel op horen.Het is een cr 125 uit 95 met van die paarse kappen.
En om die stickers te laten maken kost 75 euro.
Terwijl je voor sommige andere motoren daarvoor hele sets voor kunt kopen.
Ik vind dit eigenlijks wat te duur voor 2 stickers.
Ik ben in het bezit van een airbrush. Dus zou dat voor het zelfde kunnen. Maar nu is de vraag houdt het welgoed op de kappen.
Omdat er elke weer met water op wordt gespoten of je schuurt er met je knieen bij langs en ze buigen heel vaak heen en weer bijv. met vallen.
Mvg Sipke
Kun je ook op kappen verven
Moderator: ghulst
oke bedankt.
Ik wilde de stickers als het ware zelf spuiten.
Maar met wat voor shuurpapier precies want dan krijg je toch krassen in het plastic. En kan het met gewone primer of is er een speciale grondverf voor plastic.
Mvg Sipke
Ik wilde de stickers als het ware zelf spuiten.
Maar met wat voor shuurpapier precies want dan krijg je toch krassen in het plastic. En kan het met gewone primer of is er een speciale grondverf voor plastic.
Mvg Sipke
dat is toch zonde van het werk .. 1 keer vallen en je spuitwerk is naar de maan , en je moet dan altijd de kappen ontwijken met de hoge druk reiniger , want ook daar kan je verf werk niet tegen , de kappen zijn veel buigzamer dan de lak , daardoor breekt de lak en laat het los ...
je kunt beter zoeken naar een paar gebruikte radiateur kappen , of een andere passende stickerset
je kunt beter zoeken naar een paar gebruikte radiateur kappen , of een andere passende stickerset
BIERTAKT crossen en zuupn
Ik heb onlangs een kopkuipje van m'n TTR gerepareerd (gaten weggewerkt met speciale 2componentenmastiek, geschuurd en gespoten (primer en lakverf van MOTIP)
Heb dit nog niet vuilgemaakt en gekuist met hogedruk dus weet niet wat het resultaat zal zijn na een echte "modderrit"
Bij mij is het een 2e kopkuipje en wilde wel eens testen of ik dit nu kon maken......
Dit is het resultaat:
De stickers zitten erop omdat ik binnen gespoten heb en er nogal wat stof in het spuitwerk zit.....
Heb dit nog niet vuilgemaakt en gekuist met hogedruk dus weet niet wat het resultaat zal zijn na een echte "modderrit"
Bij mij is het een 2e kopkuipje en wilde wel eens testen of ik dit nu kon maken......
Dit is het resultaat:
De stickers zitten erop omdat ik binnen gespoten heb en er nogal wat stof in het spuitwerk zit.....
ziet er goed uit hornet911
@sipke het is zo als joebar zegt , bij mijn honda xr 100 was het nummer bord ook gespoten en de verf begon er gewoon af te brokkelen tot het echt niet meer mooi was en ik het bord er had afgehaald om er de verf dan maar helemaal afteprutsen .
TH van hier op het forum heeft miss nog kappen ligen van een cr 250 uit 91 maar weet niet asl hij er verkoop ( als hij er heeft ) eb als ze passen .
M.V.G
@sipke het is zo als joebar zegt , bij mijn honda xr 100 was het nummer bord ook gespoten en de verf begon er gewoon af te brokkelen tot het echt niet meer mooi was en ik het bord er had afgehaald om er de verf dan maar helemaal afteprutsen .
TH van hier op het forum heeft miss nog kappen ligen van een cr 250 uit 91 maar weet niet asl hij er verkoop ( als hij er heeft ) eb als ze passen .
M.V.G
misschien kan je ze beplakken met een zelfde kleur stickerfolie ? ik weet dat de originele KTM radiateur spoilers van orange plastiek zijn , en geheel beplakt zijn met een oranje stickerfolie ter bescherming van het plastic ...zoiets zou je ook mety je honda kappen kunnen doen , misschien past (of kun je pas maken) een stickerset van een jonger type cr 250 ?..
BIERTAKT crossen en zuupn
een goeie laag primer en de verf komt niet makkelijk los
ik spuit meestal de achtergronden voor mijn startnummers bij enduro
en waarom de stickers niet zelf maken?
stickerpapier kan je in alle speciaal zaken kopen
een malletje maken van jouw luchthappers en knippen en plakken maar!
Gery
ik spuit meestal de achtergronden voor mijn startnummers bij enduro
en waarom de stickers niet zelf maken?
stickerpapier kan je in alle speciaal zaken kopen
een malletje maken van jouw luchthappers en knippen en plakken maar!
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
Zeker als je het originele zou gezien hebben!!!! Vol gatenTT racer schreef:ziet er goed uit hornet911
Timmeke,TT racer schreef:gery in wat voor speciaal zaken kun je ddat halen want ben op zoek naar rood sticker papier
M.V.G
ga in Hasselt aan de kanaalbrug eens binnen bij Lettershop....
Jo VdB
ik ga meestal bij Vigneron in Sint-Truiden
dit is een reclamebedrijf en zij gebruiken de stickers om op te drukken
een vel van een vierkante meter kost om en bij de 4 euro...
ze bestaan in alle kleuren, en 2 verschillende diktes
ik veronderstel dat elk reclamebedrijf dus wel stickervellen apart verkoopt
Gery
dit is een reclamebedrijf en zij gebruiken de stickers om op te drukken
een vel van een vierkante meter kost om en bij de 4 euro...
ze bestaan in alle kleuren, en 2 verschillende diktes
ik veronderstel dat elk reclamebedrijf dus wel stickervellen apart verkoopt
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
zal der achtereen is binne gaan als ik er nog is langs kom .Jo VdB schreef:Timmeke,TT racer schreef:gery in wat voor speciaal zaken kun je ddat halen want ben op zoek naar rood sticker papier
M.V.G
ga in Hasselt aan de kanaalbrug eens binnen bij Lettershop....
Jo VdB
zijn die vellen ok 1 vierkante meter groot ?
en wat koste ze daar ?
tim
Volgens mij is het daar "à la tête du client" dat er een prijs op geplakt wordt. Maar het is in elk geval niet duur.
Let wel : dit is uiteindelijk toch nog vrij dun materiaal.
Jo VdB
Let wel : dit is uiteindelijk toch nog vrij dun materiaal.
Jo VdB