RDW keuring bij import
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
En nou maar hopen dat die gasten van de RDW deze Topic niet gelezen hebben tussen het relaxed keuren van de motoren door
Nou... ik heb ook zo het vermoeden dat "Bluto" niet op z'n pas staat... Al zijn er misschien ook niet zo heel veel Belgische TTR 600 tjes met een Leo Vinci uitlaat die op keuring komen in deze periode...
Montesa Cota 315R
Zo,ben net terug van de keuring .Het begon met de keurmeester,die had een endurojas aan!motornummer bekijken,verlichting,beetje aan wielen gedraaid of er speling op zat.Hij reed er een beetje op om te kijken of de remmen goed waren en hij meette ook mijn demper."Is dit de originele demper"vroeg ie??Ikke "Da weet ik ook nie,die zat erop.Ik moest wat gassen met de brommer en ik zag uitschieters naar 100 dB...Als dat maar goed komt.Hij vetrelde mij dat het een Leo Vince demper was en dat deze niet origineel was.Ik en mijn zelfgemaakte dB-killer natuurlijk van de domme houden.Hij vond het toch ok,want dikke 1 cilinders zijn moeilijk te meten.Ik vond het natuurlijk best.Verder moest er eigenlijk ook een rechtse spiegel op,maar daar deed ie ook niet moeilijk over.Goedgekeurd dus!!!
BPM betaald en als het goed is donderdag mijn papieren in de bus.
De vent voor mij met de keuring had een KTM met 3500 km op de teller,en die moest nog even (schrik niet) €700 BTW extra betalen,dus bovenop de BPM!Hij wist dus niet dat de tellerstand boven de 6000 moest staan.Dus mijn opschroefactie van mijn tellerstand is geen vergeefse moeite geweest.
Nou,dat was mijn berichtje over de keuring aan jullie,denk dus aan je tellerstand als je motoren laat keuren.
PS:copy/paste van motor-forum,had geen zin om te typen
BPM betaald en als het goed is donderdag mijn papieren in de bus.
De vent voor mij met de keuring had een KTM met 3500 km op de teller,en die moest nog even (schrik niet) €700 BTW extra betalen,dus bovenop de BPM!Hij wist dus niet dat de tellerstand boven de 6000 moest staan.Dus mijn opschroefactie van mijn tellerstand is geen vergeefse moeite geweest.
Nou,dat was mijn berichtje over de keuring aan jullie,denk dus aan je tellerstand als je motoren laat keuren.
PS:copy/paste van motor-forum,had geen zin om te typen
White Knuckle Tight!!!
heb jij even mooi voor mekaar gekregen:lol:
Bluto, gefeliciteerd. Kun je me nog wat meer vertellen?
Reed je de motor op een aanhanger naar de rdw, welke papieren zater er bij ex belgie en welke heb je exact nodig en dien je dus in nl aan te vragen?
Weet iemand hoe dat zit met oudere motoren bevoorbeeld crossers, waar dus geen enkel papier bijzit? Als je die nu helemaal legaal maakt, welke papieren dien je hier dan bij te hebben. De teller zal dan op 0,0 km staan.
Reed je de motor op een aanhanger naar de rdw, welke papieren zater er bij ex belgie en welke heb je exact nodig en dien je dus in nl aan te vragen?
Weet iemand hoe dat zit met oudere motoren bevoorbeeld crossers, waar dus geen enkel papier bijzit? Als je die nu helemaal legaal maakt, welke papieren dien je hier dan bij te hebben. De teller zal dan op 0,0 km staan.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Ik heb een gratis dagkenteken aangevraagd en dus zelf naar de keuringsplaats gereden.
Omdat er geen typegoedkeuring op mijn typeplaatje stond(E nummer) en ook niet op het Belgisch bewijs van inschrijving(D.I.V),had ik geen C.V.O nodig.Maar goed ook want het opsturen door Yamaha Nederland kostte me anders €150.Beter kun je de technische helpdesk van de RDW bellen bij twijfel.
Ik had dus alleen een Belgisch gelijkvormigheidsattest en het D.I.V nodig bij de keuring.Wel hebben ze de motor nog moeten wegen,waarom weet ik ook niet precies maar dat boeide me ook niet zoveel meer,want hij was goedgekeurd.
wat betreft de crossers zonder papieren,Ik denk dat dat een heel stuk moeilijker word.Nooit gedaan,en begin daar ook niet aan.
Omdat er geen typegoedkeuring op mijn typeplaatje stond(E nummer) en ook niet op het Belgisch bewijs van inschrijving(D.I.V),had ik geen C.V.O nodig.Maar goed ook want het opsturen door Yamaha Nederland kostte me anders €150.Beter kun je de technische helpdesk van de RDW bellen bij twijfel.
Ik had dus alleen een Belgisch gelijkvormigheidsattest en het D.I.V nodig bij de keuring.Wel hebben ze de motor nog moeten wegen,waarom weet ik ook niet precies maar dat boeide me ook niet zoveel meer,want hij was goedgekeurd.
wat betreft de crossers zonder papieren,Ik denk dat dat een heel stuk moeilijker word.Nooit gedaan,en begin daar ook niet aan.
White Knuckle Tight!!!
Het belgisch bewijs van inschrijving is een kentekenbewijs met dus op de motor een kentekenplaat? Dus buiten die papieren krijg je een cvo als er een E opstaat. Waarom staat er geen E op jouw motor, weet je daar de reden voor? Dit is dus een tip voor importeerders, let op de E!!?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Nee,zat geen kentekenplaat bij,dat houden ze altijd in Belgie.
Als er dus een E-nummer op je typeplaatje op het frame staat,of op je papieren die je bij de motor hebt gekregen bij de verkoop,dan moet je een CVO aanvragen.
Dat werd mij dus verteld door de technische helpdesk van het RDW.Waarom er geen E nummer bij mij opstond had geloof ik iets te maken met Europese goedkeuring,ik weet het niet meer zo precies.Technische Helpdesk biedt uitkomst!!
Ik ga lekker knallen in mijn kerstvakantie,YEEHAW!!
Wel eerst mijn dB-killer er weer uitslopen en de andere onnodige prullaria.Ik zie jullie mischien wel een keer op een rit of ergens in de bossen!
Als er dus een E-nummer op je typeplaatje op het frame staat,of op je papieren die je bij de motor hebt gekregen bij de verkoop,dan moet je een CVO aanvragen.
Dat werd mij dus verteld door de technische helpdesk van het RDW.Waarom er geen E nummer bij mij opstond had geloof ik iets te maken met Europese goedkeuring,ik weet het niet meer zo precies.Technische Helpdesk biedt uitkomst!!
Ik ga lekker knallen in mijn kerstvakantie,YEEHAW!!
Wel eerst mijn dB-killer er weer uitslopen en de andere onnodige prullaria.Ik zie jullie mischien wel een keer op een rit of ergens in de bossen!
White Knuckle Tight!!!
Keuring was €84,op naam zetten €10 en de weging €17,50.De BPM was €397 maar is afhankelijk van bouwjaar en cataloguswaarde van dat jaar.Mijn motor is van bouwjaar 2002.Hier een calculator voor je BPM uit te rekenen: http://www.vwe.nl/import/bpm_calculator ... invoer.asp
Al met al in totaal toch nog €1500 goedkoper uit als de gangbare prijzen in Nederland.Maar ook voor Belgische prijzen was ie nog goedkoop.
Al met al in totaal toch nog €1500 goedkoper uit als de gangbare prijzen in Nederland.Maar ook voor Belgische prijzen was ie nog goedkoop.
White Knuckle Tight!!!
Geveeliciteerd! Ook ik heb mijn motor (LC4 Adventure) pas geimporteerd en laten keuren in Venlo. Aangezien mijn fiets helemaal origineel was, stond ik na 9 minuten ouwehoeren met de keurmeester en 1 minuut speling op wiellagers controleren en proefrijden bij de douane.
Ik ga je vast wel zien ergens binnenkort!
groeten uit V'ray
Ik ga je vast wel zien ergens binnenkort!
groeten uit V'ray
wat is een consumenten prijs ?Bluto schreef:Keuring was €84,op naam zetten €10 en de weging €17,50.De BPM was €397 maar is afhankelijk van bouwjaar en cataloguswaarde van dat jaar.Mijn motor is van bouwjaar 2002.Hier een calculator voor je BPM uit te rekenen: http://www.vwe.nl/import/bpm_calculator ... invoer.asp
Al met al in totaal toch nog €1500 goedkoper uit als de gangbare prijzen in Nederland.Maar ook voor Belgische prijzen was ie nog goedkoop.
want had graag geweten hoeveel het koste asl een nederlander mijn motor kocht om die over te zeten van belgie naar nederland
M.V.G
Consumentenprijs is de adviesprijs die de leverancier afgeeft. Deze prijs wordt ook altijd in reclames, reviews e.d. genoemd. Kan dus afwijken van wat je daadwerkelijk in de winkel afrekent. Een overjarig model kun je vaak behoorlijk onder de 'consumentenprijs' kopen, maar daar wordt bij berekenen van de BPM geen rekening mee gehouden.
https://www.unive.nl/secureframesanon.a ... ntry%2EaspTT racer schreef:
wat is een consumenten prijs ?
M.V.G
White Knuckle Tight!!!
Merk motor:Bluto schreef:https://www.unive.nl/secureframesanon.a ... ntry%2EaspTT racer schreef:
wat is een consumenten prijs ?
M.V.G
k k k k ..
Kawasaki
MotoGuzzi..
mmm das handig
Gewoon effe ktm Nederland bellen en vragen: Wat is de catalogusprijs.
krijg je gewoon antwoord.
grts
mmm ??? ik kijk nog een keer.. aha!Bluto schreef:KTM staat er gewoon tussen hoor,scheelt je weer een belletje.
KTM staat er bij, maar ik had 2004 ingevuld... en dan zijn er plotseling geen ktm's meer!!
maar euhm.. een 950 of een 660 zijn niet te vinden
grts