Hallo,
ik zoek een vliegwieltrekker voor de "oude" Rotax 2-takt motoren met rotatieve inlaat (in mijn geval de 250 cc Rotax met elektronische Bosch ontsteking met 6 polen)
Of anders een goede tip om het vliegwiel eraf te krijgen ](vandaar dat ik post in "de werkplaats"...)
Of wil iemand zo'n ding lenen.
In uiterste nood zal ik JoeBar of Adje misschien eens moeten aanspreken om het zelf te fabriceren, voor die technisch onderlegde heren in de metaalsector moet dat niet zo moeilijk te fabriceren zijn ...
Jo VdB
vliegwieltrekker voor Rotax, Can Am, SWM
Moderator: ghulst
hi, ik heb al een hele tijd een hydraulische trekker(poulie)set. Dit is wel voor grotere diameters,maar hiervoor bestaat ook een opzetstuk voor montage van 2 of 3 armen, eens je deze hebt kun je in zeer veel gevallen de correcte aanpasstukken/trekstangen zelf goedkoop maken in "tige fileté" van een kwaliteit 8.8 . Heb dit vroeger in mijn "vacuumpompen service technicus" talloze malen gemaakt en ging steeds als een fluitje van een cent, die hydraulische trekkers halen heel zachtjes en zonder beschadigingen veel dingen los. als je een faxnr ergens in de buurt hebt stuur me dan maar een mailtje,kopieer ik gelijk voor jou uit de catalogus van Wurth de omschrijving van deze spullen en dan moet je zelf eventjes bekijken of je er wat aan hebt.
Groetjes Erwin
Groetjes Erwin
Husky Rules
Ik heb intussen ook al een andere oplossing
Spoed van de windingen even nagemeten, schoonvader erop los gelaten , en die zal nu een "klok" maken met aan de ene kant dus de correcte moer, en aan de andere kant een schroef om het vliegwiel eraf te trekken.
Schoonvader zal daarna ook voor mij een stuk fabriceren om de carterhelften te splitsen EN een stuk om ze weer schoon tegen elkaar te klemmen.
Op termijn geraakt mijn Can Am Qualifyer 250 cc dan wel klaar....
Jo VdB
Spoed van de windingen even nagemeten, schoonvader erop los gelaten , en die zal nu een "klok" maken met aan de ene kant dus de correcte moer, en aan de andere kant een schroef om het vliegwiel eraf te trekken.
Schoonvader zal daarna ook voor mij een stuk fabriceren om de carterhelften te splitsen EN een stuk om ze weer schoon tegen elkaar te klemmen.
Op termijn geraakt mijn Can Am Qualifyer 250 cc dan wel klaar....
Jo VdB
Laatst gewijzigd door Jo VdB op di dec 14, 2004 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
In of uitwendige draad is de benaming , sjokskeSjokske schreef:Binnen- of buitendraad op het vliegwiel ?
En welke diameter ?
Of ben ik nu weer aan het mierenneuken
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Jaaaaaaaaaaaaa (maar waarschijnlijk bij gebrek aan .........(vul maar in))adje schreef:In of uitwendige draad is de benaming , sjokskeSjokske schreef:Binnen- of buitendraad op het vliegwiel ?
En welke diameter ?
Of ben ik nu weer aan het mierenneuken
Eigenlijk nog nooit gezien (en dat wilde ik zo houden) dat je zo klein geschapen bent
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Liever een kleine die steigert dan een grote die weigertSjokske schreef:Jaaaaaaaaaaaaa (maar waarschijnlijk bij gebrek aan .........(vul maar in))adje schreef:In of uitwendige draad is de benaming , sjokskeSjokske schreef:Binnen- of buitendraad op het vliegwiel ?
En welke diameter ?
Of ben ik nu weer aan het mierenneuken
Eigenlijk nog nooit gezien (en dat wilde ik zo houden) dat je zo klein geschapen bent
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/