Protectoren

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Vorige week er lekker hard vanaf gegaan in het zand, gelukkig een zachte ondergrond .In mijn bmw sannah jas zitten wel protectoren maar niet afdoende.

Nu las ik op de site van algarve offroad van adriaan, ik denk dat ik hier in maart 2005 naar toe ga maar dit terzijde, dat een protector shirt meer comfort biedt.

Ik wil een protectie aan schaffen maar wat, wat gebruiken jullie tijdens het offroad?

Zo'n protectorshirt wordt daar zo'n alpinestars mee bedoelt?
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Klaas,

Ik heb ook wel eens staan twijfelen bij die vestjes met mouwen, maar toch besloten een harde protector aan te schaffen.

Deze beschermen je ribben veel beter, waardoor je kans op inwendige bloedingen e.d. behoorlijk kleiner wordt. Daarnaast heb je wellicht nog een rugprotector nodig, die kan je gewoon los kopen.

Binnenkort is er weer de motorbeurs in Utrecht. Daar worden door diverse handelaren zowel harde body protectors als zachte vestjes verkocht. Die eerste gaan typisch onder de 100 Euri weg!

Ik heb bij een salto al eens mijn motor in mijn rug gehad en gelukkig zat daar een stevige titanium protector :oops:

Sla je slag,

Noppy
:toost:
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

Het voordeel van de protectie shirts is dat ze ook je onderarmen goed beschermen en dat is toch wel belangrijk bij een val op harde ondergrond.
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Dat is waar...

...maar ik heb die onderarmprotectoren later los gekocht; je hebt ze met klitteband en met kruisbanden.

Ik heb voor die laatste gekozen. Lopen door tot aan je pols. 20 Euri geloof ik.

Grx,

Noppy
:toost:
spridget
Berichten: 6
Lid geworden op: zo nov 28, 2004 23:20

Ik heb nog een nieuwe protector te koop nieuw!

nieuwprijs 129 eurie en mag weg voor 75 eurie

merk ufo

type shield one

maat vanaf 1.80m
Thomas
Berichten: 32
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 11:50
Locatie: Amsterdam

Ik gebruik een body-protector uit een stuk (dus geen vest). Dit heeft me laatst gered toen het stuur dwars sloeg en precies op het midden van mijn borst terecht kwam. Protector gescheurd maar de ribben "slechts" gekneusd. Bij een protector shirt zit de bescherming meestal op beide borsthelften en niet in het midden.
STTEVE
Berichten: 1193
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Een vest zit volgens mij wat comfortabeler, en kan je ook onder een shirt of jas dragen, is kompleet met elleboog en rugbescherming maar biedt minder bescherming door de "zachte" beschermstukken en is duurder.

Een harnas is onhandiger, beperkt je bewegingsvrijheid meer, maar is goedkoper, door de harde plastic platen beschermt het je bovenlichaam meer. Je moet er losse elleboog beschermers bij kopen

Ik gebruik de laatste, omdat ik zo'n vest te duur vindt voor de bescherming die het biedt.
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

Ik gebruik een vest, precies omdat ik een harnas onhandig vind, en het mijn bewegingsvrijheid beperkt.
En het beschermen van de ribben... daar heb ik mijn "airbags" voor! :lol: :lol:

Helen
(oei oei oei, het niveau zakt weeral :lol: )
Beter een slecht karakter dan geen karakter
STTEVE
Berichten: 1193
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Helen schreef:Ik gebruik een vest, precies omdat ik een harnas onhandig vind, en het mijn bewegingsvrijheid beperkt.
En het beschermen van de ribben... daar heb ik mijn "airbags" voor! :lol: :lol:

Helen
(oei oei oei, het niveau zakt weeral :lol: )
Beter dat het niveau daalt dan je airbags :D
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Helen heb je ook foto's van jouw protector,terwijl je hem aan hebt.Natuurlijk zonder crossshirt. :twisted:
spridget
Berichten: 6
Lid geworden op: zo nov 28, 2004 23:20

Niemand belang bij de protector?

Deze heeft ook rugbescherming de binnenzijde, meer een kruising tussen de harde protectors en rugbescherming
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Ik heb wel interesse, ik wil alleen eerst wat andere modellen passen en zo'n shirt proberen.
Ralph
Berichten: 10
Lid geworden op: za dec 20, 2003 18:51
Locatie: Huizen

Keep the Rubber side down.
Gast

Heb de beide en vind de volledige "jas" véél beter dan de harde protector en dit voor verschillende redenen:
-vooraan beschermt een jas even goed als een harnas door een plastic stuk op de borst
-Mijn jas heeft een ingewerkte rugbeschermer met niergordel
-elleboog en schouderbeschermers
-Alle beschermingen zijn aan de buitenkant van harde plastiek en de binnenkant een dikke mousse
-Mijn bewegingsvrijheid wordt absoluut niet beperkt, terwijl dit met een harnas wel het geval is (vooral bij achterom kijken)
-prijs is hoger van een jas, maar bij harnas moet men nog elleboogbescherming kopen......
-bescherming bij een val met harnas is voor mij nihil omdat er geen mousse aanwezig is om de schokken op te vangen

bespaar niet op veiligheid!!!!! De mijne (van UFO) zit in het gamma voor op de weg EN off-road.......bewijst dat het voldoende beschermt tegen vallen!
barry!!

Afbeelding

alleen bewegingsvrijheid is niet optimaal...
Plaats reactie