Starten van mijn ktm gs 300

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
ktm_gs300

Afgelopen weekend een mooie tweede handse ktm gs 300 tweetakt gekocht en in het weekend lekker een beetje gecrossed. Nu wou ik gister een rondje rijden, maar hij wou niet starten, wat ik ok probeerde. Ik bel Lemmens op, want daar heb ik hem gekocht. Hij zij dat het goed zou kunnen dat er wat olie in de vlotterkamer zat, en dat daardoor die boegie kapot was gegaan.
Toen ik een nieuwe boegie er in gedraaid had deed hij het weer.
Is dit normaal?
Heeft iemand anders hier ook last van?
Gebeurd dit alleen bij een tweetakt?

Groeten Jeroen
Honda crf 250
gast

mss heb je bij het bijtanken eerst olie in de benzinetank gegoten en daarna pas de benzine.
olie is zwaarder en zakt dan dadelijk tot in de carburator met verstopping tot gevolg. altijd eerst benzine en dan pas olie erbij .
goed schudden voor "gebruik"
Gast

Kende ik nog niet, want als er olie in de vlotterbak staat dan krijgt de motor geen benzine en met een vonk erbij werkt er nog niets.

Wat ook kan is dat je motor wat rijk staat afgesteld en daardoor in de problemen blijft.
Dit heeft vooral met je rijstijl te maken. Als de motor van een wedstrijdrijder afkomt, reken er dan maar op dat deze meestal of volgas is afgesteld.
Mocht je een rustige rijder zijn,
probeer eens een "warmere" bougie,
of de naald en/of spoeier aan passen op de eigen stijl om "vetslaan" tegen te gaan.

suc6
gast

jamaar , hij draaide 1 dag wel perfect en dan niet meer , dan heeft dit volgens mijn bescheiden mening niet te maken met de afstelling , eerder met het "verkeerde tanken" , de olie verstopt in dit geval de naald en is er voor de benzine geen doorkomen aan. De oplossing is eens door alle plastic overloopleidingskes van je carburator blazen , of zuigen maar da smaakt minder lekker :-))
ktm_gs300

Gister wou ik mijn motor weer starten en hij deed het niet meer :cry: . De boegie was weer 'vet' geslagen. Ik denk dat het toch ligt aan de afstelling. Ik breng hem morgen terug naar de winkel, ze stellen hem beter voor mij af.

bedankt voor de reacties
groeten jeroen
Honda crf 250
Plaats reactie