Het valt me op dat iedereen er wel eens over klaagt en ik zelf heb er ook als eens last van gehad. Hoe kom jij effectief van je armpomp af?
Naar de chirurg, fysio, fitness, je vrouw/vriendin, andere handvaten, zeg 't maar?
Ben benieuwd,
Noppy
Heb jij ook wel eens last van armpomp? Hoe kom jij er vanaf?
Moderator: ghulst
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
eerst had ik er ook altijd last van, na enige tijd getraind te hebben met van die knijpers in combinatie met opdrukken had ik er na een tijdje al geen last meer van (ligt er maar net aan hoe hard je traint) bij sommige zal dit niet eens helpen maar bij mij gelukkig wel... ander stuur (hoger of juist lager) wilt ook wel eens helpen...
precies ja,
Ik had daar heel veel last van bij mijn vorige Ktm 525. Maar dat was ook echt een monster. Ik kon hem moeilijk temmen en was gewoon te sterk voor mij als beginneling. Nu met die Honda heb ik nergens last van.
JB
Ik had daar heel veel last van bij mijn vorige Ktm 525. Maar dat was ook echt een monster. Ik kon hem moeilijk temmen en was gewoon te sterk voor mij als beginneling. Nu met die Honda heb ik nergens last van.
JB
Lichaamspositie:
Door meer in de aanvalspositie te rijden, met het hoofd ongeveer boven de kroonplaat tijdens acceleratie.
Verder ellenbogen hoog houden.....
Go with the flow.......
Maar goed ik heb het ook maar uit de boeken....
Door meer in de aanvalspositie te rijden, met het hoofd ongeveer boven de kroonplaat tijdens acceleratie.
Verder ellenbogen hoog houden.....
Go with the flow.......
Maar goed ik heb het ook maar uit de boeken....
Aanvalspositie? Op zand durf ik dat wel, maar in een drassig maisveld is het andere koek. Ik accelereerde laatst volgas, 80km/u, stond en hing achterop.
Zonder waarschuwing, geen vocht te zien, reed ik in een drassig stuk en reed in één klap 30 of zo en zat met mijn kont bovenop de tank. Gelukkig had ik niet de reactiesnelheid om mijn gas dicht te doen, wat mijn redding was
Had ik in de aanvalspositie gestaan, dan had ik een salto mortale gemaakt, dat weet ik zeker. De motor had dan waarschijnlijk nog rechtopgestaan, met de modder tot aan de assen.
Enfin, verder met de poll...
Zonder waarschuwing, geen vocht te zien, reed ik in een drassig stuk en reed in één klap 30 of zo en zat met mijn kont bovenop de tank. Gelukkig had ik niet de reactiesnelheid om mijn gas dicht te doen, wat mijn redding was
Had ik in de aanvalspositie gestaan, dan had ik een salto mortale gemaakt, dat weet ik zeker. De motor had dan waarschijnlijk nog rechtopgestaan, met de modder tot aan de assen.
Enfin, verder met de poll...
van mijn armen heb ik nooit zo alst. wel van mijn handen, daar krijg ik kramp in. maar dat komt door dat ik het nog te krampachtig vasthoud denk ik...
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Het is ook wel baan/weeromstandigheid afhankelijk. Veel rijden is volgens mij wel de beste oplossing
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Maisvelden? Die hebben we hier in Amsterdam niet.....Noppy schreef:Aanvalspositie? Op zand durf ik dat wel, maar in een drassig maisveld is het andere koek. Ik accelereerde laatst volgas, 80km/u, stond en hing achterop.
Zonder waarschuwing, geen vocht te zien, reed ik in een drassig stuk en reed in één klap 30 of zo en zat met mijn kont bovenop de tank. Gelukkig had ik niet de reactiesnelheid om mijn gas dicht te doen, wat mijn redding was
Had ik in de aanvalspositie gestaan, dan had ik een salto mortale gemaakt, dat weet ik zeker. De motor had dan waarschijnlijk nog rechtopgestaan, met de modder tot aan de assen.
Enfin, verder met de poll...
We hebben sowieso niet veel meer...
Als je teveel aan je armen hangt krijg je lamme poten en heb je juist geen kracht meer om in zo'n situatie goed te reageren lijkt mij. Maar inderdaad bij onbekend terrein moet je zeker oppassen....
ps Ik heb altijd lamme poten hoor (ben maar een beginner ) maar ik denk dat wat rudy zegt de beste oplossing is. Veel rijden en op een gegeven moment gaat het allemaal wat soepeler. Minder krampachtig.
Ik gebruik de knijpers (1000 x links en 1000x rechts) en het oprollen van een gewicht (5kg) aan een rondhout en spieren aanspannen.
Tis wmb allemaal gewennig en oefening., zeker op mijn niveau .
Niet te gespannen rijden!
Als de vering of geometrie niet goed is of een TE krachtige motor , dan krijg je dat probleem al eerder, maar ik ga er vanuit dat dit goed staat afgesteld.
Tis wmb allemaal gewennig en oefening., zeker op mijn niveau .
Niet te gespannen rijden!
Als de vering of geometrie niet goed is of een TE krachtige motor , dan krijg je dat probleem al eerder, maar ik ga er vanuit dat dit goed staat afgesteld.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Ik gebruik zware knijpers (200 x L, 200 x R, verdeeld over ochtend en avond) gedurende het auto/file rijden. Mensen kijken wel eens wat voor rare bewegingen ik maak in de auto
Verder een oprolgewicht met 3 KG en 2 x per week fitnessen en stoeien met onze kleine mannen.
Rustig de motor laten rollen in nauwe gedeeltes door de bosjes helpt om te ontspannen. Op het maisveld gas tegen de stuit en knieën houden de motor vast.
Bij armpomp stretch ik tegen het stuur op de asfaltstukjes. Dit helpt echt!
Noppy
Verder een oprolgewicht met 3 KG en 2 x per week fitnessen en stoeien met onze kleine mannen.
Rustig de motor laten rollen in nauwe gedeeltes door de bosjes helpt om te ontspannen. Op het maisveld gas tegen de stuit en knieën houden de motor vast.
Bij armpomp stretch ik tegen het stuur op de asfaltstukjes. Dit helpt echt!
Noppy
je moet niet zo zwaar gaan fitnessen dat je van die arnold schwar.. ja uh armen krijgt, want dat hou je het ook niet lang vol op de crossbaan. Je moet lange lenige en sterke spieren hebben. zoals ik
Goede tip gelezen op www.dirttrails.com:
Neem 1 tot 2 Ibuprofen in; daar zit een stofje in dat ontstekingen tegengaat maar tevens de opzwelling van je spieren!
Dat ga ik eens proberen
Noppy
P.S. Wellicht dat een goed joint ook helpt om te ontspannen, maar helaas rook ik niet
Neem 1 tot 2 Ibuprofen in; daar zit een stofje in dat ontstekingen tegengaat maar tevens de opzwelling van je spieren!
Dat ga ik eens proberen
Noppy
P.S. Wellicht dat een goed joint ook helpt om te ontspannen, maar helaas rook ik niet
Goede tip gelezen op www.dirttrails.com:
Neem 1 tot 2 Ibuprofen in; daar zit een stofje in dat ontstekingen tegengaat maar tevens de opzwelling van je spieren!
Dat ga ik eens proberen
lijkt mij helemaal niet goed. Je overbelast je lichaam dan veel te erg als je dat spul gebruikt. Je gaat telkens over je grens en op een gegeven moment heeft je lichaam er genoeg van.
Je kunt beter zoveel mogelijk trainen zodat je eraan gewend raakt en dan heb je daar geen last meer van.
Trainen als in 'met gewichten' of trainen 'op de motor'.
Dit laatste geloof ik wel in, maar het verhaal gaat dat door met gewichten te trainen je sneller je spieren oppompt bij inspanning. De zakjes die om je individuele spieren zitten schijnen echter niet of nauwelijks mee te rekken.
Rijders die heel veel reps (repeatments) doen tijdens een fitnestraining die trainen hun melkzuurresistentie. Bodybuilders trainen door overbelasting kleine scheurtjes in hun spieren die door je lichaam 's nachts gerapareerd worden.
Hierdoor worden deze spieren dikker en treden juist eerder tegen de rekkracht van die spierzakjes aan.
In de VS laten deze mannen daarom deze zakjes opensnijden en in het leeuwendeel van de gevallen helpt dat tegen armpump, maar soms ook niet!
Samenvattend is het dus heel erg afhankelijk van het soort spieren dat je van je ouders geerfd hebt, je stofwisseling en je hormoonhuishouding (de groeihormonen die je zelf aanmaakt).
Er zijn vast hele sportwebsites gewijd aan dit onderwerp, dus wie hoest er ff een interessante hyperlink op?
Dit laatste geloof ik wel in, maar het verhaal gaat dat door met gewichten te trainen je sneller je spieren oppompt bij inspanning. De zakjes die om je individuele spieren zitten schijnen echter niet of nauwelijks mee te rekken.
Rijders die heel veel reps (repeatments) doen tijdens een fitnestraining die trainen hun melkzuurresistentie. Bodybuilders trainen door overbelasting kleine scheurtjes in hun spieren die door je lichaam 's nachts gerapareerd worden.
Hierdoor worden deze spieren dikker en treden juist eerder tegen de rekkracht van die spierzakjes aan.
In de VS laten deze mannen daarom deze zakjes opensnijden en in het leeuwendeel van de gevallen helpt dat tegen armpump, maar soms ook niet!
Samenvattend is het dus heel erg afhankelijk van het soort spieren dat je van je ouders geerfd hebt, je stofwisseling en je hormoonhuishouding (de groeihormonen die je zelf aanmaakt).
Er zijn vast hele sportwebsites gewijd aan dit onderwerp, dus wie hoest er ff een interessante hyperlink op?
Trainen als in 'met gewichten' of trainen 'op de motor'.
ik bedoelde met de motor idd