KTM640lc4 uit 2000 uit Duitsland ingevoerd,,was prijsverschil (inclusief BPM) waard....voordat ie een mooi geel nummerbord krijgt moet ik binnenkort bij de RDW langs voor een importkeuring
naast een hele papierwinkel (die in orde is) vraag ik mij af hoe streng de keuring is,,,heeft iemand hier ervaring mee? zo zit er bijvoorbeeld een sterretje in m'n voorlamp,,,,en is het linkerachterlicht voor de stevigheid met ducktape vastgetaped....wat gaat de keurmeester hier van zeggen? van de info van de RDW word ik weinig wijzer....
wie weet raad?
RDW keuring bij import
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Als de motor er niet verzorgd uitziet zullen ze al snel beter kijken.640LC4 schreef:KTM640lc4 uit 2000 uit Duitsland ingevoerd,,was prijsverschil (inclusief BPM) waard....voordat ie een mooi geel nummerbord krijgt moet ik binnenkort bij de RDW langs voor een importkeuring
naast een hele papierwinkel (die in orde is) vraag ik mij af hoe streng de keuring is,,,heeft iemand hier ervaring mee? zo zit er bijvoorbeeld een sterretje in m'n voorlamp,,,,en is het linkerachterlicht voor de stevigheid met ducktape vastgetaped....wat gaat de keurmeester hier van zeggen? van de info van de RDW word ik weinig wijzer....
wie weet raad?
Ster in komplamp mag gewoon niet.
Let ook op je knippers/claxon/reflector/decibellen/speling op draaipunten/banden
-
- Berichten: 185
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:02
- Locatie: Zuid-Holland aan zee
- Contacteer:
Ik heb een tijdje geleden mijn TDM laten keuren (belgische import). Keuring stelde niet veel voor, maar mijn TDM was dan ook 100% origineel. Zelfs het reflectortje onder de nummerplaat zat er nog op. Schijnen ze ook op te letten. Verder zorgen dat er E-keur op al je verlichting zit en uitlaat. Een ster in je koplamp lijkt me niet OK...
Maar idd, vooraf zinnige info krijgen van de RDW is onmogelijk, of je moet via via een keurmeester kennen.
Maar idd, vooraf zinnige info krijgen van de RDW is onmogelijk, of je moet via via een keurmeester kennen.
Mijn TTR komt uit Duitsland, en de keuring was miniem. Opvallend was wel dat de teller meer als 6000 km moets hebben, anders moest ook Duitse BTW worden betaald (dus 5000 op de boormachine gereden).
Het meeste last had ik van de papierwinkel, maar de keuring van de motor (die toen een 3/4-jaar oud was) stelde niet veel voor...
Het meeste last had ik van de papierwinkel, maar de keuring van de motor (die toen een 3/4-jaar oud was) stelde niet veel voor...
Stteve, kun je dat wat uitleggen:" meeste last van de papierwinkel."
Dit topic kan heel nuttig zijn, als we eens alles kunnen doornemen.
Dus als iemand zich wil uitleven in een live verslag, graag!
Dus 640LC4 hou ons op de hoogte van je vorderingen en zeker van je tegenslagen. Dat zou door mij zeer gewaardeerd worden, en door waarschijnlijk vele andere.
Suc6
Dit topic kan heel nuttig zijn, als we eens alles kunnen doornemen.
Dus als iemand zich wil uitleven in een live verslag, graag!
Dus 640LC4 hou ons op de hoogte van je vorderingen en zeker van je tegenslagen. Dat zou door mij zeer gewaardeerd worden, en door waarschijnlijk vele andere.
Suc6
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Mijn motor kwam uit Duitsland, met het Duitse kenteken (FahrzeugBrief) etc, technisch maakte ik me geen zorgen (motor is niet gestart, wel opgemeten en er is even aan geschud, remmen gechekt), toen werden allerlei bestanden bestrudeerd ... tot zover niets bijzonders
Uiteindelijk bleek een milieuverklaring nodig te zijn, een dokument dat nergens op de RDW site stond vermeld, ook bij vragen vooraf is er nooit over gerept. Het zure was dat de motor op 11 juni 2001 ter keuring werd aangeboden en dat die Milieuverklaring vanaf 1 juli 2001 niet meer nodig zou zijn, en dat vanaf 12 juni (juist ja, een dag later) er niet meer om zou worden gevraagd....Damn.
De volgende dag opnieuw laten keuren had geen zin, de motor was al gekeurd en was niet goedgekeurd, de administratie wilde/kon die status "niet goedgekeurd"niet veranderen in "komt morgen terug" oid
Via de Yamaha Europe kon ik de volgende dag zo'n verklaring komen ophalen in Schiphol-Rijk, niets dan lof voor de importeur, bij de Duitse TuV duurde het 2 weken. Toen kon ik gelukkig zonder afspraak vooraf weer bij de RDW aankloppen en was de afhandeling snel geregeld.
Elke keer duuuuuuurt het alleen zo lang, staat je afspraak om 2 uur, moet je 20 min. wachten bij de balie, wordt een dossiertje aangemaakt, krijg je een ingang toegewezen, weer 15 min wachten, deur open keuring wachten), dossier afgeven bij administratie (weer wachten), vervolgens wordt ie beoordeeld, kan je betalen.....en overal wachten ... een keuring van een half uur effektief kostte me 4 uur .... en 500 euro totaal.
Ik zou het zo weer doen (scheelde toch 1500 euro) , maar met een betere voorbereiding en een picknicmand .
Uiteindelijk bleek een milieuverklaring nodig te zijn, een dokument dat nergens op de RDW site stond vermeld, ook bij vragen vooraf is er nooit over gerept. Het zure was dat de motor op 11 juni 2001 ter keuring werd aangeboden en dat die Milieuverklaring vanaf 1 juli 2001 niet meer nodig zou zijn, en dat vanaf 12 juni (juist ja, een dag later) er niet meer om zou worden gevraagd....Damn.
De volgende dag opnieuw laten keuren had geen zin, de motor was al gekeurd en was niet goedgekeurd, de administratie wilde/kon die status "niet goedgekeurd"niet veranderen in "komt morgen terug" oid
Via de Yamaha Europe kon ik de volgende dag zo'n verklaring komen ophalen in Schiphol-Rijk, niets dan lof voor de importeur, bij de Duitse TuV duurde het 2 weken. Toen kon ik gelukkig zonder afspraak vooraf weer bij de RDW aankloppen en was de afhandeling snel geregeld.
Elke keer duuuuuuurt het alleen zo lang, staat je afspraak om 2 uur, moet je 20 min. wachten bij de balie, wordt een dossiertje aangemaakt, krijg je een ingang toegewezen, weer 15 min wachten, deur open keuring wachten), dossier afgeven bij administratie (weer wachten), vervolgens wordt ie beoordeeld, kan je betalen.....en overal wachten ... een keuring van een half uur effektief kostte me 4 uur .... en 500 euro totaal.
Ik zou het zo weer doen (scheelde toch 1500 euro) , maar met een betere voorbereiding en een picknicmand .
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik ben zelf eens naar de keuring geweest en verder ken ik nog enkele mensen die ook naar de keuring zijn geweest maar op de zwaarte van de keuring is eigenlijk geen pijl te trekken. De ene keer kijken ze heel goed terwijl ze de andere keer nauwelijks kijken.
Het is net als met een APK. Je weet het nooit. Voor de zekerheid zou ik gewoon zorgen dat de motor in orde is en aan alle eisen voldoet. Met een europese motor houdt dat in dat je meestal zo naar de keuring kunt (als alles erop zit, werkt en in goed staat is).
Ik had destijds een Canadese motor en daarvan moest ik alle lampen vervangen voor exemplaren met E-keurmerk
Check ook even:
http://home.wanadoo.nl/motorimport/
Het is net als met een APK. Je weet het nooit. Voor de zekerheid zou ik gewoon zorgen dat de motor in orde is en aan alle eisen voldoet. Met een europese motor houdt dat in dat je meestal zo naar de keuring kunt (als alles erop zit, werkt en in goed staat is).
Ik had destijds een Canadese motor en daarvan moest ik alle lampen vervangen voor exemplaren met E-keurmerk
Check ook even:
http://home.wanadoo.nl/motorimport/
Ik heb mijn TT600R ook bijna keuringsklaar(Belgische import).Moet alleen nog 2 originele knipperlichtjes achter monteren.Zaten van die mini-pruldingen op zonder E-merk.Ik heb er wel een leo vince X3 open demper op die ongeveer 100 dB uitkraamt.Ik heb hier een dB killer voor gemaakt zodat ie wat gedimd wordt.Kijken wat ze daar van gaan vinden.Of heeft iemand nog een originele TT einddemper liggen voor de keuring?Zou wel tof zijn om die een dagje te lenen.
Ik zal jullie ook op de hoogte houden van mijn keuring.
Ik zal jullie ook op de hoogte houden van mijn keuring.
White Knuckle Tight!!!
Ik heb een Duitse Landcruiser op grijs kenteken laten zetten. Zat een tussenschot in dat afgekeurd werd omdat het niet met de carrosserie verbonden was. Moest ik de dakbekleding doorsnijden. Kom ik de volgende keer voor een herkeuring met een andere keurmeester: "vind je dat niet zonde, dat je die bekleding hebt doorgesneden?"
Hoe gek wordt je dan......
Hoe gek wordt je dan......
'heb een dr big uit duitsland gehaald
keuring was niet zwaar maar de voor mijn gevoel erg stille originele uitlaat haalde volgens de keurmeester net aan de Db norm
maar let op er was ook iemand twee minuten te laat en die werd gewoon weggestuurd waarna de keurmeester een half uur met zijn ... kon gaan spelen en het slachtoffer 3 weken
hans h
keuring was niet zwaar maar de voor mijn gevoel erg stille originele uitlaat haalde volgens de keurmeester net aan de Db norm
maar let op er was ook iemand twee minuten te laat en die werd gewoon weggestuurd waarna de keurmeester een half uur met zijn ... kon gaan spelen en het slachtoffer 3 weken
hans h
is er een beetje sprake van willekeur?
Het lijkt de douane wel, waar ik vroeger mee te maken had.
Bood je wat aan, goederen en documentje, was alles in orde. Volgende dag precies het zelfde, alleen andere ambtenaar, kreeg je toch een hoop gezeik, niet te geloven zo veel. Moet je proberen cool te blijven.
Het lijkt de douane wel, waar ik vroeger mee te maken had.
Bood je wat aan, goederen en documentje, was alles in orde. Volgende dag precies het zelfde, alleen andere ambtenaar, kreeg je toch een hoop gezeik, niet te geloven zo veel. Moet je proberen cool te blijven.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Dank voor al jullie info. Ik geloof dat ik voor de zekerheid nog maar een nieuw knipperlichtje en voorlapm ga regelen voor de keuring. De motor ziet er dan tip-top uit.
De keuring is op 10 december a.s.. Zodra die voorbij is zal ik laten weten hoe het is gegaan, ben erg benieuwd.
De keuring is op 10 december a.s.. Zodra die voorbij is zal ik laten weten hoe het is gegaan, ben erg benieuwd.
Moet je tellerstand nog steeds boven de 6000 kilometer zijn om zo geen BTW te betalen?
Mijn teller staat op 1750 km. en de motor is van bouwjaar 2002.Anders moet ik ook met een boormachine aan de gang.Hoe lang duurde dat ongeveer sTTeve,dat opdraaien van je teller met je boormachine?
Mijn teller staat op 1750 km. en de motor is van bouwjaar 2002.Anders moet ik ook met een boormachine aan de gang.Hoe lang duurde dat ongeveer sTTeve,dat opdraaien van je teller met je boormachine?
White Knuckle Tight!!!
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Je kunt beter een teller van iemand lenen, zullen er niet veel zijn met zo'n stand,maar je kunt het proberen.
Hij hangt al aan een 12 volt maxxon motortje.Hij loopt slechts 80 km/u maar altijd beter als een boormachine verkrachten.2 Daagjes en hij is op de 6000...
Oja,afgelopen zaterdag online een afspraak gemaakt met RDW en kan vrijdagmiddag al terecht voor de keuring.Ben benieuwd.Ik heb een belgisch gelijkvormigheidsattest erbij.Is dit voldoende?Er is Nederlandse typegoedkeuring voor dit type motor,heb ik voor gebeld naar Yamaha Nederland.Echter het C.V.O op laten sturen kost €150.Heb ik dit nog nodig voor de keuring?Die vrouw bij hetr RDW wist er ook niet veel zinnigs over te zeggen.Morgen nog maar eens iemand anders vragen,of weten jullie het?
Oja,afgelopen zaterdag online een afspraak gemaakt met RDW en kan vrijdagmiddag al terecht voor de keuring.Ben benieuwd.Ik heb een belgisch gelijkvormigheidsattest erbij.Is dit voldoende?Er is Nederlandse typegoedkeuring voor dit type motor,heb ik voor gebeld naar Yamaha Nederland.Echter het C.V.O op laten sturen kost €150.Heb ik dit nog nodig voor de keuring?Die vrouw bij hetr RDW wist er ook niet veel zinnigs over te zeggen.Morgen nog maar eens iemand anders vragen,of weten jullie het?
White Knuckle Tight!!!
als je teller zeg 100 kpu gaat, en je moet er 5000 bij zetten, dus 50 uur...Bluto schreef:Moet je tellerstand nog steeds boven de 6000 kilometer zijn om zo geen BTW te betalen?
Mijn teller staat op 1750 km. en de motor is van bouwjaar 2002.Anders moet ik ook met een boormachine aan de gang.Hoe lang duurde dat ongeveer sTTeve,dat opdraaien van je teller met je boormachine?
Hij hangt nu aan een 24 volts voeding wat hem op 100 km/u brengt.Duurt nog tot morgen 18:00.Kan ik hem weer inbouwen.Kijk en huiver...Boormachine is om trillingen te dempen van mijn teller.Beetje mcGyveren,maar beter als BTW betalen.
White Knuckle Tight!!!
ik zit al tijden te kijken om een KTM uit Duitsland te halen. Naar mijn weten hebben deze geen analoge teller?!? Klopt het dat je deze niet kan terugdraaien, of hebben deze uberhaupt wel een km-teller. Vriend van mij heeft een NL'se KTM met zo'n digitale fietsteller. Ik neem aan dat dit bij de keuring niet wordt geaccepteerd.
(graag eerst alles lezen)Anonymous schreef:ik zit al tijden te kijken om een KTM uit Duitsland te halen. Naar mijn weten hebben deze geen analoge teller?!? Klopt het dat je deze niet kan terugdraaien, of hebben deze uberhaupt wel een km-teller. Vriend van mij heeft een NL'se KTM met zo'n digitale fietsteller. Ik neem aan dat dit bij de keuring niet wordt geaccepteerd.
Probleem is niet dat je de teller terug moet draaien, maar juist dat je die verder moet draaien. Verder draaien kan altijd, gewoon 3000km in je achtertuin rijden of motor naast de computer zetten en het voorwiel ronddraaien tijdens het computeren
Neh serieus: Ook een 'electronische' kan je makkelijk vooruit laten tellen zonder echt te rijden.
Tis gewoon een rare regeling van de RDW die er alles aan doet om het importeren onaangenaam te maken. Ze zeggen er zelfs op hun site nog bij dat je NIET de teller vooruit mag draaien, tja, als dat geen hint is....