hallo
Toen ik op mijn honda cr 80 reed, hij was nog niet echt heel warm en ik had nog niet veel toeren gemaakt en ik reed in mijn 4de versnelling en oppeens blokkeerde mijn zuiger. Ik vraag mij waarom;
Mijn meng verhouding was 1 op 40 zelfs iets vetter.
Wat kan er mis zijn gegaan?
Ik had de motor nog maar 3 weken... Hij is getuned en komt uit 1996
Dank bij voorbaad.
Waarom blokkeert de zuiger oppeens??
Moderator: ghulst
nu bij stilstaande motor ook blokkerende zuiger?
zo ja, groote kans dat dus je zuiger is vastgelopen. of zuigerveer gebroken o.i.d
ik zou eens om te beginnen eens je uitlaat er afhalen en door je uitlaatpoort kijken hoe je zuiger er uit ziet.
je zuiger kan wel goed gesmeert worden. maar als deze b.v te versleten is. kan hij dus vastlopen
zo ja, groote kans dat dus je zuiger is vastgelopen. of zuigerveer gebroken o.i.d
ik zou eens om te beginnen eens je uitlaat er afhalen en door je uitlaatpoort kijken hoe je zuiger er uit ziet.
je zuiger kan wel goed gesmeert worden. maar als deze b.v te versleten is. kan hij dus vastlopen
misschien koel systeem dat niet werkt? lek in het systeem , of waterpomp die niet werkt (waaiertje stuk) ... te schraal gesmeerd ? ik rij 4takt dus hoef niet te mengen , maar vroeger reed ik met mn tweetakt zo n 1 :25 a 1:30 ...
BIERTAKT crossen en zuupn
Joe Bar 1 : 25 dat is wel heel lang geledenJoeBaR schreef:misschien koel systeem dat niet werkt? lek in het systeem , of waterpomp die niet werkt (waaiertje stuk) ... te schraal gesmeerd ? ik rij 4takt dus hoef niet te mengen , maar vroeger reed ik met mn tweetakt zo n 1 :25 a 1:30 ...
Toevallig gereden bij koude buitentemperatuur ? (moet lukken in dit jaargetijde).
En is de zuiger naderhand weer losgekomen ?
Dan heb je een "klemmer" gehad, ofwel te veel koeling waardoor de zuiger meer uitzet dan de cilinder toelaat. Afplakken van de radiateur (gedeeltelijk) doet dan wonderen (de motor komt dan op de temperatuur waarvoor hij ontworpen is), de cilinder "groeit" dan genoeg mee.
En is de zuiger naderhand weer losgekomen ?
Dan heb je een "klemmer" gehad, ofwel te veel koeling waardoor de zuiger meer uitzet dan de cilinder toelaat. Afplakken van de radiateur (gedeeltelijk) doet dan wonderen (de motor komt dan op de temperatuur waarvoor hij ontworpen is), de cilinder "groeit" dan genoeg mee.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!