Waarom blokkeert de zuiger oppeens??

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
boris

hallo

Toen ik op mijn honda cr 80 reed, hij was nog niet echt heel warm en ik had nog niet veel toeren gemaakt en ik reed in mijn 4de versnelling en oppeens blokkeerde mijn zuiger. Ik vraag mij waarom;
Mijn meng verhouding was 1 op 40 zelfs iets vetter.

Wat kan er mis zijn gegaan?

Ik had de motor nog maar 3 weken... Hij is getuned en komt uit 1996

Dank bij voorbaad.
barry!!

nu bij stilstaande motor ook blokkerende zuiger?

zo ja, groote kans dat dus je zuiger is vastgelopen. of zuigerveer gebroken o.i.d

ik zou eens om te beginnen eens je uitlaat er afhalen en door je uitlaatpoort kijken hoe je zuiger er uit ziet.

je zuiger kan wel goed gesmeert worden. maar als deze b.v te versleten is. kan hij dus vastlopen
JoeBaR

misschien koel systeem dat niet werkt? lek in het systeem , of waterpomp die niet werkt (waaiertje stuk) ... te schraal gesmeerd ? ik rij 4takt dus hoef niet te mengen , maar vroeger reed ik met mn tweetakt zo n 1 :25 a 1:30 ...
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
barry!!

1:40 is goed genoeg., dus daar hoeft het niet aan te liggen
Joop

JoeBaR schreef:misschien koel systeem dat niet werkt? lek in het systeem , of waterpomp die niet werkt (waaiertje stuk) ... te schraal gesmeerd ? ik rij 4takt dus hoef niet te mengen , maar vroeger reed ik met mn tweetakt zo n 1 :25 a 1:30 ...
Joe Bar 1 : 25 dat is wel heel lang geleden :) :)
JoeBaR

ik reed toen idd met een antiek exemplaar :P
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
Sjokske

Toevallig gereden bij koude buitentemperatuur ? (moet lukken in dit jaargetijde).
En is de zuiger naderhand weer losgekomen ?
Dan heb je een "klemmer" gehad, ofwel te veel koeling waardoor de zuiger meer uitzet dan de cilinder toelaat. Afplakken van de radiateur (gedeeltelijk) doet dan wonderen (de motor komt dan op de temperatuur waarvoor hij ontworpen is), de cilinder "groeit" dan genoeg mee.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Plaats reactie