Wordt reeds voor de 12 de keer georganiseerd.
Start vanaf 09.30
2 volledig afgepijlde ronden van 100 km door de bossen van libin en omstreken.
Motor dient ingeschreven en verzekerd te zijn. Copie hiervan wordt genomen bij de inschrijving terplekke.
Kosten : 30 Euro, d.i. inclusief 2 croissants en koffie 's morgens en 2 geroosterde worsten en 2 frisdranken 's middags.
Ook nog 10 Euro borg voor het "hesje" (of hoe heten die dingen)
Meer info op nummer +32 61 65.65.41 of via noppenforum natuurlijk.
Inschrijven kan door een fax te sturen naar nummer +32 61 65.62.10 of door te bellen naar bovenstaand nummer.
Inschrijven VOOR 19.06.2002
ZEER goede tocht. Heb vorig jaar ook meegereden en doe dit dit jaar weer.
Jo
23.06.2002 LIBIN - Belgische Ardennen Off Road RIT
Moderator: ghulst
Laatst gewijzigd door Jo VdB op zo jul 07, 2002 22:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Heb vorig jaar de enduro in Riemst gereden en vond het wel tof,iemand enig idee wanneer het dit jaar wordt gehouden?? Jo misschien??
Hoi,
Riemst is dit jaar op 25/08
Meer info op
+ 32 (0)12 / 45 64 32
En hier wordt voor de Franstalig-onkundigen Nederlands gesproken Dit in tegenstelling tot veel Waalse collega's...
Jo
Riemst is dit jaar op 25/08
Meer info op
+ 32 (0)12 / 45 64 32
En hier wordt voor de Franstalig-onkundigen Nederlands gesproken Dit in tegenstelling tot veel Waalse collega's...
Jo
Hoi,
motor staat terug in de garage, ikzelf kom proper uit bad, en ...
zij die er niet waren hadden weer eens ongelijk !
ZEER mooie tocht. Voor iedereen best doenbaar. SUPER organisatie : over de gehele 100 km prima + correcte bewegwijzering. Maximum 6-7 % verhard (tarmac) onder de wielen gekregen, de rest onverhard (zand, steenslag, rotsachtige ondergrond, ...)
Volgend jaar rij ik weer mee als God het belieft
Jo
motor staat terug in de garage, ikzelf kom proper uit bad, en ...
zij die er niet waren hadden weer eens ongelijk !
ZEER mooie tocht. Voor iedereen best doenbaar. SUPER organisatie : over de gehele 100 km prima + correcte bewegwijzering. Maximum 6-7 % verhard (tarmac) onder de wielen gekregen, de rest onverhard (zand, steenslag, rotsachtige ondergrond, ...)
Volgend jaar rij ik weer mee als God het belieft
Jo
ik sluit me volledig bij JO aan wat betreft de rit van LIBIN.
er waren wel zeer veel boomwortels, die toch wel zeer verradelijk waren, maar dat moch de pret niet drukken
er waren ( volgens de omroeper ) 888 ?? inschrijvingen.
de eerste ronde van 102 km hebben we in 2uur en 20min gereden.
de tweede ronde in 1uur en 55min. ( maar daar gaat het eigenlijk niet om als je maar lekker hebt gereden )
volgend jaar zijn we er zeker weer.
M.VR.GR.
AD
er waren wel zeer veel boomwortels, die toch wel zeer verradelijk waren, maar dat moch de pret niet drukken
er waren ( volgens de omroeper ) 888 ?? inschrijvingen.
de eerste ronde van 102 km hebben we in 2uur en 20min gereden.
de tweede ronde in 1uur en 55min. ( maar daar gaat het eigenlijk niet om als je maar lekker hebt gereden )
volgend jaar zijn we er zeker weer.
M.VR.GR.
AD
ik vond het een zeer mooie tocht daar zal iedereen het wel met me eens zijn.we waren zaterdag daar aangekomen (was al veel volk) s'avons een goed barbiqueke? gedaan in een tentje op de wei overnacht om 12uur was het er stil alleen wat gekwaak van kikkers tot er een STELLETJE HOLLANDERS OP DE WEI KWAMEN GEREDEN EN TOT 3 UUR VEEL lawaai hebben gemaakt (hebben ze niet meer verstand of wa) we waren bij de eerste honderd weg eerste 10 km gaat een van ons rakeligs langs een dikke boom dan tegen de vlakte alles ok 10km later een ander begint et slingeren zijn achterste de lucht in over kop brommer over hem weer geluk ge had even later weer een .vrieden van ons door stof bocht gemist rezultaat de eene schouwer over en rugge wervels in elkaar gedrukt 2de dikke opgeswollen kie 3de gevricht banden verokken aan de voet en een rib gekenlt . ik ben de eerste toer niet gevallen maar ik heb bij de tweede toer maar gepast als ge dat zo hoort . m.a.w. was een gevaarlijk rit voor brutuers
@ Henk,
ikzelf (520 EXC) heb geen problemen qua brandstofvoorziening.
En inderdaad, halfweg het parcours was er mogelijkheid tot tanken.
@ 4takt husky,
het lawaai heeft weinig te doen met nationaliteit e.d. Is gewoon een kwestie van voldoende opvoeding en weinig egocentrisme....
Dat de tocht gevaarlijk is, wil ik wel tegenspreken. Het gaat immers over een enduro BALADE (of zijn Frans). D.w.z. een enduro tocht/rondrit. Het is niet de bedoeling als halve gekken rond te crossen op (soms erg stoffig) terrein dat je niet kent. Ik ken die 90 ° bocht ook waar HEEL VEEL rijders in de gracht gereden zijn. 2 Gasten die me op dit lange stuk voorbijsnelden, misten deze bocht trouwens ook ! En ik heb ook 2 rijders in de ambulance/ziekenwagen zien brengen ....
Voor mij primeert nog altijd de FUN en niet het feit dag ik 10 minuten sneller aankom (of misschien helemaal niet). Er waren trouwens ook wandelaars onderweg. Als je ziet hoe sommigen als ZOTTEN deze mensen voorbijsnelden ! Dan is niet niet abnormaal dat je tegenkanting krijgt, met als gevolg dat er weer eens een georganiseerde, legale tocht sneuvelt.
Begrijp me niet verkeerd. Ik heb ook in 6de versnelling rondgereden, maar niet constant.
Jo
ikzelf (520 EXC) heb geen problemen qua brandstofvoorziening.
En inderdaad, halfweg het parcours was er mogelijkheid tot tanken.
@ 4takt husky,
het lawaai heeft weinig te doen met nationaliteit e.d. Is gewoon een kwestie van voldoende opvoeding en weinig egocentrisme....
Dat de tocht gevaarlijk is, wil ik wel tegenspreken. Het gaat immers over een enduro BALADE (of zijn Frans). D.w.z. een enduro tocht/rondrit. Het is niet de bedoeling als halve gekken rond te crossen op (soms erg stoffig) terrein dat je niet kent. Ik ken die 90 ° bocht ook waar HEEL VEEL rijders in de gracht gereden zijn. 2 Gasten die me op dit lange stuk voorbijsnelden, misten deze bocht trouwens ook ! En ik heb ook 2 rijders in de ambulance/ziekenwagen zien brengen ....
Voor mij primeert nog altijd de FUN en niet het feit dag ik 10 minuten sneller aankom (of misschien helemaal niet). Er waren trouwens ook wandelaars onderweg. Als je ziet hoe sommigen als ZOTTEN deze mensen voorbijsnelden ! Dan is niet niet abnormaal dat je tegenkanting krijgt, met als gevolg dat er weer eens een georganiseerde, legale tocht sneuvelt.
Begrijp me niet verkeerd. Ik heb ook in 6de versnelling rondgereden, maar niet constant.
Jo
ik heb een grotere tank op mijn honda cr 250 met een inhoud van 12.2 liter.
dus ik kon de ronde gemakkelijk in een keer rijden.
dat het stoffig was hebben wij gelukkig bijna geen last van gehad, want we waren allebei de rondes als een van de eerste rijders vertrokken.
de eerste ronde moesten we wel de struiken snoeien om door het kruipdoor-sluipdoor werk te komen ( vooral naast het hek naast de snelweg)
de tweede ronde was het al een flinke doorgang geworden ( met dank aan de vele qauds die meereden)
dus ik kon de ronde gemakkelijk in een keer rijden.
dat het stoffig was hebben wij gelukkig bijna geen last van gehad, want we waren allebei de rondes als een van de eerste rijders vertrokken.
de eerste ronde moesten we wel de struiken snoeien om door het kruipdoor-sluipdoor werk te komen ( vooral naast het hek naast de snelweg)
de tweede ronde was het al een flinke doorgang geworden ( met dank aan de vele qauds die meereden)
jo vdb er waren gekken onderweg dat mag je wel zeggen.
onder weg snelle manne voorbij laten op een kiezel weg en dan een hoop steenen over uwe appel krijgen.aan de baan komen ze doen teken om te stoppen en er waren er nog die gewoon de baan op reden.
ik vond de rit zeer mooie en hoop dat ze deze volgend jaar opnieuw kunnen organizeeren ondangs alle probleeme
onder weg snelle manne voorbij laten op een kiezel weg en dan een hoop steenen over uwe appel krijgen.aan de baan komen ze doen teken om te stoppen en er waren er nog die gewoon de baan op reden.
ik vond de rit zeer mooie en hoop dat ze deze volgend jaar opnieuw kunnen organizeeren ondangs alle probleeme
Sluit mij aan bij de rest mooie rit en zeer goeg georganiseerd
doch pech achtervolgd me op het einde van de eerste rit in een kleine
kiezelgroef lichtjes onderuitgegaan heb hem uitgereden
bij aankomst bleek er een bult op mijn pols te staan en had ik een blauw plek op mijn bil uit ervaring weet ik dat het gedaan is met rijden bult = gebroken hoop dat ik terug ik orde ben tegen 25/8 te riemst
goed nieuws :moter ok
doch pech achtervolgd me op het einde van de eerste rit in een kleine
kiezelgroef lichtjes onderuitgegaan heb hem uitgereden
bij aankomst bleek er een bult op mijn pols te staan en had ik een blauw plek op mijn bil uit ervaring weet ik dat het gedaan is met rijden bult = gebroken hoop dat ik terug ik orde ben tegen 25/8 te riemst
goed nieuws :moter ok
mannen, bedankt voor de info over benzine enzo. Het overige commentaar doet me toch denken aan mijn laatste nederlandse offroad rit 7 jaar geleden. Daarbij werd een maatje 2 x keer van zijn motor gereden omdat er een gek zonodig moest inhalen waar dat niet ging. Notabene bij een offroad-rit. Ik ben nu blij dat ik enduro rij; daarbij heb je die ellende niet. Dus normaal rijdende liefhebbers, prober eens een enduro (ook met daglicentie).