rondritten met motorfun

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

gast

mag ik nog even dit kwijt , en dan specifiek als reactie op een bericht van jo motorfun .
Je weet het of mss niet maar als lid van de Yamaha WR Club rijden wij jaarlijks ongeveer maandelijks ergens in verschillende provincies ritten,
en dit welteverstaan onder begeleiding van plaatselijke gidsen .
Eigelijk zoals jullie deden of nog steeds doen ? Er is wel 1 groot verschil,
De Wr Club respecteerd de afspraken met de plaatselijke gidsen en gaat naderhand NIET dezelfde rit verderverkopen voor "grof" geld .
De WR club doet deze ritten altijd op uitnodiging van plaatselijke clubs of
Yamaha dealers , en de gevraagde vergoedingen bedragen ongv de helft van wat jullie vroegen of vragen , juist genoeg om 's morgens te ontbijten,
's middags een warme maaltijd (gene spaghetti !) en s'avonds drankjes tot het geld op is. Geen winst , geen verlies en iedereen content , gene zever op sites , enz.
gemakkelijk toch hé ritten organiseren ......
Jan :)
Berichten: 312
Lid geworden op: wo mar 24, 2004 16:50
Locatie: Brampton, ON Canada

Ik weet niet welk bericht van Jo je bedoeld. Maar het onderwerp motorfun is hier al uitgebreid besproken.

http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... php?t=3097

Ik heb zelf de rit bij Borgloon bij Motorfun meegereden en dat is prima bevallen. Wees blij dat er mensen zijn die ritten willen organiseren voor anderen die niet in die regio bekend zijn.

En als je het zelf beter kan wat houd je dan tegen om ook ritten te gaan organiseren :idea: Gezonde concurentie is altijd beter als een ander zwart maken :!:
gast

doe gerust Jan , ik hou je niet tegen .
alleen denk ik dat je de feiten niet kent , dus .....
Jan :)
Berichten: 312
Lid geworden op: wo mar 24, 2004 16:50
Locatie: Brampton, ON Canada

Zijn dat andere feiten dan als in het draadje waar ik naar verwezen hebt.

Als dat andere feiten zijn is het natuurlijk wel zo netjes om die hier te vermelden.

Het lijkt er nu op dat iemand zijn best doet om Motorfun zwart te maken en dat alles anoniem.
gast

ja Jan , dat lijkt er sterk op , alleen werden enkel de feiten opgesomd , wat er daarna allemaal bijgeschreven is , is niet mijn zaak , maar aan de reactie te zien blijkt wel dat ik niet alleen met die "gestolen ritten" in mijn maag zit .
Gebruikersavatar
sjikkentip
Berichten: 500
Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel

Ik citeerde in een vorig item:


Indien men er geld wil aan verdienen moet men zijn rit zelf maar in elkaar steken via stafkaarten en dergelijke en niet ergens vlug een rit gaan kopiëren die een ander in elkaar gestoken heeft en dan nadien de dollars incasseren.....op andermans zweet.

In ons groepje zijn we met 2 die regelmatig een trip uitstippelen (gratis voor niks) en we zijn alle 2 van hetzelfde idee:Wie ongevraagd achter onze rug met onze uitgestippelde trip geld binnenrijft mag zich verwachten aan enkele dikke stampen tussen zijn kl****.

Voor de rest rijdt iedereen waar hij wil,zelfs op 'onze' wegen.

SJIKKENTIP

Ik blijf er bij: Wie geld wil verdienen moet er zelf maar een inspanning voor doen!!En wie via andermans inspanning geld wil verdienen is niet eerlijk bezig.

Ik denk dat sommigen van de zaak niet op de hoogte zijn.Het gaat hier niet over hoeveel er gevraagd wordt voor een trip of wat er geboden wordt maar de manier waarop men die trip bekomen heeft.

Spijtig dat die 'gast' zich niet kenbaar maakt.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Jan :)
Berichten: 312
Lid geworden op: wo mar 24, 2004 16:50
Locatie: Brampton, ON Canada

Misschien een idee als je een rit voor rijd, dat je de deelnemers een formuliertje laat tekenen dat de rit niet voor commerciële doeleinden gebruikt mag worden om dit soort problemen te voorkomen.

Alle klachten over gestolen ritten zijn door mensen anoniem geplaatst. Dit vind ik jammer. Op mij komt het geloofwaardiger over als iemand gewoon zijn naam er bij zet.

Als men echt op deze manier aan de ritten is gekomen vind ik dat ook niet netjes.
gast

sjikkentip , jij slaagt de nagel op de kop. Wat jij schrijft wil ik al geruime tijd kenbaar maken maar blijkbaar worden we soms gewild of niet gewild mis begrepen. Je vind het spijtig dat ik mij niet kenbaar maak, laat ons zeggen dat ik tot de groep behoor die indertijd met stafkaarten en veel zoeken een rondrit van ongv. 180 km in de buurt van het Leuvense bekomen hebben, die dan naderhand met een mooie smoes (is komen meerijden) gecopieerd werd door ... jawel motorfun.
Moet er nog zand zijn ...
Dieje stamp in de kl*ten is mss nog is een goed idee ... :-))
't Schilderke
Berichten: 47
Lid geworden op: za nov 01, 2003 21:49
Locatie: Dodewaard

Jan ik ben het met je eens.
Als je problemen hebt met iemand over een onderwerp spreek dan die persoon aan op zijn gedrag/daad. Daar bereik je in ieder geval meer mee dan met het anoniem gooien van bagger op dit forum.

Enne verder ....... ook ik ben van mening dat het hele verhaal hier meer dan uitvoerig is besproken. Blijf er niet over mopperen maar accepteer dingen, of zorg dat ze niet meer kunnen gebeuren in de toekomst door maatregelen te treffen (of de 'dief' persoonlijk aan te spreken).

Jan, wij gaan volgend jaar toch gewoon weer een rit rijden met de mannen van Motorfun!!?? We hebben super gereden en die spagetti was best lekker, de dag in Borgloon was mij zeker 50 euro waard!
dah zeede gei noch ..........
Jan :)
Berichten: 312
Lid geworden op: wo mar 24, 2004 16:50
Locatie: Brampton, ON Canada

't Schilderke schreef: Jan, wij gaan volgend jaar toch gewoon weer een rit rijden met de mannen van Motorfun!!?? We hebben super gereden en die spagetti was best lekker, de dag in Borgloon was mij zeker 50 euro waard!
Tuurlijk maar eerst zondag naar Hengelo gelderland :)
jofa
Berichten: 178
Lid geworden op: za aug 16, 2003 16:17
Locatie: Berghem (NB)
Contacteer:

Dit een citaat van Husky waar ik me zeer zeker in kan vinden!

De wegen zijn natuurlijk vrij, maar de route heeft iemand/club uitgezet en kan dus als "eigendom" gezien worden. Als een gids van een club benadert wordt, en instemt met de gang van zaken, dan is het die gids (!!) dus, die de boel verkoopt...

Voor de rest vind ik dit niet meer dan oude koeien uit de sloot halen! Het topic was niet voor niks afgesloten...
jhon beton
Berichten: 11
Lid geworden op: di nov 23, 2004 22:38
Locatie: plopsaland

[
Jan, wij gaan volgend jaar toch gewoon weer een rit rijden met de mannen van Motorfun!!?? We hebben super gereden en die spagetti was best lekker, de dag in Borgloon was mij zeker 50 euro waard![/quote]

*********************************************************
volgend jaar ? ik vrees dat er dan geen ritten meer zullen zijn georganiseerd door motorfun altans van horen zeggen en na anonieme klachten . maar ik wil jullie gerust "gratis uitnodigen voor een rit
en mijn vrouwke zou wel content zijn met 50 euro de man voor haare heerlike "spaggetti" want dit voor jullie geen enkel probleem.
en je heeft geen papier te ontertekenen .er is maar een leuze rijden amuseren en gratise wegen.
Gebruikersavatar
sjikkentip
Berichten: 500
Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel

't Schilderke schreef: Jan, wij gaan volgend jaar toch gewoon weer een rit rijden met de mannen van Motorfun!!?? We hebben super gereden en die spagetti was best lekker, de dag in Borgloon was mij zeker 50 euro waard!
Het gaat hier niet over maar op de manier waarop men deze rit steelt!
Het zal wel dat deze rit goed zal geweest zijn en de spagetti ok maar dat is niet de essentie van de zaak die 'gast' (die spijtig genoeg onbekend wil blijven) bedoeld.


(Quote)

Dit een citaat van Husky waar ik me zeer zeker in kan vinden!

De wegen zijn natuurlijk vrij, maar de route heeft iemand/club uitgezet en kan dus als "eigendom" gezien worden. Als een gids van een club benadert wordt, en instemt met de gang van zaken, dan is het die gids (!!) dus, die de boel verkoopt... (Quote)

De gids heeft de rit niet verkocht,enkel zich 1 maal akkoord verklaart om
eens gids te spelen en niet om er aan te verdienen.Nadien blijkt dat men deze trip gebruikt om er geld aan te verdienen!


(Quote)
Voor de rest vind ik dit niet meer dan oude koeien uit de sloot halen! Het topic was niet voor niks afgesloten...(Quote)

Ik denk dat men vorige keer het topic veel te vlug heeft afgesloten,er viel nog menig woordje over te discuteren denk ik.Trouwens vind ik dat men zo maar niet éénzijdig kan beslissen of een bepaald topic gesloten wordt.[color=red][/color]
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
gast uit het Leuvense ...

Dankje Sjikkentip , topic veel te vlug gesloten ? als ik mij niet vergis werd dit topic gewoon uit het forum van motorfun gecopieerd, blijkbaar dus niet alleen ritten die ze copiëren , ook topics, maar we dwalen weer af vrees ik.
Jan :)
Berichten: 312
Lid geworden op: wo mar 24, 2004 16:50
Locatie: Brampton, ON Canada

sjikkentip schreef:Het gaat hier niet over maar op de manier waarop men deze rit steelt!
Het zal wel dat deze rit goed zal geweest zijn en de spagetti ok maar dat is niet de essentie van de zaak die 'gast' (die spijtig genoeg onbekend wil blijven) bedoeld.
Ik ben er ook absoluut op tegen als ritten gestolen worden. Alleen heb ik in dit geval twijfels of de rit ook daadwerkelijk gestolen is. Dit komt doordat alles anoniem beweerd word. Op het motorfun forum werd daar al mee begonnen met namen als john pistonveer enz.
Het kan net zo goed iemand zijn die om wat voor reden dan ook een hekel heeft aan motorfun.
jhon beton
Berichten: 11
Lid geworden op: di nov 23, 2004 22:38
Locatie: plopsaland

ik begrijp mhr.gast en sjikkentip.compleet.zij zitten gevrongen met het feit
van hun met veel zweet uitgezochte ritten werden verkocht achter hunne rug door de motorfun organisastie.en daar munt uithaalde.effe vlug poen pakken op andermans werk en dan kan je natuurlijk in ergreren dat een ander ook nog met de "eer" gaat lopen. wel goed gezien van motorfun.
ik dacht toen ook bij het ontstaan van motorfun eindelijk ritten met gids in andere streken maar ik was vlug teleurgesteld . ik heb 1 maal meergereden maar was al vlug teleurgesteld in de formule (ook de kostprijs ja)maar de rit trok toen op geene bal. tempo 0.ok met 20 man gaat het trager .maar 120 km toen op ne heele dag pff meer verveeld als geamuseerd.ik was vlug van mening 1ste en laaste keer. en ik was toen niet alleen.er waren er ook bij die het goed vonden. ?
nu heb ik via bepaalde forums 'gratise"ritten ontdekt en zo kan je ook elders gaan rijden zonder zever .
als je goed zoekt vind je ze wel .
john pistonveer

Hola Paula, nu nog mooier , gaan we die toer op ?
Een hekel hebben aan Motorfun ? Helemaal niet , waarom zouden we trouwens , maar daar ging het toch niet om ?Laat die mensen maar ritten uitstippelen en daar dan geld voor vragen , mij niet gelaten , ik doe wel mijn "ding", maar die ritten waar we het al zo dikwijls over gehad hebben zijn NIET zelf uitgestippeld maar wel degelijk ...... vul zelf maar in .
Hopelijk komt de gids van Gooik op deze forum , dan zullen we mss geloofwaardiger ziijn
Gebruikersavatar
sjikkentip
Berichten: 500
Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel

Om geloofwaardiger over te komen.Van wie hebben ze allemaal een rit gestolen of trachten te stelen en in welke streek?
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
john pistonveer

awel sjikkentip je moet is teruggaan en de hele reutemeteute lezen van in't begin, hopelijk kan je het dan een beetje volgen.
De rit rond het Leuvense is ingepikt en die van Gooik hebben ze proberen pikken totdat de gids aldaar het in de mot kreeg. veel leesgenot
Gebruikersavatar
sjikkentip
Berichten: 500
Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel

john pistonveer schreef:awel sjikkentip je moet is teruggaan en de hele reutemeteute lezen van in't begin, hopelijk kan je het dan een beetje volgen.
De rit rond het Leuvense is ingepikt en die van Gooik hebben ze proberen pikken totdat de gids aldaar het in de mot kreeg. veel leesgenot
Ik ken de ganse reutemeteute,anders zou ik niet vermelden dat ze de vorige topic hierover te vroeg hebben afgesloten.

Bij ons probeerden ze de streek van Ninove in handen te krijgen maar niet gelukt...
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
john pistonveer

Godverd*mme , dan zijn er toch nog andere locaties waar die parasieten het geprobeerd hebben, goed tegengegaan zou'k zo zeggen , bij ons is het al enkele jaren geleden , dus waren wij nog onwetend , tzou nu wel anders zijn !!
Bedankt voor je info Sjikkentip
Jan :)
Berichten: 312
Lid geworden op: wo mar 24, 2004 16:50
Locatie: Brampton, ON Canada

sjikkentip schreef: Bij ons probeerden ze de streek van Ninove in handen te krijgen maar niet gelukt...
In het vorige topic schreef Jo van Motorfun dat er altijd met een lokale gids gewerkt werd. In borgloon was dit ook het geval.
Hebben ze in jullie streek geprobeerd een gids te vinden of om alleen een route mee te rijden en hem hierna aan te bieden?
john pistonveer

Jan, zoals ik al verschillende malen melde , lees effe op bladzijde 2 (gemakkelijk ritten organiseren), is iemand van motorfun met ons "is komen meerijden" , ik denk 2 x maar is al enkele jaren geleden, en later pas merkten we dat de rit aangeboden werd tegen fikse vergoeding dan nog wel, dus van plaatselijke gids is hier geen sprake, het gaat hier om de rit rond het Leuvense
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

Jan, ik denk dat je het afgesloten topic toch nog eens moet lezen. Die lokale gids van Borgloon had geen vergunning om met een groep in de CBR-groeve te rijden. Ook bij de gemeente Bassenge was er geen vergunning aangevraagd om langs de verbodsborden (op veldwegen) te passeren. Maar Motorfun heeft zich hier op het forum wel daarvoor geëxcuseerd, dat kun je ze niet nageven. Moest nu volgend jaar blijken dat er toch nog die rit op "ons" terein doorgaat, dat is dan volharden in de boosheid, maar ik denk niet dat zoiets gaat gebeuren. En er wordt hier wel dikwijls Motorfun in de mond genomen, maar er zijn ook anderen die deze toer uithalen. De organizator van de bmb-enduro in Bassenge woont 30 km verderop dan ons en hij ziet ons als de "bezetters" van zijnen toer. Hij rijdt ocharme verloren als hij zijn stafkaart niet bij heeft. Hij kent wel genoeg mannetjes op de goede plaats om zijn vergunningen in orde te krijgen, en hij is een waal, wat een heel voordeel is om iets te doen op waalse bodem. Wij als vlaamse club hebben daar wat meer moeite mee. Als ik dan zie dat vorig jaar op de 2-daagse enduro in Bassenge slechts een 100-tal deelnemers waren, heb ik daar wel plezier in. :twisted:
Gast

Jan :) schreef:
sjikkentip schreef: Bij ons probeerden ze de streek van Ninove in handen te krijgen maar niet gelukt...
In het vorige topic schreef Jo van Motorfun dat er altijd met een lokale gids gewerkt werd. In borgloon was dit ook het geval.
Hebben ze in jullie streek geprobeerd een gids te vinden of om alleen een route mee te rijden en hem hierna aan te bieden?
Men probeerde via een smoes van: 'te zien of alles wel ok en legaal was' eerst eens een verkenning mee te rijden,om nadien ..... Ik moet er geen tekening bijmaken zekers.....

Sjikkentip (niet ingelogd)
Gesloten