** Waarschuwing voor malafide motorwinkel Ultimate Motors **

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Gedupeerde klant

*** Waarschuwing voor malafide motorwinkel Ultimate Motors te Rotterdam ***

Beste motorliefhebbers,

Hier volgt een waarschuwing voor motorwinkel Ultimate Motors te Rotterdam.
Onlangs schafte ik hier een beugelslot aan dat in gebruik erg onhandig bleek, na een week al begon te roesten. Bovendien werd middels de consumentenbond en de fabrikant bekend, dat dit slot met een balpen te openen is. Duidelijk een ondeugdelijk produkt dus! Ik wil dit slot dus inruilen bij Ultimate Motors.

De eigenaar van Ultimate Motors te Rotterdam weigert echter het slot terug te nemen. Hij verschuilt zich wel achter alles en iedereen en komt met allerlei argumenten die kant noch wal raken.

De juridische situatie is eenvoudig: de fabrikant heeft een ondeugdelijk produkt geleverd. De winkelier moet dit terugnemen tegen terugbetaling van het aankoopbedrag en zelf dit produkt terugsturen naar de fabrikant.

Als u een motor of dure accessoires en onderdelen koopt, is het essentieel dat u zaken doet bij een betrouwbare winkelier. Als dat niet zo is, is het belang voor een gang naar de rechter te klein, krijgt u uw recht niet en zit u zelf met de schade. Ook staat u meestal alleen tegenover zo’n weigerachtige zakenpartner.

U bent nu gewaarschuwd. U kunt nu gebruik maken van mijn ervaring.

*** KOOP NIET BIJ ULTIMATE MOTORS ***

Er zijn ook motorwinkels waar men wél legaal zaken doet.

Met groet, een gedupeerde klant van Ultimate Motors te Rotterdam
gassen

Dit is toch ook via de consumentenbond te regelen?
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Gast

prijs van het slot??? :?
moet wel heel duur zijn om zoveel tam tamrond te maken en een zaak af te breken :?
Noppy

Tja,

En dan een anonieme post.

Als je een kerel bent (je kunt wel een vrouw zijn, dat kunnen we vanaf hier niet zien) dan laat je natuurlijk wel ff je identiteit zien.

Voor het zelfde geld ben je hier nog nooit lid geweest en kom je even voor een bliksembezoekje wat informatie droppen.

Vooral leveranciers die geen winst meer maken, hanteren dit soort onredelijk strakke regels. Veel beter is dan zonder tussenkomst van een advocaat een aangetekend briefje te schrijven:

U heeft mij op datum slot geleverd van type me zus en me zo. Helaas functioneerde het slot niet zonder gebreken (te openen met pen, noem 't maar op). Ik sommeer u hierbij binnen 14 dagen de genoemde gebreken te verhelpen of te repareren (wat hij dus niet kan, da's mooi). Indien u het slot niet binnen 14 dagen repareert dan mag u deze sommering als een ingebrekestelling beschouwen. Hierbij kunt u rekenen dat ik alle schade op u zal verhalen, incl. diefstalschade, invorderings rente en incassokosten).

Ik verzoek u schriftelijk te reageren en mij niet telefonisch te benaderen.

Wacht nu (rustig, rustig) op een reactie. Na de 14 dagen had hij de tijd om te reageren. Indien hij wat schrijft, voeg je dat bij het dossier. Je gaat niet dus in je eerste brieven al compromissen voorstellen als omruilen (met bijbetaling enzo). Hij moet dat slot maar bij je op komen halen...

Maar zeer waarschijnlijk zal hij, schrijvend aan zijn reactie, inzien dat hij fout zit, aangezien hij van rechtswege op ieder product tegenwoordig een half jaar garantie moet geven (staat gewoon in het Burgerlijk Wetboek).

Ziet hij dit niet in, dan kan je gaan procederen, maar ik zal je het advies geven, gooi dat slot dan in de plomp en koop een nieuwe, da's veel beter voor je hart :lol:
:toost:
mmrizio...

Sloten die gewoon met een pen te openen zijn... klinkt als Kryptonite. Maar het goede nieuws is dat Kryptonite deze sloten gaat omruilen voor nieuwe. Zie www.kryptonite.com.

Dus als de dealer je daarheen verwijst, kan ik me er wel wat bij voorstellen.

Maurice

Ps. Ik heb na het aanmelden nu al een week niets gehoord van Kryptonite, dus wacht nog wel even met juichen.
Fox-kid
Contacteer:

Voor anonieme post van deze strekking mag het forum niet gebruikt worden (vind ik dan). Indien anoniem: verwijderen zou ik zeggen! (rijmt helaas niet!)
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Jo VdB

Bwah,

iedereen is oud en wijs genoeg om te lezen wat er staat en om zijn eigen conclusies te trekken, vind ik.

Uiteindelijk is dit een melding van een al dan niet waar gebeurd feit, al dan niet subjectief / objectief weergegeven ...

Lees en vorm een eigen mening.

Persoonlijk weet ik dat elk verhaal zijn waarheid heeft, alleen het percentage waarheid durft verschillen van 1 --> 100 % :twisted:

Of het nu "anoniem" gebeurt of onder een forum-naam, wat is het verschil ? Wie is Jo VdB, wie is Fox-kid, wie is ... ??

Jo VdB
Fox-kid
Contacteer:

Jo VdB schreef:
........;... Of het nu "anoniem" gebeurt of onder een forum-naam, wat is het verschil ? Wie is Jo VdB, ... ??

Jo VdB
:shock: Toch niet John v.d. Berk??? :D
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
huskie

Anoniem, dan verwijderen. Niet als het aan mij ligt. Ik vind anoniem prima, zolang het maar netjes blijft bla bla. Ik bedoel taalgebruik dan hè. Er zijn ook kleine cross/offroad kindertjes die deze site bezoeken.
En het is wel zo dat anoniem wat makkelijker praat als met naam en toenaam.
Als het te gek gaat worden Moderaten we wel het een en ander :lol:
Power to the moderator :twisted:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Plaats reactie