honda crf450 of ktm exc525
Moderator: ghulst
Ik zou de KTM 450 EXC kopen. De 450 EXC is een sterke motor met ook een goed vermogen bij lage toeren, dit in tegenstelling tot de Honda die vooral bovenin goed schoort. Ga je echt voor de meeste PK's koop dan de 525 EXC. Een 525 heeft zowel goed bottom power en het meeste topvermogen, een 525 is echt sterk Het grote verschil met de Honda is ook dat de KTM EXC modellen gebouwd zijn als een enduro en de Honda als crosser, wat toch ook een andere motor oplevert.fptjb schreef:ik twijfel tussen deze beide , wie geeft me een hint welke ik moet kiezen.
Ze zijn alletwee goed.
Koop diegene die je "emotioneel" het meest aanspreekt !
Wat ook kan meespelen, is de dealerlocatie.
Jo VdB
Koop diegene die je "emotioneel" het meest aanspreekt !
Wat ook kan meespelen, is de dealerlocatie.
Jo VdB
Waarvoor ga je je nieuwe motor gebruiken ? Om een snelle tijd neer te zetten in een enduroproef, ik zou zeggen pak de honda. Ga je "gewoon" een ritje maken of neem je deel aan een offroadrit, neem dan de 525 van KTM. Je hebt er iets meer comfort/gemak mee (elektrische starter op de exc) en je kan wat meer op het koppel rijden. Maar ik denk dat het in beide gevallen een steengoede motor is.
Ik denk dat als je vanuit een cross achtergrond off-road gaat rijden de Honda het dichts bij staat. Begin je met Off-road rijden dan zou ik zondermeer de KTM kiezen, zoals Erik al zegt ivm koppel, uitrusting en elektrische start. Als je helemaal groen bent dan kun je de 450exc nog overwegen.
ik heb mijn xr 600 verkocht en wil iets anders , ik gebruik hem puur voor de hobby , geen cross of enduro ritten.
gewoon even bospad of een stuk land pakken.
gewoon even bospad of een stuk land pakken.
-
oeps , vergeten in te loggen
* DON'T DREAM IT , DO IT *
Ik zou ook even kijken bij welke dealer je het prettigste vind.
En of je behoefte gaat hebben aan aftermarket spullen. (carterbescherming, grotere tank e.d.) Mijn indruk is dat dit bij KTM allemaal wat makkelijker verkrijgbaar is.
En of je behoefte gaat hebben aan aftermarket spullen. (carterbescherming, grotere tank e.d.) Mijn indruk is dat dit bij KTM allemaal wat makkelijker verkrijgbaar is.
smurf.
euh, 13 l is toch groter??? Standaard is 8.5 liter.
kijk eens op http://ktmtalk.com
Er zijn 18 en 30 liter tanks verkrijgbaar maar ik begrijp dat dat geen "plug & play" oplossingen meer zijn.
kijk eens op http://ktmtalk.com
Er zijn 18 en 30 liter tanks verkrijgbaar maar ik begrijp dat dat geen "plug & play" oplossingen meer zijn.
smurf.
-
het is dus de ktm geworden , ik heb hem gisteren gekocht , een 525 uit 2003.
T'is wel moeilijker om nen Ollander omver te rijden hé.Ze rijden altijd om de laatste plaatsen...........
zooho, vet man dat je veel plezier eraan mag belevenfptjb racing schreef:het is dus de ktm geworden , ik heb hem gisteren gekocht , een 525 uit 2003.
het zijn raketten die 525, maar je kunt er ook heel mooi rustig mee rijden
en die ondertitel van jou is wel van toepassing
JB
-
hij wil best wel van z'n plaats , er is op deze motor een 540 kit gemonteerd , volgens de testbank heeft ie 51 pk aan het wiel.
dat wordt nog zweten.
dat wordt nog zweten.
De twee bouten die losgedraaid zijn op deze foto willen nog wel eens breken bij de 2003 modellen deze kan je het best vervangen door een sterkere bout als orgineel.
De bouten die je op de foto ziet zijn orgineel dus als ze er bij jouw anders uit zien (cijfers op de kop van de bout) zijn ze waarschijnlijk al vervangen.
-
hij is onderhanden geweest van erik van klinken , ik weet niet of je dat iets zegt maar deze jongen rijdt zelf ook wedstrijden met ktm en is zelf monteur , ik neem aan dat ie dit ook vervangen heeft ,ik heb hem nog niet bij huis , morgen of maandag komt ie.
hoe heb je dat opgelostTTT schreef:Ah, sorry, niet opgelet.xander schreef:MXC is standaard 13l ( en ook ventilator op de koeling
Ik heb ook een MXC, o.a. vanwege de 13 liter tank.
(en stond laatst alsnog zonder benzine in het bos )
-
dit is dus m'n nieuwe speeltje , ik heb hem gisteravond nog gekregen.