kan een oude 250 2takt nog een beetje meekomen...
Moderator: ghulst
Ik was nieuwsgierig of een 15 jaar oude 250cc 2takt nog een beetje kan meekomen in de cross en baansport?
Onlangs stond er in Moto Crampons (of Moto Verte) een artikel over een terug "in orde gezette" Honda 250 van begin '90, waar een wedstrijd mee gereden werd op niveau "inter" om te kijken hoe deze moto zich uit de slag trok.
Iedereen moest lachen met de testrijder. Maar later op de dag moest de testrijder met velen lachen
Conclusie : mits correct onderhoud, is dat geen enkel probleem.
Trouwens, zeggen velen niet dat bv de Honda CR van 1993 niet de beste moto aller tijden was ... Zegt toch genoeg...
Jo VdB
Iedereen moest lachen met de testrijder. Maar later op de dag moest de testrijder met velen lachen
Conclusie : mits correct onderhoud, is dat geen enkel probleem.
Trouwens, zeggen velen niet dat bv de Honda CR van 1993 niet de beste moto aller tijden was ... Zegt toch genoeg...
Jo VdB
Was het geen Maico uit 81 die in de US als motor van de eeuw is uitgeroepen? Dacht het wel!!!
Toen mijn cr250 van bj93'inmiddels 8 jaar oud was heb ik hem laten keuren en er een enduro van gemaakt. Qua vermogen kwam ik niets te kort op nieuwer spul en sturen wwas ook goed. Mits goed onderhouden en niet afgeragd is dit goed mogelijk.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Mijn motortje is van 1985 (bijna 20)
Ik heb er geen problemen mee om vele motoren van 2000 en nieuwer, mijn rug te laten zien.
De motor trouwens ook niet
Het is niet de motor maar de combinatie die het doet (ik ben bijna vergroeid met de motor)
De coureur bepaalt hoe snel hij gaat, niet de motor.
Ik ben ook ooit eens "uitgelachen" met een oudere motor, maar dat was na 2 wedstrijden over.
Men dacht zelfs dat het een opgeboorde 250 of 500 was, maar nee het was een standaard 250 met een soepel rechterhandje .
Ik heb er geen problemen mee om vele motoren van 2000 en nieuwer, mijn rug te laten zien.
De motor trouwens ook niet
Het is niet de motor maar de combinatie die het doet (ik ben bijna vergroeid met de motor)
De coureur bepaalt hoe snel hij gaat, niet de motor.
Ik ben ook ooit eens "uitgelachen" met een oudere motor, maar dat was na 2 wedstrijden over.
Men dacht zelfs dat het een opgeboorde 250 of 500 was, maar nee het was een standaard 250 met een soepel rechterhandje .
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
ik denk dat als je gewoon de crosstechnieken goed beheerst je een heeeel eind komt en het bouwjaar van de motor niet zoveel uitmaakt.
iedereen kan met 250cc rijden. maar goed rijden is een ander begrip...
iedereen kan met 250cc rijden. maar goed rijden is een ander begrip...