Wie heeft een waardevolle KTM TIP??

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
KTM Jeroen

Ik heb sinds twee weken een KTM LC4 600. De motor rijdt perfect en start ook perfect mits hij koud is.

Vanavond een stukje gereden zo'n 15 minuten en ik laat de motor af slaan bij mijn garage box (min of meer bewust hehe). Nu krijg ik die KTM niet aan de loop. Vorige keer heb ik een taxi gebeld na een uur te staan trappen. De volgende dag heb ik de motor opgehaald en in 1 x starten en lopen!

Waarom moet loopt hij wel direkt als die koud is en niet wanneer het blok warm is??

Wie heeft een goeie tip of advies?

Het betreft een type uit '91 groen met wit
Joop

Gebruik je de warmstart knop op de carburateur wel :?: Dat wil wel eens goed helpen :idea:
KTM Jeroen

Joop,

Zit er zo'n knop het mijn KTM met het bouwjaar '91? Waar zou ik hem kunnen vinden want ik gebruik hem namelijk nog niet!
Joop

KTM Jeroen schreef:Joop, Zit er zo'n knop het mijn KTM met het bouwjaar '91? Waar zou ik hem kunnen vinden want ik gebruik hem namelijk nog niet!
Een warmstart knop zit op de carburateur :idea: Ik dacht dat er bij de LC-4 zo'n knop op de carburateur zat.
Freek
Site Admin
Contacteer:

mijn '92 KTM had dat probleem ook als ie warm werd.

oorzaak; slechte ontsteking
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Gast

Wanneer m'n yam TTR half warm/koud staat is het bij mij ook een HEL om hem te starten!! Vraag me niet waarom, maar heeft dit reeds vanaf km 1!

Volledig koud/warm in één keer :lol:
JoeBaR

mijn 89er lc4 600 is een makkie om te starten .. gebruik bij een warme motor ALTIJD de warmstart knop .. de grote ronde druk knop aan de LINKER kant van de carburateur ..

als de motor niet in 1 trap loopt : (na vallen oid)

warmstartknop indrukken , gas voluit open , kleplichter ingetrokken en 3 a 4 keer door trappen op de kick starter , dan kleplichter los , OOK HET GASHANDLE LOS !!, trappen tot de kickstarter iets zwaar gaat (meestal staat de kickstarter dan precies horizontaal) iets er doorheen , en dan een flinke trap erop ... kan zelfs met je linkerbeen terwijl je op de motor blijft zitten !!
4 strokes only !!
KTMZ©
Contacteer:

Als je nou geen warmstartkopje kunt vinden: Dat ding doet niets anders dan een miniem streepje gas geve, minder dan je met je gashandle kunt doen. Wat je kunt proberen voor hetzelfde resultaat: de stationairschroef (die dikke geribbelde) op de carb een halve slag naar binnen draaien en dan starten. Niet, als het niet lukt, steeds verder indraaien, anders gaat hij op den duur heel gemeen terug schoppen.
Twente Rulez!
JoeBaR

Afbeelding

Linkerzijde van de carb .. Indrukken is voor warmstart als het goed is komt de knop vanzelf terug als je een keer gas gegeven hebt ...
4 strokes only !!
KTM Jeroen

Bedankt Tipgevers!

Ik ben er helaas nog niet aan toegekomen om alle tips uit te proberen maar ik laat het weten wanneer het lukt.

Top!
Berry

Bougie al eens vervangen?
Ik heb het ook gehad met de LC4. Telkens als ie warm was sloeg ie af (of begon ie klote te lopen). Bougie vervangen en probleem was de wereld uit.
KTM Jeroen

Berry,

Je kon mijn plannen wel raden.. Ik heb vanmiddag net een nieuw opgehaalt en hoop dan het probleem net zoals jou uit de wereld te helpen.

Het wordt nu wel eens tijd om van die motor te genieten zonder deze ellende? Gebruik jij trouwens met dit weer je choke op het stuur ook? Of start je hem (kaal).

Grt Jeroen
KTM Jeroen

Nou, verdorie een nieuw bougie erin gezet en weer geen leven in het ding te krijgen. Hij starte eerst makkelijk en toe wat moeilijker en nu helemaal niets meer.

Ik krijg ook niet echt het idee dat ie benzine krijgt aangezien de bougie droog blijft....
Bluto

Probeer eens een iridium bougie.Ik ga er ook eentje proberen,want mijn Yamaha TT600R start ook slecht als ie half warm/koud is.
Hoe start jij hem(Hornet 911)als ie dus "lauw"is?
White Knuckle Tight!!!
Freek
Site Admin
Contacteer:

checklist slecht startende 4tkt;

http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... php?t=1590

Nogmaals; het begin van het einde van je ontsteking, kenmerkt zich ook door niet starten bij warme motor.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppy

Heb je de volgende truuk al eens geprobeerd:

Zet je benzinekraan open en vlijd je motor op zijn linkerzijkant, zodat het stuur bijna de grond raakt. Daar even 15 seconden houden (als het goed is stoomt er nu (oude) benzine uit je overflowslangen bij je achterbrug.

Nu overeind zetten, geen gas geven en starten maar. Soms wil heen en weer wiegen tussen je benen of tijdens het starten (e-starter) hard landen op je zadel wel eens helpen om de smudge in je carb te bypassen en vers mengsel naar binnen te krijgen.

Het mengsel zal nu vers en explosief zijn en er vanuitgaande dat alles verder rond je motor OK is, dan zal hij direct starten.

Indien er ergens iets aan de hand is met de doorstroming van je benzine of je vonkjes dan heb je duidelijk een veel ernstiger probleem. Of wellicht een verkeerd mengsel door een opening op een verkeerde plaats?

Indien het eerste, koppel je benzineslang eens los van je carb en zet het kraantje langzaam open. Indien het stroomt, weer aansluiten. Blaas eens met je mond op de tankvulopening en het gas open. Wie weet zit er ergens iets verstopt wat snel te verhelpen is?

Nou sterkte,

Noppy
:toost:
KTM Jeroen

Bedankt voor al jullie tips noppen forum leden! Het is bijna niet te geloven maar het lag aan een losse slangklem (luchtfilter-caburateur) waardoor hij valse lucht kreeg.

Dus vast die klem en starten en lopen (HUUNK). Toen de motor echt warm was starte hij niet gemakkelijk maar daar moet ik misschien nog wat handigheid in krijgen.

Thanks....zal in vervolg alles even goed bij langslopen!
Plaats reactie