Ander model dan de E dus.
S staat voor Streetlegal,
E staat voor Enduro.
Veel plezier met lezen (mits je Duits beheerst)
http://www.ciao.de/Suzuki_DR_Z_400_S__T ... ortOrder/2
Noppy
DRZ 400 S
Moderator: ghulst
Hoi Rick,
Indien je blauw leuk vind, er staat nog een tweedehandsje bij www.mvm.nl. Hier mag je op proefrijden, weet ik toevallig.
Daarnaast zie je nog wel in de diverse databases wat resten van de zomeractie van Suzuki/Nimag.
Bij Arie Molenaar in IJsselsteijn zag ik er nog eentje in de kleur geel staan. www.ariemolenaarmotors.nl
Je bent altijd van harte welkom om eens op mijn gele varkentje te rijden!
Groetjes,
Noppy
Indien je blauw leuk vind, er staat nog een tweedehandsje bij www.mvm.nl. Hier mag je op proefrijden, weet ik toevallig.
Daarnaast zie je nog wel in de diverse databases wat resten van de zomeractie van Suzuki/Nimag.
Bij Arie Molenaar in IJsselsteijn zag ik er nog eentje in de kleur geel staan. www.ariemolenaarmotors.nl
Je bent altijd van harte welkom om eens op mijn gele varkentje te rijden!
Groetjes,
Noppy
Nog een positieve test gevonden (indien ik een negatieve zou vinden, dan plaats ik hem ook hoor!) op de website van een Duits motor magazine:
http://www.sport1.de/coremedia/generato ... __mel.html
http://www.sport1.de/coremedia/generato ... __mel.html
Gewaarschuwd door de zware crash van Jan V. met zijn KTM Adventure tijdens het rijden op een wasbord, had ik besloten een vlakschuif carburateur te nemen, mét acceleratiepomp.
Ik ben absoluut geen sleutelaar en hou van de simpele, gemakkelijke weg en koos voor een Edelbrock carburateur op mijn DRZ400S.
Na een dynojet run bleek er 43 PK op het achterwiel gemeten (for what it's worth) en de motor liep veel soepeler door de versnellingen heen.
Treffender dan dit kan ik het niet vertellen, zie hier een linkje naar een video die een standaard S, met 15-45 overbrenging tot in zijn derde versnelling op het achterwiel trekt, simpel door gas te geven:
http://www.sds.com/~scotto/edelbrock/Ed ... eo_340.wmv
Veel plezier met kijken,
Noppy
Ik ben absoluut geen sleutelaar en hou van de simpele, gemakkelijke weg en koos voor een Edelbrock carburateur op mijn DRZ400S.
Na een dynojet run bleek er 43 PK op het achterwiel gemeten (for what it's worth) en de motor liep veel soepeler door de versnellingen heen.
Treffender dan dit kan ik het niet vertellen, zie hier een linkje naar een video die een standaard S, met 15-45 overbrenging tot in zijn derde versnelling op het achterwiel trekt, simpel door gas te geven:
http://www.sds.com/~scotto/edelbrock/Ed ... eo_340.wmv
Veel plezier met kijken,
Noppy
Gezien de lage aanschafprijs, loont het de moeite je DRZ-S naar jouw wens in te richten. Wil je leuke ideeen, ook over wat je kunt verwijderen om gewicht uit te sparen, kijk eens op deze pagina:
http://www.4strokes.com/tech/suzuki/drz400su.asp
Veel plezier,
Noppy
http://www.4strokes.com/tech/suzuki/drz400su.asp
Veel plezier,
Noppy
Guido,
Ik heb inmiddels met een paar simpele tricks zo'n 45 PK's op het achterwiel.
Zodra het lente wordt kom ik eens bij je langs rijden en kan je me eens een rondtour geven bij jou in de buurt. Dan mag je d'r uiteraard even op proefrijden.
Wat ook scheelt is dat ik sinds kort van 15-45 naar 14-47 overbrenging ben gegaan. Een wheelie in zijn derde versnelling gaat nu ook veel makkelijker.
Daarnaast loopt mijn toerental nu door naar ongeveer 11.000! Zie: http://www.maxlean.com/motorcyclepages/ ... structions
Ik moet nog terug voor een tweede run op de dynojet want ik loop nog altijd wat te rommelen met de hoeveelheid lucht in mijn luchtinlaat; ik zou meer lucht willen toelaten, maar moet dan naar een aanzienlijk grotere sproeier. Ben er nog niet achter of Edelbrock die maat wel kan leveren.
Grx,
Noppy
Ik heb inmiddels met een paar simpele tricks zo'n 45 PK's op het achterwiel.
Zodra het lente wordt kom ik eens bij je langs rijden en kan je me eens een rondtour geven bij jou in de buurt. Dan mag je d'r uiteraard even op proefrijden.
Wat ook scheelt is dat ik sinds kort van 15-45 naar 14-47 overbrenging ben gegaan. Een wheelie in zijn derde versnelling gaat nu ook veel makkelijker.
Daarnaast loopt mijn toerental nu door naar ongeveer 11.000! Zie: http://www.maxlean.com/motorcyclepages/ ... structions
Ik moet nog terug voor een tweede run op de dynojet want ik loop nog altijd wat te rommelen met de hoeveelheid lucht in mijn luchtinlaat; ik zou meer lucht willen toelaten, maar moet dan naar een aanzienlijk grotere sproeier. Ben er nog niet achter of Edelbrock die maat wel kan leveren.
Grx,
Noppy
Dieplantenpot is ervan kapot gesprongen....zog noppy, jij bent wel erg enthousiast over je motor, zeg!! Niks mis mee trouwens, maar ik zie je overal linkkjes en testjes vandaan surfen, leuk.
Ik heb op mijn achterband een rimlock gezet, of ik er in mijn voorban ook eentje moet zetten weet ik niet, wie weet dat wel?
Hier een uitleg over hoe en waarom je dit moet doen:
http://www.4strokes.com/tech/rimlock.asp
Noppy
Hier een uitleg over hoe en waarom je dit moet doen:
http://www.4strokes.com/tech/rimlock.asp
Noppy
Ik heb ook zoiets, maar dan van de TT(R)....ik heb ook testjes etc van DRZ, je mag t wel eens inzien. Morgen ga ik met wat mensen uit de buurt naar Vleuten, een beetje pielen op de vierkante meter. Dat is niet te ver van Nieuwegein, toch??? ik kan t meenemen...Noppy schreef:Steve,
Ik ben een 'dossier' aan het aanleggen en probeer daarbij zo compleet mogelijk te zijn.
Enthousiast?
Jazeker!
Noppy
Noppy hier prijzen ze de Suz werkelijk de hemel in, moet ik nu echt gaan twijfelen tussen KTM / Yam / Suz het wordt er niet makkelijker op!Noppy schreef:Ander model dan de E dus.
S staat voor Streetlegal,
E staat voor Enduro.
Veel plezier met lezen (mits je Duits beheerst)
http://www.ciao.de/Suzuki_DR_Z_400_S__T ... ortOrder/2
Noppy
Ik heb er zojuist nog eentje voor je gevonden, maar nu van het 2003-model, met de vernieuwde vering dus...
http://www.motorcycledaily.com/08januar ... z400s.html
Nieuw: http://www.marktplaats.nl/markt/motoren ... 50%26m%3D0
Grx,
Noppy
P.S. Je mag komend weekend op die van mij wel ff een proefritje maken in de bagger of op het asfalt hoor!
http://www.motorcycledaily.com/08januar ... z400s.html
Nieuw: http://www.marktplaats.nl/markt/motoren ... 50%26m%3D0
Grx,
Noppy
P.S. Je mag komend weekend op die van mij wel ff een proefritje maken in de bagger of op het asfalt hoor!
Guido had een vraag over de bevestiging van de beschermplaatjes van CRD, vandaar dat de fotoos een beetje groot zijn.
Framebeschermer links:
Framebeschermer rechts
Let goed op dat mooie gefreesde 'passenger footpeg eliminator'. Hiermee kan je je passagierssteun achterwege laten, zonder dat je uitlaat op straat donderd
Noppy
Framebeschermer links:
Framebeschermer rechts
Let goed op dat mooie gefreesde 'passenger footpeg eliminator'. Hiermee kan je je passagierssteun achterwege laten, zonder dat je uitlaat op straat donderd
Noppy
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 61752&rd=1
Hoi Guido,
Hier een ander type voor weinig.
Noppy
Hoi Guido,
Hier een ander type voor weinig.
Noppy
Overveld heeft zijn site wat aangepast: de CRD-spulletjes staan er nu ook op. Wat die zwarte dingen links zijn, daar ben ik nog niet achter. Zijn dat vorkprotectoren?
http://www.overveldparts.nl/kleding.htm
Take care,
Noppy
http://www.overveldparts.nl/kleding.htm
Take care,
Noppy
Aan het contactsleuteltje kan je zien dat het een S-versie is.
Deze gast neemt echt onverantwoorde risico's door op een secundaire weg al wheeliend in te halen tussen twee elkaar tegemoetrijdende auto's door! Bloedstollend....
http://www.uponone.com/videos.php?id=2964
Deze gast neemt echt onverantwoorde risico's door op een secundaire weg al wheeliend in te halen tussen twee elkaar tegemoetrijdende auto's door! Bloedstollend....
http://www.uponone.com/videos.php?id=2964
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Je gaat ne KTM EXC toch niet vergelijken met ne Suzuki DRZ(E) hé!!Noppy schreef:Verfrissend!
Ik zit te wachten tot iemand beweert: Met een KTM XYZ zou ik dat wél makkelijk gehaald hebben
Lekker om ook eens video's te zien waarbij het misgaat; goed voor mijn ego!
Noppy
De ene is standaard een competiemachine de andere is nen tractor....
Ik heb al verscheidene keren met de 2 gereden.Ik wil niet beweren dat nen DRZ slecht is hé!Maar je moet geen appelen met peren vergelijken!!!
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
KTM rijder is vaak competitie jongen. Geeft goed gas en wil vooraan rijden.
Suzuki rijder wil vooral graag rijden. Als dat net zo hard moet als met een KTM gaat ook de Suzuki ....
Suzuki rijder wil vooral graag rijden. Als dat net zo hard moet als met een KTM gaat ook de Suzuki ....
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
...kapot?
Tja Redski, daar kom je op gevaarlijk terrein. Statistisch kunnen we het niet 100% wetenschappelijk onderbouwen, maar de cijfers geven toch wel een redelijk inzicht:
Overveld parts heeft over de 20 DRZ's die Enduro competitie rijden. Van alle DRZ's is er maar één keer, tot op heden (vanaf 2001?) een blok opengehoeven en dat was bij een gestripte DRZ-S, die alleen op de crossbaan kwam. Daar was een karterdeel aan de binnenzijde bij een asje afgebroken, maar het motorblok was gelukkig niet in de soep. Over behaalde Enduro-kampioenschappen met de DRZ zaag ik niet meer, want die discussie verlies ik toch.
Anderzijds is er voor de 'straatinzet' een koeriersbedrijf bekend in de VS, die meer dan 120.000 km op één blokje, zonder revisie heeft gezet. Nee, inderdaad geen 70 PK op het achterwiel, maar wel pure mishandeling. Korte ritjes in de stad met diverse cycli van opwarmen/afkoelen etc. Het enige wat af te dingen is op de DRZ is dat het kilometertellertje deze hoge km-stand niet ondersteunt: hij stopt bij 99.999 en verder heeft Suzuki niet nagedacht
In Frankrijk wordt de DRZ serieus gebruikt voor SM-wedstrijden. Daar kan je toch ook niet al te tamme motoren voor gebruiken. Mijn Frans is niet zo goed dat ik de ervaringen daar goed kan doorvertalen.
Samenvattend is er 'iets' met de DRZ, wat maakt dat hij zo duurzaam is. Is het degelijk, conservatief 'Japans' ontwerp? Ik weet het niet. Ik weet wel dat, indien ik in Roemenië rij of in de Sahara, zonder ondersteuningshelicopter, het op zijn minst handig is dat het ding het blijft doen. Indien je rondjes rond je aanhanger rijdt, dan speelt dit aspect uiteraard veel minder.
Bij de KTM 5XX-serie lijkt het er op dat kogellagers en keerringen in het blok, noem maar wat onderdelen "Ready for racing" gemonteerd zijn; weggooien en vervangen na 50 uur. Ik vind het jammer dat KTM beknibbeld op onderdelen in het blok, terwijl ze de duurste veersystemen en fatbars af fabriek monteren. Mocht dat in de toekomst nog veranderen, dat sta ik zeker open om een KTM te kopen (Ik had in 2002 bijna een LC8 S gekocht, maar de geluiden op www.lc8.info hielden me nog wat tegen). De LC4 is natuurlijk wel betrouwbaar gebleken, maar daar heeft KTM dan ook 10 jaar over gedaan.
Ik heb in 2002 een andere 'foute' keus gemaakt voor een F650 Dakar van 170kg droog. Offroad gaat het blok zeker niet stuk, de rest wel;-) Die Rotaxblokjes gaan bijna onaangepast voor de Dakar de woestijn in. Motorisch idd geen ellende mee gehad, wel met het electrische deel van de moto.
Met een nieuw op de markt gebrachte motor kan je verwachten dat er wat kinderziektes zijn, maar de 5XX serie is toch al zo lang op de markt, daar zouden ze toch wel wat leergeld betaald moeten hebben en zaken geoptimaliseerd hebben Uit de verhalen die ik hier op het forum lees, blijkt dat helaas nog niet
Je zou natuurlijk kunnen argumenteren dat er zoveel mensen op KTM 525 rijden, dat de frequentie van negatieve verhalen komt omdat er hier op het forum veel meer eigenaren eigenaren rond rijden dan Suzuki's. Maar je kunt mij niet wijsmaken dat er hier meer dan twintig van dit type rondrijden!
Verder moet iedereen natuurlijk doen waar die zin in heeft en kopen wat hij/zij mooi vindt; dat respecteer ik uiteraard.
My €0.02,
Noppy
Tja Redski, daar kom je op gevaarlijk terrein. Statistisch kunnen we het niet 100% wetenschappelijk onderbouwen, maar de cijfers geven toch wel een redelijk inzicht:
Overveld parts heeft over de 20 DRZ's die Enduro competitie rijden. Van alle DRZ's is er maar één keer, tot op heden (vanaf 2001?) een blok opengehoeven en dat was bij een gestripte DRZ-S, die alleen op de crossbaan kwam. Daar was een karterdeel aan de binnenzijde bij een asje afgebroken, maar het motorblok was gelukkig niet in de soep. Over behaalde Enduro-kampioenschappen met de DRZ zaag ik niet meer, want die discussie verlies ik toch.
Anderzijds is er voor de 'straatinzet' een koeriersbedrijf bekend in de VS, die meer dan 120.000 km op één blokje, zonder revisie heeft gezet. Nee, inderdaad geen 70 PK op het achterwiel, maar wel pure mishandeling. Korte ritjes in de stad met diverse cycli van opwarmen/afkoelen etc. Het enige wat af te dingen is op de DRZ is dat het kilometertellertje deze hoge km-stand niet ondersteunt: hij stopt bij 99.999 en verder heeft Suzuki niet nagedacht
In Frankrijk wordt de DRZ serieus gebruikt voor SM-wedstrijden. Daar kan je toch ook niet al te tamme motoren voor gebruiken. Mijn Frans is niet zo goed dat ik de ervaringen daar goed kan doorvertalen.
Samenvattend is er 'iets' met de DRZ, wat maakt dat hij zo duurzaam is. Is het degelijk, conservatief 'Japans' ontwerp? Ik weet het niet. Ik weet wel dat, indien ik in Roemenië rij of in de Sahara, zonder ondersteuningshelicopter, het op zijn minst handig is dat het ding het blijft doen. Indien je rondjes rond je aanhanger rijdt, dan speelt dit aspect uiteraard veel minder.
Bij de KTM 5XX-serie lijkt het er op dat kogellagers en keerringen in het blok, noem maar wat onderdelen "Ready for racing" gemonteerd zijn; weggooien en vervangen na 50 uur. Ik vind het jammer dat KTM beknibbeld op onderdelen in het blok, terwijl ze de duurste veersystemen en fatbars af fabriek monteren. Mocht dat in de toekomst nog veranderen, dat sta ik zeker open om een KTM te kopen (Ik had in 2002 bijna een LC8 S gekocht, maar de geluiden op www.lc8.info hielden me nog wat tegen). De LC4 is natuurlijk wel betrouwbaar gebleken, maar daar heeft KTM dan ook 10 jaar over gedaan.
Ik heb in 2002 een andere 'foute' keus gemaakt voor een F650 Dakar van 170kg droog. Offroad gaat het blok zeker niet stuk, de rest wel;-) Die Rotaxblokjes gaan bijna onaangepast voor de Dakar de woestijn in. Motorisch idd geen ellende mee gehad, wel met het electrische deel van de moto.
Met een nieuw op de markt gebrachte motor kan je verwachten dat er wat kinderziektes zijn, maar de 5XX serie is toch al zo lang op de markt, daar zouden ze toch wel wat leergeld betaald moeten hebben en zaken geoptimaliseerd hebben Uit de verhalen die ik hier op het forum lees, blijkt dat helaas nog niet
Je zou natuurlijk kunnen argumenteren dat er zoveel mensen op KTM 525 rijden, dat de frequentie van negatieve verhalen komt omdat er hier op het forum veel meer eigenaren eigenaren rond rijden dan Suzuki's. Maar je kunt mij niet wijsmaken dat er hier meer dan twintig van dit type rondrijden!
Verder moet iedereen natuurlijk doen waar die zin in heeft en kopen wat hij/zij mooi vindt; dat respecteer ik uiteraard.
My €0.02,
Noppy