licht op honda cr

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
TH

hallo,

ik heb een honda cr 250 uit 1991 en daar wil ik misschien licht op maken.
nu heb ik op het forum wat rond gekeken en heb ik gezien dat je niet alleen de lamp zelf maar ook een lichtspoel nodig hebt.
komt het er gewoon op neer dat ik een extra spoel bij de ontsteking moet plaatsen en dan het licht daar op aan kan sluiten??
of is hier toch wat meer voor nodig??

ik zou hier graag wat informatie over willen en de mogelijke prijzen.

bij voorbaad bedankt
Redski
Contacteer:

Ik weet dat in het verleden de firma MXN uit Neede tel: 0545-292673 een lichtspoel verkocht die als vliegwielgewicht gemonteerd werd en waar een andere ontstekingsdeksel bijhoorde. Deze hadden een goede opbrengst.
Of ze nog leverbaar zijn weet ik niet :oops: . Vraag naar Jan Botting
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Robje

Misschien een beter idee om er een klein oplaadbaar batterijtje in te zetten (modelbouw). Je kan deze monteren in het luchtfilterhuis met een verwarmingsbuisklemmetje aan het frame. Voordeel is dat je dan licht hebt in plaats van een gloeiende spijker! Verder het achterlicht en remlicht vervangen door wat ledjes.
Succes.
Gast

Rob,
dat werkt wel (heb ik ooit ook eens gehad) maar tijdens wat ritjes in de winter waarbij het wat laat werd, liet het accuutje het toch na verloop van tijd afweten.
En dan is het zoeken :shock:
En dan heb ik het alleen over zelf kunnen zien, laat staan gezien worden :!:

Mede om deze reden heb ik gekozen voor een type motor (KTM) met een normale spoel.

En als je wedstijden gaat rijden dan MOET de motor zichzelf van stroom kunnen voorzien (maar ook dit kan via een reedrelais en batterijen) Ik spreek uit ervaring :roll: .
huskie

Ik zou ook voor de batterij gaan. Gewoon een draadboom maken van batterij naar de diverse lampjes en schakelaar.
Het belangrijkste is een mooie schakelaar voor op het stuur.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Redski
Contacteer:

De spoel van MXN geeft licht vergelijkbaar met een KTM of Husky. Als je met een batterij werkt (heb ik ook jaren gedaan) kun je het beste een schakelaar zetten tussen accu en remlichtschakelaar. Deze trekt de accu ook nog erg vlot leeg. Dus keuren met verlichting en remlicht en daarna kun je zowel verlichting als remlicht uitschakelen. Zo niet blijf je aan het opladen of vervangen.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
speedphreax

Als je geen accu wilt dan kun je twee dingen doen:

80Watt interne spoel
http://www.bajadesigns.com/sitebody/lig ... coil01.asp

of

200Watt!!! Externe spoel
http://www.elineaccessories.com/electricalhonda.html

Zo'n laatste heb ik nog in de schuur liggen maar ik weet niet geheel zeker of die voor een CR250 is. Destijds is me dat wel verteld. Voor 50 euro mag ie weg
henkzelf
Contacteer:

ik had in 1995 op mijn cr250 ook zo'n MXN setje (stond Ducati op trouwens) bestond als ik me goed herinner uit een extra stukje grondplaat met de lichtspoel en een úitgebouwde' magneet met prettig meer vliegwielwerking en een hoger deksel. Voor offroad/enduro was dat extra vliegwieleffect erg fijn. MXN in Neede.
Laatst gewijzigd door henkzelf op za nov 20, 2004 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
henkzelf
Contacteer:

en bijna vergeten, uit het enduro reglement:
7.17.02 De stroomvoorziening dient bij een draaiende motor te geschieden door een dynamo (of spoel) die continu en normaal dient te werken bij de voor- en na- controle en tijdens de wedstrijd).

Dus niet alleen maar een accu of boormachine-accu (je ziet van alles).
Kabelboom is trouwens een groot woord voor drie aders naar het achterlicht en drie naar voor.
huskie

Dat is dus balen :? een goedkope oplossing is weer naar de prullebak.
Maar wacht even: voor een kenteken geldt dit niet, denk ik :)
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Plaats reactie