Heeft iemand ervaring met zo'n ding http://www.rekluse.com/ ?
op de US forums (ktmtalk, thumpers) zijn ze er erg enthousiast over.
rekluse autoclutch
Moderator: ghulst
Ik heb een Recluse Z-start op mijn 525 Exc samen met een remhendel aan het stuur voor mijn achterrem (Waar de koppelingshendel zat).
De koppeling bevalt prima
Als je naar de Noppenforum cross komt kan je hem wel proberen.
Adje (beter bekend als Ad f of Adje patatje
) importeerd deze koppelingen.
Lees het volgende draadje maar eens door.
http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... ght=zstart
Hier staan weer links in naar andere draadjes.
De koppeling bevalt prima

Als je naar de Noppenforum cross komt kan je hem wel proberen.
Adje (beter bekend als Ad f of Adje patatje

Lees het volgende draadje maar eens door.
http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... ght=zstart
Hier staan weer links in naar andere draadjes.
Je kunt me altijd bellen voor meer info : 0655515759TTT schreef:Heeft iemand ervaring met zo'n ding http://www.rekluse.com/ ?
op de US forums (ktmtalk, thumpers) zijn ze er erg enthousiast over.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )


http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 1681
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 09:34
Via het forum kan ook, neem ik aan? Dit is alleen een automatische wegrij koppeling en geen slipper, toch? Kan hij ook nog met de hand bediend worden of vervalt die mogelijkheid geheel?adje schreef:Je kunt me altijd bellen voor meer info : 0655515759TTT schreef:Heeft iemand ervaring met zo'n ding http://www.rekluse.com/ ?
op de US forums (ktmtalk, thumpers) zijn ze er erg enthousiast over.
Het is een automatische wegrij koppeling. en geen slipper clutch.
Als het motor toerental te laag wordt ontkoppeld de koppeling. Of als je achterwiel blokkeerd (door remmen) ontkoppeld die, en koppeld die pas weer op het moment de je even gas geeft. (zou dus ook handig kunnen zijn voor supermotard)
Je kan je koppelings hendel nog gewoon gebruiken.
Ik heb mijn koppelings hendel vervangen door een remhendel. (Achterrem) Dit heeft als voordeel dat je makkelijker je gewicht kan verplaatsen op de voetsteunen tijdens het remmen en je kan ook je rechterbeen al uitsteken tijdens het remmen. Ook is het makkelijker om je achterrem te doseren met de hand. Dit is een voordeel bij stijle afdalingen.
Als het motor toerental te laag wordt ontkoppeld de koppeling. Of als je achterwiel blokkeerd (door remmen) ontkoppeld die, en koppeld die pas weer op het moment de je even gas geeft. (zou dus ook handig kunnen zijn voor supermotard)
Je kan je koppelings hendel nog gewoon gebruiken.
Ik heb mijn koppelings hendel vervangen door een remhendel. (Achterrem) Dit heeft als voordeel dat je makkelijker je gewicht kan verplaatsen op de voetsteunen tijdens het remmen en je kan ook je rechterbeen al uitsteken tijdens het remmen. Ook is het makkelijker om je achterrem te doseren met de hand. Dit is een voordeel bij stijle afdalingen.
Ik neem aan dat :
als de motor niet draait, de koppeling ontkoppeld is. Dus als je stilvalt op een helling (opwaarts rijdend) kan het achterwiel vrij draaien en de motor dus achteruit de helling af rollen.
Dan lijkt mij een handachterrem wel handig. Nog handiger lijkt mij als je voetrem dan ook nog werkt.
(je ik weet het.... je moet gewoon niet stilvallen op een steile helling, maar ik ben wel eens op een onmogelijke plaats gestopt om foto's te maken. Had ik niet moeten doen
)
als de motor niet draait, de koppeling ontkoppeld is. Dus als je stilvalt op een helling (opwaarts rijdend) kan het achterwiel vrij draaien en de motor dus achteruit de helling af rollen.
Dan lijkt mij een handachterrem wel handig. Nog handiger lijkt mij als je voetrem dan ook nog werkt.
(je ik weet het.... je moet gewoon niet stilvallen op een steile helling, maar ik ben wel eens op een onmogelijke plaats gestopt om foto's te maken. Had ik niet moeten doen

smurf.
Wat je aan neemt klopt en Recluse verkoopt ook een kit waar je het voetpedaal kan behouden.TTT schreef:Ik neem aan dat :
als de motor niet draait, de koppeling ontkoppeld is. Dus als je stilvalt op een helling (opwaarts rijdend) kan het achterwiel vrij draaien en de motor dus achteruit de helling af rollen.
Dan lijkt mij een handachterrem wel handig. Nog handiger lijkt mij als je voetrem dan ook nog werkt.
(je ik weet het.... je moet gewoon niet stilvallen op een steile helling, maar ik ben wel eens op een onmogelijke plaats gestopt om foto's te maken. Had ik niet moeten doen)
Toen ik de rem heb besteld was de kit waarbij je de voetrem kan behouden nog niet leverbaar.
Zonder voetpedaal leverd wel komische gezichten op bij de motor keuring voor off road ritten

Toine , je hebt op de site van Rekluse rondgekeken neem ik aan dus weet je er al heel wat meer over hoe het werkt en wat de voordelen ervan zijn t.o.v. de gewone koppeling.
Zelf heb ik nu een van de eerste "dual brake kit" met een "two finger clutch override" op mijn Honda waarbij je dus de voetrem ook nog gewoon kunt gebruiken en de koppeling ook nog manueel kan bedienen.
Dit ga ik komend weekend uittesten maar het voelt wel wat vreemd aan om met je hand de achterrem te bedienen.
Zelf heb ik nu een van de eerste "dual brake kit" met een "two finger clutch override" op mijn Honda waarbij je dus de voetrem ook nog gewoon kunt gebruiken en de koppeling ook nog manueel kan bedienen.
Dit ga ik komend weekend uittesten maar het voelt wel wat vreemd aan om met je hand de achterrem te bedienen.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )


http://www.rekluse.com/
Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Wat ik overigens echt vreemd vind aanvoelen is een motor achteruit op een helling terug laten zakken met de motor uit en dan op de koppeling laten slippen. Loslaten is dan remmen. Ik kan daar niet aan wennen,
Wat ik overigens echt vreemd vind aanvoelen is een motor achteruit op een helling terug laten zakken met de motor uit en dan op de koppeling laten slippen. Loslaten is dan remmen. Ik kan daar niet aan wennen,
smurf.
Je kunt altijd een keer komen testen hoor.
Laat maar wat weten als je interresse hebt.
Laat maar wat weten als je interresse hebt.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )


http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Schrijf je ervaringen eens op en omschrijf de werking eens in jouw woorden.
En Ad bouw jij de koppeling in?
Zijn er alternatieven?
En Ad bouw jij de koppeling in?
Zijn er alternatieven?
Klaas,
Als je even gebruik maakt van de zoekfunktie op dit forum of op www.thumpertalk.com of www.ktmtalk.com of op www.rekluse.com dan kan je een heleboel informatie lezen.
Als je een Rekluse auto-clutch bij mij bestelt dan bouw ik hem uiteraard ook voor je in.
Als je even gebruik maakt van de zoekfunktie op dit forum of op www.thumpertalk.com of www.ktmtalk.com of op www.rekluse.com dan kan je een heleboel informatie lezen.
Als je een Rekluse auto-clutch bij mij bestelt dan bouw ik hem uiteraard ook voor je in.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )


http://www.rekluse.com/
Gisteren gereden in de sneeuw. Vooral daar waar auto's gereden hebben (verbazingwekkend hoeveel auto's er blijkbaar over de boswegen rijden) was de sneeuw aangereden en was het spekglad. Maar dan ook echt glad.
Goeie test voor de rekluse dus. 1 klein streepje gas,, toerental beetje omhoog en hij begint op te pakken en je kan vrijwel zonder slippen wegrijden. Je moet wel een heel gevoelig koppelinghandje hebben om zo subtiel het koppel te kunnen overbrengen.
Daarna wel een keer of 4 op me bek gegaan, maar dat was met 1.5 streepje gas.
Tot dusver blijft die rekluse een absolute aanrader wat mij betreft.
Goeie test voor de rekluse dus. 1 klein streepje gas,, toerental beetje omhoog en hij begint op te pakken en je kan vrijwel zonder slippen wegrijden. Je moet wel een heel gevoelig koppelinghandje hebben om zo subtiel het koppel te kunnen overbrengen.
Daarna wel een keer of 4 op me bek gegaan, maar dat was met 1.5 streepje gas.

Tot dusver blijft die rekluse een absolute aanrader wat mij betreft.
smurf.
Is niet zo verbazingwekkend, bij ons in de buurt staan tegenwoordig op veel plaatsen bordjes "verboden voor motoren", terwijl op diezelfde plekken wel met een vierwieler gereden mag worden, waardoor de kans groot is dat het gemiddelde bospad veranderd in PC-Hooftstraattractorterrein.TTT schreef: (verbazingwekkend hoeveel auto's er blijkbaar over de boswegen rijden)
En ze zitten droog


Sparen voor twee wielen extra dus...........
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Hoe zit het met het schakelen? Gaat dit wel soepeltjes? Of is het vergelijkbaar als schakelen zonder koppeling en dus niet gezond!
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Als je het gas een fractie van een seconde dichtdraait en meteen schakelt dan voel niet eens dat je schakelt ( behalve aan je snelheid danFox-kid schreef:Hoe zit het met het schakelen? Gaat dit wel soepeltjes? Of is het vergelijkbaar als schakelen zonder koppeling en dus niet gezond!

Ik kan met mijn CRF zelfs nog wel schakelen als ik mijn gas niet dicht draai maar dan kost het af en toe iets meer moeite.
Hans Vogels en Leo Brands ( van twin air ) hebben ook op mijn motor gereden en die vonden het ook fantastisch werken.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )


http://www.rekluse.com/
Ik heb begrepen dat die koppelingen met of zonder externe versteller verkrijgbaar zijn. Wat doet die versteller? Slijtage er uit stellen? of bepaal je hoe agressief hij pakt?
Hoe duurzaam is zo'n koppeling?
Het schakelen zonder koppeling gaat op zich prima op mijn yamaha, alleen het terugschakelen bij hogere snelheden wanneer je achterwiel de motor nog flink aandrijft kun je goed voelen en lijkt mij niet fijn voor het uurwerk. Ik weet niet of ik mijn koppelingshandle in dit geval op zou willen geven voor een achterremhandle.
Ik zie wel voordelen met zo'n remmetje links aan het stuur: In een bochtje naar rechts bijvoorbeeld met een uitgestoken voetje toch nog even ietsje bijremmen om lekker door een spoor te trekken bijvoorbeeld.
Maar ja, dan moet je de koppelingshandle opgeven. Dilemma!
Een kleine koppelingshandle bovenop die rem zie ik me nog niet 1 2 3 gebruiken om steeds mee terug te schakelen.
Hoe duurzaam is zo'n koppeling?
Het schakelen zonder koppeling gaat op zich prima op mijn yamaha, alleen het terugschakelen bij hogere snelheden wanneer je achterwiel de motor nog flink aandrijft kun je goed voelen en lijkt mij niet fijn voor het uurwerk. Ik weet niet of ik mijn koppelingshandle in dit geval op zou willen geven voor een achterremhandle.
Ik zie wel voordelen met zo'n remmetje links aan het stuur: In een bochtje naar rechts bijvoorbeeld met een uitgestoken voetje toch nog even ietsje bijremmen om lekker door een spoor te trekken bijvoorbeeld.
Maar ja, dan moet je de koppelingshandle opgeven. Dilemma!
Een kleine koppelingshandle bovenop die rem zie ik me nog niet 1 2 3 gebruiken om steeds mee terug te schakelen.
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
zo'n remmetje links aan het stuur heb ik en ik wil niet meer terug naar een voetrem Bij een afdaling waar je staand naar beneden rijd maar toch moet bijremmen is de rem aan het stuur heerlijk.Fox-kid schreef:Ik heb begrepen dat die koppelingen met of zonder externe versteller verkrijgbaar zijn. Wat doet die versteller? Slijtage er uit stellen? of bepaal je hoe agressief hij pakt?
Hoe duurzaam is zo'n koppeling?
Het schakelen zonder koppeling gaat op zich prima op mijn yamaha, alleen het terugschakelen bij hogere snelheden wanneer je achterwiel de motor nog flink aandrijft kun je goed voelen en lijkt mij niet fijn voor het uurwerk. Ik weet niet of ik mijn koppelingshandle in dit geval op zou willen geven voor een achterremhandle.
Ik zie wel voordelen met zo'n remmetje links aan het stuur: In een bochtje naar rechts bijvoorbeeld met een uitgestoken voetje toch nog even ietsje bijremmen om lekker door een spoor te trekken bijvoorbeeld.
Maar ja, dan moet je de koppelingshandle opgeven. Dilemma!
Een kleine koppelingshandle bovenop die rem zie ik me nog niet 1 2 3 gebruiken om steeds mee terug te schakelen.
Met terugschakelen op hogere snelheid draai ik mijn gas niet helemaal dicht zodat ie net onbelaast is en geef tijdens / na het schakelen weer een beetje gas zodat het terug schakelen toch soepel gaat. De automatische koppeling zit er nu ruim een jaar op en werkt probleemloos
Fox-kid,
Volgens mij heb je hier en daar al wat meer informatie gelezen over deze automatische koppeling
Met de externe versteller kun je regelen bij welk toerental je motor wegrijdt , tot een bepaalt maximum natuurlijk , dus inderdaad de agressieviteit van het aankoppelpunt.
De duurzaamheid ligt natuurlijk voor een deel aan jezelf net als bij een normale koppeling maar als je er op de juiste manier mee rijdt dan heb je bijna nul slijtage.
Ik rij nu twee jaar met dezelfde automatische koppeling en ik heb nog nooit iets hoeven vernieuwen.
Zelfs de olie blijft veel schoner dan bij een gewone koppeling zodat je die ook iets langer kunt laten zitten.
http://www.marktplaats.nl/index.php3?g= ... n&ID=60032
Volgens mij heb je hier en daar al wat meer informatie gelezen over deze automatische koppeling

Met de externe versteller kun je regelen bij welk toerental je motor wegrijdt , tot een bepaalt maximum natuurlijk , dus inderdaad de agressieviteit van het aankoppelpunt.
De duurzaamheid ligt natuurlijk voor een deel aan jezelf net als bij een normale koppeling maar als je er op de juiste manier mee rijdt dan heb je bijna nul slijtage.
Ik rij nu twee jaar met dezelfde automatische koppeling en ik heb nog nooit iets hoeven vernieuwen.
Zelfs de olie blijft veel schoner dan bij een gewone koppeling zodat je die ook iets langer kunt laten zitten.
http://www.marktplaats.nl/index.php3?g= ... n&ID=60032
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )


http://www.rekluse.com/
Ik heb inderdaad al links en rechts wat gelezen over deze koppeling maar ik probeer me er een goede voorstelling van te maken. En ik moet zeggen: Ik ben bijna om!
Ad, op marktplaats heb je het over een hot start systeem. Ik heb hier toch een kleplichter voor en een rode knop op mijn Carb. Wat doet die hotstart? En heb je die nog wel nodig... in princiepe slaat hij niet meer af als hij valt
't Is wel een hele investering zeg. Helaas ben ik net jarig geweest
Ad, op marktplaats heb je het over een hot start systeem. Ik heb hier toch een kleplichter voor en een rode knop op mijn Carb. Wat doet die hotstart? En heb je die nog wel nodig... in princiepe slaat hij niet meer af als hij valt

't Is wel een hele investering zeg. Helaas ben ik net jarig geweest

MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Dat hot start systeem is voor motoren met de hot start al op het stuur gemonteerd maar dat zit dan altijd aan de linkerkant bij de koppeling.
Als je een auto clutch monteerd en je wil je koppelingshendel er ook af hebben dan moet je een andere hotstart erop zetten en daar is dan dat systeem voor om het aan de rechterkant te zetten zodat je het met je duim kan bedienen.
Je mag altijd een keertje komen testrijden als je echt serieuze interesse hebt.
Enne , als je net jarig bent geweest dan heb je toch genoeg cadeautjes ( geld ) gehad om zo'n koppeling te kunnen kopen
Als je een auto clutch monteerd en je wil je koppelingshendel er ook af hebben dan moet je een andere hotstart erop zetten en daar is dan dat systeem voor om het aan de rechterkant te zetten zodat je het met je duim kan bedienen.
Je mag altijd een keertje komen testrijden als je echt serieuze interesse hebt.
Enne , als je net jarig bent geweest dan heb je toch genoeg cadeautjes ( geld ) gehad om zo'n koppeling te kunnen kopen

Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )


http://www.rekluse.com/