Ik ben dol op polls!
Wat voor merk vering heb jij?
Door wie heb jij je modificatie laten uitvoeren?
Wat heb je precies laten doen?
Wat weeg je?
Vergeet er svp niet bij te zetten op wat voor soort ondergrond / discipline je rijd! (zand, harde ondergrond, stenen, modder, asfalt...)
Noppy
Merk vering?
Moderator: ghulst
Ik rijd met Reiger onder mijn DRZ400, afgestemd op mijn 90 schoon-aan-de-haak kilo's.
Voorvorkventielen: €97.50
Zwaardere progressieve veren €75
Zwaardere achterveer 61-270 €75
Ventielen afstellen: €87.50
Totaal 335 Euri.
Ondergrond is zand, rotsen, asfalt en af-en-toe eens wat modder of mais...
Mijn discipline heet 'Dual Sport', d.w.z. zonder aanhangertje naar een rit rijden, ritje rijden en weer terug.
Mijn langste dagrit was de Midsummernight Rallye, N-Z, waarbij ik 17.5 uur in het zadel heb gezeten/gestaan, 500 km off-road en 350 km on-road heb gereden, ergens tussen Groningen, Limburg en Nieuwegein.
Dat was ook het moment dat ik naar een gel-zadel verlangde!
Noppy
Voorvorkventielen: €97.50
Zwaardere progressieve veren €75
Zwaardere achterveer 61-270 €75
Ventielen afstellen: €87.50
Totaal 335 Euri.
Ondergrond is zand, rotsen, asfalt en af-en-toe eens wat modder of mais...
Mijn discipline heet 'Dual Sport', d.w.z. zonder aanhangertje naar een rit rijden, ritje rijden en weer terug.
Mijn langste dagrit was de Midsummernight Rallye, N-Z, waarbij ik 17.5 uur in het zadel heb gezeten/gestaan, 500 km off-road en 350 km on-road heb gereden, ergens tussen Groningen, Limburg en Nieuwegein.
Dat was ook het moment dat ik naar een gel-zadel verlangde!
Noppy
Laatst gewijzigd door Noppy op ma nov 15, 2004 22:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik rij met WP vering. Voor en achter.
En rij voornamelijk op een zware zandbaan, waarvan de structuur niet meer al te best is . Ik ben heel tevreden.
Ik heb ook geen last van uitgehobbelde ledematen of organen.
JB
En rij voornamelijk op een zware zandbaan, waarvan de structuur niet meer al te best is . Ik ben heel tevreden.
Ik heb ook geen last van uitgehobbelde ledematen of organen.
JB
Oke Noppy, maar dan wil ik ook dat iedereen vertelt wat die en die aangepast heeft aan zijn vering. Zodat wij daar met z'n allen wat van kunnen leren. Dus niet aangepast door WP, maar verklaren wat WP heeft aangepast.
En dan om te beginnen met zeuren mijn keuze staat er niet bij
Ik heb nml marzocchies die aangepast zijn door Huskie
Voor heel weinig geld heb ik mijn zuigers geflowed met een ultra tricke shimstack, opgebouwd helemaal op mijn gewicht en rijders mogelijkheden. Een rebound zuiger met 0.2mm freelift aan de comprssie kant, maar ga dit wijzigen in een 0.1 freelift. Ook ben ik van plan om mijn highflow compressie zuiger te veranderen in een lowflow zuiger met aangepaste shimstack, waardoor hij theoretish beter zou moeten reageren op kleine impacts.
Hoort heja trouwens bij die vering specialisten?
En dan om te beginnen met zeuren mijn keuze staat er niet bij
Ik heb nml marzocchies die aangepast zijn door Huskie
Voor heel weinig geld heb ik mijn zuigers geflowed met een ultra tricke shimstack, opgebouwd helemaal op mijn gewicht en rijders mogelijkheden. Een rebound zuiger met 0.2mm freelift aan de comprssie kant, maar ga dit wijzigen in een 0.1 freelift. Ook ben ik van plan om mijn highflow compressie zuiger te veranderen in een lowflow zuiger met aangepaste shimstack, waardoor hij theoretish beter zou moeten reageren op kleine impacts.
Hoort heja trouwens bij die vering specialisten?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
huskie schreef:Hoort heja trouwens bij die vering specialisten?
nee
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Huskie laat vanaf dit jaar zijn veren ook door Reigers leverenhuskie schreef:
En dan om te beginnen met zeuren mijn keuze staat er niet bij
Ik heb nml marzocchies die aangepast zijn door Huskie
Hoort heja trouwens bij die vering specialisten?
Heja heb ik getracht eruit te halen, maar is me niet gelukt. Sorry!
Noppy
Jeetje Huskie,
dat klinkt alsof je echt precies weet wat je aan het doen bent (in ieder geval met je vering)
Ik moet ook nodig wat bijleren want ik vind m'n nieuwe Huskie nog erg hobbelen. Nog tips waar te beginnen?
Rwin
dat klinkt alsof je echt precies weet wat je aan het doen bent (in ieder geval met je vering)
Ik moet ook nodig wat bijleren want ik vind m'n nieuwe Huskie nog erg hobbelen. Nog tips waar te beginnen?
Rwin
Ja, dat klinkt goed hè
Als ik nog een keer mijn vorken open maak, dan dien ik nieuwe te kopen, want het schroefdraad is al bijna verrot
En hobbelen, hummm misschien wat meer rebound. Maar voor je begint eerst een half uurtje rijden hè. Ze moeten eerst warm zijn.
Trouwens misschien is er wel een vorkpoot zonder olie , misschien dat de vorige eigenaar vergeten te vertellen is dat er een keerring gelekt had. Enne ook even de druk van je vork afhalen hè, dat scheelt ook weer een beetje.
Hoe ver zakt hij trouwens in, met jouw erop, voor en achter?
Als ik nog een keer mijn vorken open maak, dan dien ik nieuwe te kopen, want het schroefdraad is al bijna verrot
En hobbelen, hummm misschien wat meer rebound. Maar voor je begint eerst een half uurtje rijden hè. Ze moeten eerst warm zijn.
Trouwens misschien is er wel een vorkpoot zonder olie , misschien dat de vorige eigenaar vergeten te vertellen is dat er een keerring gelekt had. Enne ook even de druk van je vork afhalen hè, dat scheelt ook weer een beetje.
Hoe ver zakt hij trouwens in, met jouw erop, voor en achter?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Die vorige "eigenaar", dat was Ben v. Erp. Oftewel, hij is nagelnieuw en ik neem dan ook maar gewoon aan dat er netjes de juiste hoeveelheid olie in zit.
Met hobbelen bedoel ik eigenlijk meer dat ie erg hard aanvoelt op de korte hobbels aan het eind van het maisland. Ik zat zelf aan minder ingaande demping te denken.... (en dan zeker ook minder uit?)
Misschien moest ik zaterdag maar eens een dagje in Havens west gaan spelen om te proberen. Maar dan moet het natuurlijk geen klote weer worden.
Is daar eigenlijk een mooi teststuk met korte knippen (niet de lange langs het spoor)
Anders zondag in Lichtenvoorde gereedschap in aanslag voor onderweg.
Met hobbelen bedoel ik eigenlijk meer dat ie erg hard aanvoelt op de korte hobbels aan het eind van het maisland. Ik zat zelf aan minder ingaande demping te denken.... (en dan zeker ook minder uit?)
Misschien moest ik zaterdag maar eens een dagje in Havens west gaan spelen om te proberen. Maar dan moet het natuurlijk geen klote weer worden.
Is daar eigenlijk een mooi teststuk met korte knippen (niet de lange langs het spoor)
Anders zondag in Lichtenvoorde gereedschap in aanslag voor onderweg.
Oke je bedoelt die remknippen aan het eind van de maisplak . Die zijn
vervelend, dat klopt. Minder rebound kan helpen, doordat de vork dan sneller terug veert, blijft hij in z'n bovenste dempingslag werken waar hij dus minder hard is. Maar je het kan ook aan een te stugge achtervering liggen, waardoor je motor voorover komt op die remknippen. Dus check ook even de maten van achter, misschien dat je iets meer moet doorzakken van achter.
Ik heb wel eens gehoord dat marzocchies een te stugge compressie shimstack op de midden/rebound zuiger hebben. Hier is veel te winnen, mar dan moet de vork open. Mjammie
vervelend, dat klopt. Minder rebound kan helpen, doordat de vork dan sneller terug veert, blijft hij in z'n bovenste dempingslag werken waar hij dus minder hard is. Maar je het kan ook aan een te stugge achtervering liggen, waardoor je motor voorover komt op die remknippen. Dus check ook even de maten van achter, misschien dat je iets meer moet doorzakken van achter.
Ik heb wel eens gehoord dat marzocchies een te stugge compressie shimstack op de midden/rebound zuiger hebben. Hier is veel te winnen, mar dan moet de vork open. Mjammie
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?