op de helft van de otr varseveld beginnen m'n kleppen ,
van m'n ktm 525 heel erg te tikken, meteen terug gereden naar,
de parkeerplaats kleppen deksel losgemaakt bleek er ,
een borgmoertje van de stelschroef van de tuimelaar losgelopen,
gelukkig lag die naast de klepveer,heeft iemand dit wel is meegemaakt??
misschien een ktm kwaal???
wat kan je er aandoen??(behalve na elke rit controleren)
525exc probleem????
Moderator: ghulst
Ja, van horen zeggenmisschien een ktm kwaal???
Maak maar eens gebruik van de zoekfunktie hier op het forum en je zal heel wat posts tegenkomen waar dit over gaat.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt, nl.adje schreef:Maak maar eens gebruik van de zoekfunktie hier op het forum en je zal heel wat posts tegenkomen waar dit over gaat.
--> het loskomen bij de 2000 en 2001 modellen van het moertje van het decompressiesysteem (op het tandwiel van de nokkenas)
--> het breken van de bouten in de cylinderkop bij de 2003-modellen (te lage kwaliteit van de bout, nl. 8.8 ipv 10.9)
Het probleem van Henk.R is mij onbekend en komt m.i. weinig voor.
Jo VdB
Leve de vulplaatjes
Dit was een van de eerste eisen waar mijn motor aan moest voldoen toen ik haar aanschafte. Het systeem met stelboutjes en borgmoer is mij iets te achterhaald (loslopen kan mij iets te gemakkelijk gebeuren). Leuk voor Volvo's van 1966
Een stelplaatje blijft beter op zijn plek waar hij hoort te zitten zitten (hoe zeg ik 'm dat nou weer). Kost iets meer moeite bij afstellen, maar dat hoef je (als het goed is) ook niet elke maand te doen.
Dit was een van de eerste eisen waar mijn motor aan moest voldoen toen ik haar aanschafte. Het systeem met stelboutjes en borgmoer is mij iets te achterhaald (loslopen kan mij iets te gemakkelijk gebeuren). Leuk voor Volvo's van 1966
Een stelplaatje blijft beter op zijn plek waar hij hoort te zitten zitten (hoe zeg ik 'm dat nou weer). Kost iets meer moeite bij afstellen, maar dat hoef je (als het goed is) ook niet elke maand te doen.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
mijn alfa romeo van '62 had ook vulplaatjes, dus ZO bijzonder is dat nou ook weer niet. En een ramp met afstellen: speling meten, distributieketting eraf, nokkenas eraf, plaatjes meten, andere plaatjes erin en de hele reut weer in elkaar schroeven.
(De AR heeft een nokkenas waarbij de nokken de kleppen rechtstreeks bedienen, misschien is dat op je Honda anders)
Ik heb nog nooit een probleem met tuimelaars en stelschroeven gehad.
Ook niet met ouwe Volvo's
(De AR heeft een nokkenas waarbij de nokken de kleppen rechtstreeks bedienen, misschien is dat op je Honda anders)
Ik heb nog nooit een probleem met tuimelaars en stelschroeven gehad.
Ook niet met ouwe Volvo's
smurf.
Maar de oude Volvo van moeders de vrouw maakt ook iets minder toeren, en zoals gezegd, kleppen stellen hoeft niet elke maand (bij mij moet de eerste keer op ca. 3500 km. nog komen)TTT schreef: Ik heb nog nooit een probleem met tuimelaars en stelschroeven gehad.
Ook niet met ouwe Volvo's
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Sjokske,Sjokske schreef: hoef je (als het goed is) ook niet elke maand te doen.
ik hoef ook bijna niks meer te veranderen aan de klepspeling van mijn KTM'ekke. Is al heel lang dezelfde gebleven.... Ik controleer af en toe eens, maar de wijzigingen zijn SNEL gebeurd
Jo VdB
Heel gek, maar ik had al zo'n donkeroranje vermoeden dat er reacties zouden komen van KT'Emmers
Ieder zijn meug, en de meest ideale motor blijft toch de combinatie van de sterke punten van de diverse merken.
Doe mij maar een Yamaha-blok (betrouwbaar), Honda-frame (mooi), KTM-inruilprijs (waarschijnlijk beter dan bij TM, zie ik volgend jaar wel), Ohlins-vering, VOR-nokkenasaandrijving, Kawasaki-kleur, Husaberg T-shirt, Husqvarna-ventieldoppen (ohoh, daar komen de reacties weer !).
Kortom, zoiets als een fotomodel met een lief karakter
Ieder zijn meug, en de meest ideale motor blijft toch de combinatie van de sterke punten van de diverse merken.
Doe mij maar een Yamaha-blok (betrouwbaar), Honda-frame (mooi), KTM-inruilprijs (waarschijnlijk beter dan bij TM, zie ik volgend jaar wel), Ohlins-vering, VOR-nokkenasaandrijving, Kawasaki-kleur, Husaberg T-shirt, Husqvarna-ventieldoppen (ohoh, daar komen de reacties weer !).
Kortom, zoiets als een fotomodel met een lief karakter
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
No problemo !!Sjokske schreef:Heel gek, maar ik had al zo'n donkeroranje vermoeden dat er reacties zouden komen van KT'Emmers
Ik heb echt geen oranje bril op, hoor... Ik wou enkel maar "mijn" waarheid posten...
En zo'n fotomodel , dat wil ik niet, want daar wil iedereen op rijden...
Jo VdB