wie heeft er ervaring met een crossbril die niet beslaat en zich ook aan zonlicht aanpast
Ik wil namelijk zo'n bril kopen.
crossbril
Moderator: ghulst
weet ik , maar werken ze ook, is het echt een duidelijk verschil met de andere crossbrillenTiM. schreef:pro grip heeft zo'n brillen
de pa van een kameraad had/heeft z o een bril die heeft er niet lang meer gereden toen hij die gekocht had reed hij daar mee maar niet lang
hij had teon terug een smith crossbril genomen
maar meer weet ik ook niet
veel succes
hij had teon terug een smith crossbril genomen
maar meer weet ik ook niet
veel succes
koop een dubbel glas voor je crossbril en je hebt nooit meer last van beslaan
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Ha Jan Bas,
Ik heb er zo een.
Eigenlijk in eerste instantie gekocht omdat hij al licht getint is.
Beslaan doet hij tot nu toe niet (maand of 4 oud)
En dat meetinten, eh, tja, nou dat doet hij wel maar niet zo erg als een meekleurende zonnebril.
En verder zat hij gewoon heel goed en da's zeker zo belangrijk!
Groeten Jan Willem
Ik heb er zo een.
Eigenlijk in eerste instantie gekocht omdat hij al licht getint is.
Beslaan doet hij tot nu toe niet (maand of 4 oud)
En dat meetinten, eh, tja, nou dat doet hij wel maar niet zo erg als een meekleurende zonnebril.
En verder zat hij gewoon heel goed en da's zeker zo belangrijk!
Groeten Jan Willem
Vallen, opstaan en weer doorgaan...
oke mannen , bedankt ik weet genoeg
O nee, nog eens vraagje; hebben die brillen ook een roll off systeem uitvoering, want dat is voor mij wel een must eigelijk. Anders moet je zoveel brillen kopen ik heb nu een smith brill met roll off en dat bevalt opzich goed.
JB
O nee, nog eens vraagje; hebben die brillen ook een roll off systeem uitvoering, want dat is voor mij wel een must eigelijk. Anders moet je zoveel brillen kopen ik heb nu een smith brill met roll off en dat bevalt opzich goed.
JB
Ja.Jan Bas Walhof schreef: hebben die brillen ook een roll off systeem uitvoering
Ik heb die ProGrip brillen ook, en ben er ook zeer tevreden over.
Jo VdB
leg uithornet911 schreef:één maal enduro gereden met roll off. NOOIT meer!!
weet genoeg.....
ik koop er een met een mooi kleurtje..
JB
ik koop er een met een mooi kleurtje..
JB
aandampen!!! Wel tweedehands gekocht dus waarschijnlijk al wat versleten...??? Maar zijn dure brillen in vergelijking met de normale en die doen hun ding meer dan goed genoeg voor mij!!Jan Bas Walhof schreef:leg uithornet911 schreef:één maal enduro gereden met roll off. NOOIT meer!!
Het probleem met hevige aanslag (damp) wanneer je met een roll-off rijd ken ik. Je rijdt dan in een dikke mist terwijl het glas onder de film wel vrij is. Het effect is dan dat je met je neus in de wind gaat rijden terwijl je toch zo goed naar de grond (ver) voor je moet kijken.
Ik heb zelf een scott bril en heb nu twee nylondraadjes van het type visdraad gespannen tussen de houdertjes van de filmrollen. Dit is handig te doen door de houders los te schroeven en vervolgens de draad te spannen tussen de houders van de schroeven (binnenkant vizier) en die vervolgens langs de buitenkant leidin naar het andere bevestigingspunt.
Afgelopen zaterdag in Harfsen hiermee voor het eerst gereden en het ging prima. Geen aanslag gehad tijdens de enduro.
Groet - Thomas
Ik heb zelf een scott bril en heb nu twee nylondraadjes van het type visdraad gespannen tussen de houdertjes van de filmrollen. Dit is handig te doen door de houders los te schroeven en vervolgens de draad te spannen tussen de houders van de schroeven (binnenkant vizier) en die vervolgens langs de buitenkant leidin naar het andere bevestigingspunt.
Afgelopen zaterdag in Harfsen hiermee voor het eerst gereden en het ging prima. Geen aanslag gehad tijdens de enduro.
Groet - Thomas
Dat is er toch al lang hoor.gassen schreef:
Dubbel glas met roll off??
Ik ken het niet.
Ik haal het altijd bij Jos v. Vugt die heeft best veel in voorraad.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
-
hallo mensen, een tip voor tegen het beslaan van de bril:
demonteer het glas zorg vervolgens dat de bril goed schoon is (frame en schuim). spoel het glas schoon onderder de kraan ga niet zitten poetsen maar spoel het er gewoon af. kijk even welke kant van het glas voor de binnen kant is (deze beslaat minder snel) onthoud dit zelf knip ik altijd een klein hoekje links boven af. smeer het glas aan beide kanten in met een beetje zeepsop laat dit ff intrekken en poets het glas vervolgens met een stukje keukenrol schoon. Vervolgens plaats het glas terug in de bril probeer zo min mogenlijk het glas aan te raken. poets het glas nog weer ff schoon en klaar is kees. heb je problemen met de rol off pas dan de tip van hier boven toe met het visdraadje (heb er zelf geen ervaring mee maar lijkt me wel werken.)
demonteer het glas zorg vervolgens dat de bril goed schoon is (frame en schuim). spoel het glas schoon onderder de kraan ga niet zitten poetsen maar spoel het er gewoon af. kijk even welke kant van het glas voor de binnen kant is (deze beslaat minder snel) onthoud dit zelf knip ik altijd een klein hoekje links boven af. smeer het glas aan beide kanten in met een beetje zeepsop laat dit ff intrekken en poets het glas vervolgens met een stukje keukenrol schoon. Vervolgens plaats het glas terug in de bril probeer zo min mogenlijk het glas aan te raken. poets het glas nog weer ff schoon en klaar is kees. heb je problemen met de rol off pas dan de tip van hier boven toe met het visdraadje (heb er zelf geen ervaring mee maar lijkt me wel werken.)
- mxrider#28
het is eigeluk heel simpel... de rol-off bakjes zijn met een schroefje (in het midden) en 2 pinnetjes gemonteerd, de 2 pinnetjes zitten aan de onder en bovenkant van de rol-off bakjes (door de lens heen!) en daar kun je dus visdraad tussen spannen, zie het als een rechthoek... de hoeken zijn de pinnetjes en de rechthoek zelf is het draad;) het visdraad tilt dus het rol-off lint van de lens af waardoor hij niet blijft plakken... simpel toch:D
Die tip moet je ook aan de AIVD vertellenThomas schreef: Geen aanslag gehad tijdens de enduro.
Groet - Thomas