roadbook maken
Moderator: ghulst
Wie weetof er software bestaat waar je een roadbook mee kan maken. Ik heb die van Touratech geprobeerd maar hier kan je maar 1 instructie per kolom maken en ik wil er 4 of 5 naast elkaar ( gewoon vierkantje met bolletje pijltje )
- de antrapper
Big Bigger Tiger en weer Big
Maak ze toch gewoon in excel. (doe ik ook en werkt heel vlot)
Kan je ineens de totaal afstand, nummering van de situaties enz laten uitrekenen.
Ik geef enkel de afstand tussen 2 situaties in en de rest doet de pc.
In het begin heb je wel even werk om wat situaties te tekenen. Maar na verloop van tijd kan je veel situaties gewoon copy en pasten.
Dus dan wordt het zoiets:
Kan je ineens de totaal afstand, nummering van de situaties enz laten uitrekenen.
In het begin heb je wel even werk om wat situaties te tekenen. Maar na verloop van tijd kan je veel situaties gewoon copy en pasten.
Guyke, misschien een idee om een roadbookexcelbibliotheek (mooi scrabbel woord ) te organiseren? Kan ieder zelf aan de slag en elkaar op de hoogte houden van nieuwe situatie plaatjes......bijvoorbeeld per e-mail uit te wisselen of ergens op noppenforum neerzetten of zo (weet ook niet hoe dat allemaal werkt )#316 Guyke schreef:Maak ze toch gewoon in excel. (doe ik ook en werkt heel vlot)
Grtz,
Kait
WR400F
Op http://www.roadbookmaker.com vind je het programma RoadbookMaker met standaard een uitgebreide bibliotheek aan figuurtjes. Bovendien kan je zoveel kolommen maken als je zelf wil, worden afstanden automatisch uitgerekend (evt. ook in miles) enz.
| Life begins @ 45° |
| Life begins @ 45° |
Het programma roadbookmaker ziet er heel leuk uit , eigenlijk hetzelfde ongeveer als van touratech maar dan tien keer goedkoper. Maar ik krijg er geen vierkantjes met bolletje-pijltje instructie naast elkaar zoals in voorbeeld hierboven van Guyke. Dat is precies wat ik zoek. Ik geloof dat zelf maken in exel misschien toch de beste oplossing is
Hallo,#316 Guyke schreef:Maak ze toch gewoon in excel. (doe ik ook en werkt heel vlot)
Zou je het Excel-bestand op noppenforum kunnen zetten zodat we er allemaal gebruik van kunnen maken.
Ik zou er handig gebruik van maken.
Thanks,
Rob
Om voor de hand liggende redenen kan ik hier natuurlijk geen volledig roadbook neerplanten. Maar met de volgende file kan je zelf zonder problemen aan de slagAnonymous schreef:Hallo,
Zou je het Excel-bestand op noppenforum kunnen zetten zodat we er allemaal gebruik van kunnen maken.
Ik zou er handig gebruik van maken.
Thanks,
Rob
D/l het voorbeeld roadbook op volgende url:
http://users.pandora.be/gcenduro/temp/n ... adbook.xls
Als je dat in je bezit hebt zal je zien dat ik er al een paar situaties in getekend heb.
Daarvan kan je beginnen te kopieren.
Je klikt met je pointer op een van de bolletjes en drukt vervolgens CTRL-C (= aangeduide voorwerp kopieeren)
Daarna ga je naar de eerstvolgende lege cel waar je wil tekenen.
In het geval van het voorbeeld is de eerstvolgende lege plaats nummer 10
en drukt die cel aan, Dan druk je op CTRL-V (=plakken) en het bolletje staat op de dezelfde plaats in vak 10 als vanwaar je gekopieerd hebt.
Dan duid je ergens een lijn aan en doet net hetzelfde als hierboven beschreven voor het bolletje.
Nog even in de cel onder de situatie de afstand ingeven tot de volgende situatie en voila
Eigenlijk heel simpel zoals je wel zal zien.
Gemakkelijk is het ook als je in excel je tekenen werkbalk aanzet -> Beeld -> Werkbalken -> Tekenen
Moesten er toch problemen rijzen dan hoor ik het graag