Beste medecrossers. Ik ben nieuw op dit forum, net zoals ik nieuw ben in de motorcross sport. Ik heb zaterdag een 12 jaar oude Kawasaki 250 gekocht en heb daar vandaag voor het eerst mee gereden. Ik heb niet eerder een motor gehad, sterker nog, ik heb slechts één keer eerder op een crosser gereden.
Ik heb nu echter direct al een technisch probleempje. De vijfde versnelling doet het niet meer. Ik kan simpelweg niet naar vijf schakelen, het pookje klikt niet meer omhoog vanuit vier.
Hebben jullie misschien tips voor mij? Kan ik dit zelf verhelpen of moet ik dit laten repareren?
Alvast bedankt voor de hulp!
Groeten,
Charger
Geen vijfde versnelling meer?
Moderator: ghulst
als je handig bent maak je hem zelf open , kan zijn dat je schakelvork krom is. of een tandwiel niet meer over de bak as glijd.(maar als de andere versnellingen goed werken is die kans klein).. ook mogelijk dat het een wedstrijd motor is geweest en het 5e versnellings tandwiel eruit is gehaald en de schakelwals is geblokeerd na de 4e versn. omdat de laatste versnelling zo goed als nooit benut wordt op de baan ... het is een optie natuurlijk .. bij mijn husaberg was dit wel zo , een 6 bak verbouwd naar 5 bak ... (nu overigens weer 6)+ ..
4 strokes only !!
Werkt 't ook niet vanuit stilstand, met de motor uit??
Kan idd zijn dat de wals geblokkeerd wordt.
Of dat er een bout los is gelopen van de "vlinder" alhoewel je dan wat meer problemen zou kunnen hebben met meer versnellingen.
Er staat ergens op het Forum een link naar manuals , zoek daar eens in.
"Gearshifting" oid.
Meestal is de tank eraf, benzine van carb. aftappen , de motor plat leggen (hoeft de olie er niet af) en ff het deksel eraf om te constateren of er niets los is gelopen.
Zorg wel dat er een pakking of anders een vloeibare pakking aanwezig is, voor het geval alles weer dicht kan.
Kan idd zijn dat de wals geblokkeerd wordt.
Of dat er een bout los is gelopen van de "vlinder" alhoewel je dan wat meer problemen zou kunnen hebben met meer versnellingen.
Er staat ergens op het Forum een link naar manuals , zoek daar eens in.
"Gearshifting" oid.
Meestal is de tank eraf, benzine van carb. aftappen , de motor plat leggen (hoeft de olie er niet af) en ff het deksel eraf om te constateren of er niets los is gelopen.
Zorg wel dat er een pakking of anders een vloeibare pakking aanwezig is, voor het geval alles weer dicht kan.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: zo nov 07, 2004 21:22
JoeBar en gassen, bedankt voor de tips zover. Ik weet eigenlijk wel zeker dat toen ik 's ochtends met rijden begon, de vijfde versnelling wel werkte, dus het 5e versnellings tandwiel is er denk ik niet uit gehaald. Ook bij stilstand lukt het niet om de vijfde versnelling te vinden.
Ik heb niet eerder aan een motor gesleuteld. Is het verstandig zelf eens te kijken of moet ik dit laten doen? En op wat voor kosten moet ik ongeveer rekenen als ik dit laat verhelpen door een professional?
Ik heb niet eerder aan een motor gesleuteld. Is het verstandig zelf eens te kijken of moet ik dit laten doen? En op wat voor kosten moet ik ongeveer rekenen als ik dit laat verhelpen door een professional?
dat kan je beter eerst even bij de dichtsbijzijnde cross shop informeren ,
over het algemeen zijn ze minder happy met motorblokken reviseren die door de klant uitelkaar gehaald zijn , eerst maar even info verzamelen dus
over het algemeen zijn ze minder happy met motorblokken reviseren die door de klant uitelkaar gehaald zijn , eerst maar even info verzamelen dus
4 strokes only !!
Kosten?
zou het niet weten, die van mij hebben nog nooit op een rekening van een motorzaak gestaan.
Het water eraf, de olie eraf, het deksel eraf kan toch niet zo moeilijk zijn?
Je moet ergens beginnen anders komt er nooit iets van.
Ken je geen buur (jongen van +/- 16) die een btje met bromfietsen sleuteld.
Qua werk is dit identiek.
zou het niet weten, die van mij hebben nog nooit op een rekening van een motorzaak gestaan.
Het water eraf, de olie eraf, het deksel eraf kan toch niet zo moeilijk zijn?
Je moet ergens beginnen anders komt er nooit iets van.
Ken je geen buur (jongen van +/- 16) die een btje met bromfietsen sleuteld.
Qua werk is dit identiek.