Nou heren,
het is weer zover hoor...
Mijn trouwe Husky heeft het ongeveer 10 uurtjes na een dure reparatie alweer begeven
Wat is er nu weer?
Het bigend ligt eruit en de zuiger naar de klote...
Waar ging het ook al weer om bij deze hobby??? sleutelen of rijden...
Ik dacht het rijden maar ik kan me natuurlijk vergist hebben, danwel verkeert in laten lichten... ik weet het niet meer hoor.
Ik meen dat er laatst iemand ergens een reaktie had gegeven in de trant van "ach... één troost, een Husky koop je maar 1 keer". Nou ik heb die van mij nu bij elkaar al 2 keer gekocht en ik heb nog niks...
Maarre...Voor Joep geen husky meer, das een feit!!
Het is WEER zover... snik snik
Moderator: ghulst
ssssssst zo dacht ik ook over mijn KTM , ook vlak na een revisie in puin gedraait en voor meer dan 1500 euro schade (staat beschreven ergens op dit forum) ... dat was november vorig jaar , na de reparatie van toen loopt t fietsje weer perfect en probleemloos , dat mag ook wel want op de versnellingsbak na is alles er nieuw (cylinderkop was gebruikt gekocht) ingegaan ...
wat was er bij jou motor gereviseerd?.. is de reparatie wel juist uitgevoerd?.. heb je het zelf gedaan of laten doen?..
wat was er bij jou motor gereviseerd?.. is de reparatie wel juist uitgevoerd?.. heb je het zelf gedaan of laten doen?..
4 strokes only !!
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21
Tja, en ik had een Honda.
Je weet wel "happy with ehh...Honda".
De eerste, zo een CR250 uit '89, deed 't jaren lang heel goed totdat de behuizing van de waterpomp geheel was weggesleten door...... water!.
Omdat ie wel heerlijk reed heb ik er nog een gekocht. Een nieuwere uit '95. Na zo'n 10 uur een ordinaire vastloper. Daarna weer een, en weer een, en weer een, en nu is zelfs de drijfstang gewoon gebroken. De schade laat zich raden. Kapotte cylinder, kapotte krukas (met drijfstang) en zo nog een hoop ellende. Ik maak 'm weer helemaal nieuw want 't is gewoon een fijne motor. Maar ja, je wordt er soms wel moedeloos van. Vooral als de smering, koeling, carburatie, nieuwe nikasil laag en alles allemaal perfect is en je toch zulke dure schade rijdt. Uiteindelijk hoort 't er allemaal bij. Sterkte (dat wens ik mezelf ook toe)!
Fr@venture
Je weet wel "happy with ehh...Honda".
De eerste, zo een CR250 uit '89, deed 't jaren lang heel goed totdat de behuizing van de waterpomp geheel was weggesleten door...... water!.
Omdat ie wel heerlijk reed heb ik er nog een gekocht. Een nieuwere uit '95. Na zo'n 10 uur een ordinaire vastloper. Daarna weer een, en weer een, en weer een, en nu is zelfs de drijfstang gewoon gebroken. De schade laat zich raden. Kapotte cylinder, kapotte krukas (met drijfstang) en zo nog een hoop ellende. Ik maak 'm weer helemaal nieuw want 't is gewoon een fijne motor. Maar ja, je wordt er soms wel moedeloos van. Vooral als de smering, koeling, carburatie, nieuwe nikasil laag en alles allemaal perfect is en je toch zulke dure schade rijdt. Uiteindelijk hoort 't er allemaal bij. Sterkte (dat wens ik mezelf ook toe)!
Fr@venture
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
Over welk model husky gaat het hier en wat zijn de vervangen onderdelen bij de vorige reparatie?
Zowel de tweetakten als de viertyakten van husky zijn oerdegelijk en heel betrouwbaar ... waarschijnlijk ligt de oorzaak bij de rijder of bij het onderhoud of een slecht uitgevoerde reparatie ...
Zowel de tweetakten als de viertyakten van husky zijn oerdegelijk en heel betrouwbaar ... waarschijnlijk ligt de oorzaak bij de rijder of bij het onderhoud of een slecht uitgevoerde reparatie ...
Dat is nou net het frustrerende van alles...de vorige reparatie heeft helemaal niks met dit probleem te maken... zie topic "geen versnelling meer"... Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet kan tippen aan de kosten die jij hebt moeten maken maar ik begin wel mijn vertrouwen te verliezen in mijn motor en dat vind ik geen goede zaak want hij staat meer kapot als dat ie rijd, dan is er weer dit en dan weer dat. Ik heb de motor nu ongeveer 7 à 8 maanden in mijn bezit en het blok is al 4 keer open geweest...JoeBaR schreef:wat was er bij jou motor gereviseerd?.. is de reparatie wel juist uitgevoerd?.. heb je het zelf gedaan of laten doen?..
Ok, een haat/liefde verhouding is mooi maar de haat begint een beetje de overhand te krijgen en ik vind dat het dan wel tijd word om hem op te ruimen...
Enne... bedankt voor het medeleven Fred wat je zegt...Sterkte...
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: za feb 14, 2004 22:58
- Locatie: kesteren
sorry hoor ivan dit sla nergens op.
ik ken deze jongen erg goed persoonlijk , en onderhoud is nr 1 bij hem.
en tot nu toe alleen maar ellende.
huski betrouwbaar sorry nee.
rij er zelf ook 1 maar ook veel problemen niet motorisch hoor .
nee ligt niet aan joep hij geeft zijn motor goeie onderhoud.
val je niet aan hoor echt niet , maar betrouwbaar is niet 1 motor.
ik ken deze jongen erg goed persoonlijk , en onderhoud is nr 1 bij hem.
en tot nu toe alleen maar ellende.
huski betrouwbaar sorry nee.
rij er zelf ook 1 maar ook veel problemen niet motorisch hoor .
nee ligt niet aan joep hij geeft zijn motor goeie onderhoud.
val je niet aan hoor echt niet , maar betrouwbaar is niet 1 motor.
pech gebeurd gewoon , bij de ene vaker als bij de ander .. die husaberg die ik t laatst gekocht heb , had ik na een half uur al de uitgaande versnellingsbak as gebroken , ik heb er nu een nieuwe 6 bak instaan .. ik was die dag net een uur uit het gips , en had de husaberg al een maand in mijn bezit , ik zou er toen voor het eerst op gaan rijden ..
maar goed , t gaat hier nu om jou pech uiteindelijk .. de trammelant met je versnellingsbak kan wel degelijk invloed hebben gehad op het stukgaan van je bigend lager , wat meestal weer samen gaat met een gekraste zuiger .. gruis uit je versnellingsbak kan in het bigend lager gekomen zijn , ook mogelijk is dat het gruis juist de oliepomp even verstopt heb waardoor t lager tijdelijk geen smering heeft gehad ...
maar goed , t gaat hier nu om jou pech uiteindelijk .. de trammelant met je versnellingsbak kan wel degelijk invloed hebben gehad op het stukgaan van je bigend lager , wat meestal weer samen gaat met een gekraste zuiger .. gruis uit je versnellingsbak kan in het bigend lager gekomen zijn , ook mogelijk is dat het gruis juist de oliepomp even verstopt heb waardoor t lager tijdelijk geen smering heeft gehad ...
4 strokes only !!
betrouwbaar is een Yamaha XT500 ... alleen de prestaties zijn iets minder..dick van doodeweerd schreef:sorry hoor ivan dit sla nergens op.
ik ken deze jongen erg goed persoonlijk , en onderhoud is nr 1 bij hem.
en tot nu toe alleen maar ellende.
huski betrouwbaar sorry nee.
rij er zelf ook 1 maar ook veel problemen niet motorisch hoor .
nee ligt niet aan joep hij geeft zijn motor goeie onderhoud.
val je niet aan hoor echt niet , maar betrouwbaar is niet 1 motor.
vraag is : wat noem jij goed onderhoud? ververs je na elke 500 KM je olie en filters?.. na elke rit je luchtfilter verschonen?.. smeren van alle bewegende delen met de daarvoor bestemde olieen... na elke rit de motor wassen en inspecteren op beschadigingen etc..
4 strokes only !!
Kl*te voor je Joep het blijft een technische sport. Bij de een blijft het jaren goed bij de ander een maand met het zelfde onderhoud.
Jofa, blijft dat aan de gang met jou
Heb je zelf die drijfstang kunnen beoordelen toen je de vorige reparatie had?
Wat bij mij nml gebeurt is, dat ik tijdens een zuiger check merkte dat m'n hele zuiger was gezandstraalt. Alleen bleek het geen zand, maar naaldlager Ik was er net op tijd bij. De naaldlagers hadden al veel chroom verloren en stonden op het punt van uit elkaar spatten. Drijfstang had ook bijna de krukwang geraakt. En dit allemaal terwijl die echt nog prima liep. Als een speer, zeg maar. Dus een ritje later had de boel geexplodeerd. Door mazzel kwam ik er dus achter. Zelfde gehad met krukaslagers die los in het carter lagen. De zijdelingse speling was me toen ook bijna noodlottig. Dit gebeurde dus allemaal met de zelfde motor. Binnen een jaar 3 keer open moeten maken. Fijn hè, een huskie
Maar dit kan helaas ook met een ander type gebeuren, hoewel husqvarna de afgelopen 10 jaar met al die geld problemen en overnames wellicht wat sloppy is geworden in de fabrieks-eind-controles
Heb je zelf die drijfstang kunnen beoordelen toen je de vorige reparatie had?
Wat bij mij nml gebeurt is, dat ik tijdens een zuiger check merkte dat m'n hele zuiger was gezandstraalt. Alleen bleek het geen zand, maar naaldlager Ik was er net op tijd bij. De naaldlagers hadden al veel chroom verloren en stonden op het punt van uit elkaar spatten. Drijfstang had ook bijna de krukwang geraakt. En dit allemaal terwijl die echt nog prima liep. Als een speer, zeg maar. Dus een ritje later had de boel geexplodeerd. Door mazzel kwam ik er dus achter. Zelfde gehad met krukaslagers die los in het carter lagen. De zijdelingse speling was me toen ook bijna noodlottig. Dit gebeurde dus allemaal met de zelfde motor. Binnen een jaar 3 keer open moeten maken. Fijn hè, een huskie
Maar dit kan helaas ook met een ander type gebeuren, hoewel husqvarna de afgelopen 10 jaar met al die geld problemen en overnames wellicht wat sloppy is geworden in de fabrieks-eind-controles
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Wat ik goed onderhoud noem?JoeBaR schreef:vraag is : wat noem jij goed onderhoud? ververs je na elke 500 KM je olie en filters?.. na elke rit je luchtfilter verschonen?.. smeren van alle bewegende delen met de daarvoor bestemde olieen... na elke rit de motor wassen en inspecteren op beschadigingen etc..
Idd zo ongeveer elke 5 à 600 km olie (volsynth.) verversen, oliefilters hoef ik niet te vervangen want die zijn van metaal dus schoonmaken volstaat. Sowieso na elke rit bekijken of het luchtfilter verschoond moet worden want wij rijden vaak door de polder en dat is niet echt stoffig, maar toch wel elke twee keer rijden verschonen. Direct na het wassen/afspuiten alles, waaronder dus ook boutjes en moertjes etc. nalopen en alle (!) bewegende delen, daaronder versta ik dus onder meer linksysteem, kettinggeleiders, stepjes, kickstarter noem het maar op weer goed smeren, en bij de wiellagers en alle andere keerringen spuit ik een vochtverdrijver/silconenspray (soort WD40) ... Dus zeg het maar... goed onderhoud of niet?.... Naar mijns inziens zit dat wel snor
Nee want ik heb toen het hele handeltje er onderuit geschroeft en het versnellingsbak probleem bij JST laten oplossen. De rest heb ik wel zelf gedaan.huskie schreef: Heb je zelf die drijfstang kunnen beoordelen toen je de vorige reparatie had?
Enne... fijn hè een husky?? Nou nee... ik zal het je sterker vertellen...Hij gaat eruit...
en welke Huskie gaat het nu worden
En deze topic werd gestart door Jofa, met een kaduke husqvarna
Ik zal het een en ander even onderbrengen in een sub topicje
We gaan hier verder http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... php?t=3286
Ik zal het een en ander even onderbrengen in een sub topicje
We gaan hier verder http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... php?t=3286
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: za feb 14, 2004 22:58
- Locatie: kesteren
hahahaha,das een goeie huski totdat je hem bij ben inruil
Ik dacht dat dit topic gesloten was, dit om Jofa een beetje op adem te laten komen. Nu wordt hij er toch weer aan herinnerd. En de pijn was juist aan het zakken. Hij wil een Honda kopen en een 2takt ook nog.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?