"snelle"dagteller

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8)
Wie weet er meer?, ik zoek een extra dagteller die snel op nul kan,
ik heb nu een Sigma tellertje maar om alles op nul te zetten moet
je hem/haar 3 sec. vasthouden.Dat is me te lang, wie heeft er een betere oplossing.?(en betaalbaar)

Gr Hans
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
stteve (niet ingelogd)

Zelfs bij mijn ICO duurt t 3 seconden om op nul te zetten :cry: Dat had ik niet verwacht, maar goed, hij is dan ook erg tweedehands en was dus niet zo heel duur. Bovendien is het niet zo heel erg, omdat er wel een afstandbediening aan vast zit, en je je hand dus niet van het stuur hoeft te halen!

Een maatje van me heeft een tellr gevonden die met 1 knopje op nul springt (en dus niet twee knopjes die je tegelijkertijd moet indrukken) en hij heeft met wat geknutsel een een afstandsbediening gemaakt

Ik zou zo niet weten welke teller en betaalbaar is en ook met 1 druk op nul springt ...
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

sigma BC1600.
Springt niet alleen meteen op 0 maar heeft ook knoppen om te plussen en minnen voor als je een totaalstanden roadbook rijdt.
smurf.
arthur
Berichten: 42
Lid geworden op: do jun 17, 2004 17:54
Locatie: West-Graftdijk

Ik gebruik een Sigma BC 1200 en deze heeft een navi plus en navi min functie en is te nullen met een druk op de knop. Ik heb deze knop verwijderd en er een draadje aan gesoldeerd kapje terug geplaatst met kit ertussen voor het waterdicht maakt. Nu hoef ik niet mijn hand van het stuur te halen om hem op nul te zetten. Ik heb een apart drukknopje gemonteerd. :idea:

Sigma : BC 1200 Fietscomputer Prijs

Normaal: € 24.95

--------------------------------------------------------------------------

Product informatie:

Fietscomputer met de volgende functies:
Snelheid

Klok

Stopwatch

2 Wielmaten instelbaar

Dagafstand-Rittijd

Dagafstand

Totale afstand fiets 1 en 2

Gemiddelde snelheid

Maximum snelheid

Permanente vergelijking van de actuele en de gemiddelde snelheid

Afstand teller (Moser Guide) oplopende of aflopende instelling

Functies naar keuze in verschillende talen



http://www.futurumshop.nl/img/9030016.jpg
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

nu willen we wel weten wat voor drukknopje je hebt gemonteerd !!!
smurf.
arthur
Berichten: 42
Lid geworden op: do jun 17, 2004 17:54
Locatie: West-Graftdijk

Zelf bouw: uit conrad voor de BMW. bij de yamaha wil ik het start knopje gebruiken :idea:
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8)
Hoi Arthur,
De BC 1200, is dat als de dagteller voorstaat, dat je dan een druk op de knop en hij staat op nul?en blijft hij dan wel op de dagteller staan?
Ik heb een BC 500 en die moet je 3 sec. vasthouden en dan zet hij alles op nul, en springt door op de volgende functie, dus moet ik weer 3 keer drukken om mijn dagteller weer voor te krijgen :evil:

Gr HAns
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Gebruikersavatar
JBassie
Berichten: 683
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 15:54
Locatie: Velp
Contacteer:

kan iemand mij vertellen wat een dagteller precies inhoud :roll:
Is het gewoon een metertje die bij het wiel zit en en aantal meters teld :?:

JB :oops:
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Hij telt het aantal omwentelingen, de electronica vermenigvuldigt deze gegevens met de ingestelde omtrek naar de afgelegde afstand en snelheid etc.

Ik zoek eigelijk nog een imo van touratech voor weinig,kan deze wel snel nullen.

Dat apparaat wat brouwer verkoopt is dat wat?

Klik op het plaatje voor verder info, snel te nullen? Freek hij staat ook op jouw site.

Afbeelding
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

Jan Bas Walhof schreef:kan iemand mij vertellen wat een dagteller precies inhoud :roll:
Is het gewoon een metertje die bij het wiel zit en en aantal meters teld :?: JB :oops:
Met een dagteller meet je de gereden afstand per tocht of per dag en die zet je daarna weer op nul (hetzelfde als in een auto) :idea:
arthur
Berichten: 42
Lid geworden op: do jun 17, 2004 17:54
Locatie: West-Graftdijk

de antrapper schreef:8)
Hoi Arthur,
De BC 1200, is dat als de dagteller voorstaat, dat je dan een druk op de knop en hij staat op nul?en blijft hij dan wel op de dagteller staan?
Ik heb een BC 500 en die moet je 3 sec. vasthouden en dan zet hij alles op nul, en springt door op de volgende functie, dus moet ik weer 3 keer drukken om mijn dagteller weer voor te krijgen :evil:

Gr HAns
Alleen navi plus is met 1 druk op de knop te resetten de anderen functies blijven gewoon door tellen .
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Houten Klaas schreef: Dat apparaat wat brouwer verkoopt is dat wat?

Klik op het plaatje voor verder info, snel te nullen? Freek hij staat ook op jouw site.
Ik ben er importeur van geweest.

Een goeie teller, die er ook nog eens mooi uitziet.
Maar helaas ook niet snel op 0 te zetten. :cry:
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

arthur schreef:bij de yamaha wil ik het start knopje gebruiken :idea:
Leg uit :shock:
smurf.
Gebruikersavatar
JBassie
Berichten: 683
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 15:54
Locatie: Velp
Contacteer:

Joop schreef:
Jan Bas Walhof schreef:kan iemand mij vertellen wat een dagteller precies inhoud :roll:
Is het gewoon een metertje die bij het wiel zit en en aantal meters teld :?: JB :oops:
Met een dagteller meet je de gereden afstand per tocht of per dag en die zet je daarna weer op nul (hetzelfde als in een auto) :idea:
eerlijk gezegd zie ik hier niet echt het nut van in :roll: ik neem aan dat je die dag km dan thuis opslaat op de computer en of op papier zet :?:

Ik hou thuis gewoon in excel een onderhoudschema bij met alles erop.
uren, liters olie, benzine, baankosten, etc etc.

JB
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

Met een dagteller weet je dus altijd precies hoe ver of je gereden hebt en kun je er met het tanken van benzine in lange buitenlandse tochten rekening mee houden. Na zo'n tocht zet je hem weer op nul, echter er zit ook een totaal teller op deze kan dus niet op nul gezet worden :idea:
Gebruikersavatar
JBassie
Berichten: 683
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 15:54
Locatie: Velp
Contacteer:

Joop schreef:Met een dagteller weet je dus altijd precies hoe ver of je gereden hebt en kun je er met het tanken van benzine in lange buitenlandse tochten rekening mee houden. Na zo'n tocht zet je hem weer op nul, echter er zit ook een totaal teller op deze kan dus niet op nul gezet worden :idea:
Maar zit er tegenwoordig niet al een uitgebreid dashbord op zo'n dure enduro ? offroad fiets. (digitaal) :?: Niet te zwaar natuurlijk
BaGGeR
Berichten: 51
Lid geworden op: vr jun 25, 2004 23:01
Locatie: AllroadManiacs.nl
Contacteer:

Volgens mij is het de bedoeling dat je de dagteller gebruikt met het roadboek rijden. Bij elke aanwijzing staat de "exacte" tussenafstand, an moet je dus bij elke aanwijzing je teller weer nullen. Met een teller waarbij je dus drie seconden de knop ingedrukt moet houden kan het voorkomen (vaak zelfs) dat je de volgende afslag voorbij rijd.

Ik rij zelf op een Africa Twin, die heeft een hele mooie tripmaster, maar helaas ook niet te nullen met 1 simpele druk op de knop. Dan is zo'n sgma 1200 toch wel ideaal. Zeker met de Ad Ketelaars ritten de we graag rjden met die zware dingen, en dus de handen vol hebben aan de motor, itt de lichtere enduro's die je veel meer ziet tijdens dat soort ritten!

Groet!
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Freek schreef:
Houten Klaas schreef: Dat apparaat wat brouwer verkoopt is dat wat?

Klik op het plaatje voor verder info, snel te nullen? Freek hij staat ook op jouw site.
Ik ben er importeur van geweest.
En ik verkoop ze nog steeds :wink:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
arthur
Berichten: 42
Lid geworden op: do jun 17, 2004 17:54
Locatie: West-Graftdijk

TTT schreef:
arthur schreef:bij de yamaha wil ik het start knopje gebruiken :idea:
Leg uit :shock:
Yamaha heeft een kickstarter dus dat knopje wordt niet gebruikt :idea:
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

TTT schreef: Yamaha heeft een kickstarter dus dat knopje wordt niet gebruikt :idea:
Dat vind ik nou dom :?
Waarom moeilijk doen als het ook gemakkelijk kan ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Jan Bas Walhof schreef:
Joop schreef:
Jan Bas Walhof schreef:kan iemand mij vertellen wat een dagteller precies inhoud :roll:
Is het gewoon een metertje die bij het wiel zit en en aantal meters teld :?: JB :oops:
Met een dagteller meet je de gereden afstand per tocht of per dag en die zet je daarna weer op nul (hetzelfde als in een auto) :idea:
eerlijk gezegd zie ik hier niet echt het nut van in :roll: ik neem aan dat je die dag km dan thuis opslaat op de computer en of op papier zet :?:

Ik hou thuis gewoon in excel een onderhoudschema bij met alles erop.
uren, liters olie, benzine, baankosten, etc etc.

JB
Ik hield die uren vroeger ook bij , maar als je wat ervaring etc heb zie je vanzelf wanneer je zuigertje zijn beste tijd gehad heeft :wink: (ff uitlaat eraf halen is genoeg). Wat ik zelf altijd bijhou zijn veerinstellingen etc (wel handig als je daar mee aan het spelen ben en erachterkom dat je vorigeinstellingen toch niet zo slecht waren :lol: ).
Gast

arthur schreef:Ik gebruik een Sigma BC 1200 en deze heeft een navi plus en navi min functie en is te nullen met een druk op de knop. Ik heb deze knop verwijderd en er een draadje aan gesoldeerd kapje terug geplaatst met kit ertussen voor het waterdicht maakt. Nu hoef ik niet mijn hand van het stuur te halen om hem op nul te zetten. Ik heb een apart drukknopje gemonteerd. :idea:

Sigma : BC 1200 Fietscomputer Prijs

Normaal: € 24.95

--------------------------------------------------------------------------
welke van de 2 heb jij? want ik ga hem ook halen :)

Afbeelding
Afbeelding
n8komeet
Berichten: 44
Lid geworden op: vr jan 23, 2004 16:19

ad f schreef:
Freek schreef:
Houten Klaas schreef: Dat apparaat wat brouwer verkoopt is dat wat?

Klik op het plaatje voor verder info, snel te nullen? Freek hij staat ook op jouw site.
Ik ben er importeur van geweest.
En ik verkoop ze nog steeds :wink:

Kan iemand mij vertellen waar deze in belgie te koop zijn en evt de kostprijs :?:
arthur
Berichten: 42
Lid geworden op: do jun 17, 2004 17:54
Locatie: West-Graftdijk

Anonymous schreef:
arthur schreef:Ik gebruik een Sigma BC 1200 en deze heeft een navi plus en navi min functie en is te nullen met een druk op de knop. Ik heb deze knop verwijderd en er een draadje aan gesoldeerd kapje terug geplaatst met kit ertussen voor het waterdicht maakt. Nu hoef ik niet mijn hand van het stuur te halen om hem op nul te zetten. Ik heb een apart drukknopje gemonteerd. :idea:

Sigma : BC 1200 Fietscomputer Prijs

Normaal: € 24.95

--------------------------------------------------------------------------
welke van de 2 heb jij? want ik ga hem ook halen :)

Afbeelding
Afbeelding

De eerste maar dan niet draadloos. Die geven bij sommigen motoren storing waardoor het signaal niet goed doorkomt.
Dewiene
Berichten: 68
Lid geworden op: za jan 03, 2004 13:26
Locatie: Lokeren/Belgium

lukt inderdaad niet draadloos, te veraf, en veel storing door motorelectronica.
trouwens heb ooit eens geprobeerd tijdens een off road ritje een Polar hartslagmeter te gebruiken;om te zien of deze sport echt zo belastend is voor de ademhaling/hartslag.(ik kom nl altijd flink zwetend terug) en wat raad je, deze had hartslag gemiddeld van 195 geregistreerd ; iets wat normaal alleen kan bij 12jarige topsporters tijdens zeer zware belasting, bij navraag toen bij een kennis die alles weet van hartslagmeters wist die me te vertellen dat je met die draadloze spullen snel last hebt van diverse storingen.
groetjes Erwin
Husky Rules
Plaats reactie