Jullie volbloedjes houden van bokken en weigeren.
Neem een raspaardje als een Suzuki DRZ400 E.
Van de 31 stuks die bij Overveld afgeranseld worden op Enduro's daar is er ooit maar eentje van open gehoeven!
Noppy
betrouwbaarheid
Moderator: ghulst
ja ja dat zal best , maar qua prestaties blijf je nergens met een suzuki dr 400 tegenover een Husqvarna of ktm en Husaberg .. dit zijn totaal verschillende motoren niet alle fietsen op noppen zijn werkelijk enduro of cross motorenNoppy schreef:Jullie volbloedjes houden van bokken en weigeren.
Neem een raspaardje als een Suzuki DRZ400 E.
toen mijn KTM 520 stuk was zei iemand : je moet hem inruilen op een Honda XR 650 , die zijn betrouwbaar .. maar ze wegen dan ook zowat 30 kilo zwaarder dan een ktm , hebben lang zoveel kracht niet .. je kan er dus lang niet zo op rijden (lees : laag vliegen ) als op de KTM !! dus ik blijf lekker bij mn volbloedjes
4 strokes only !!
Ja, Ja, Ja, Ja,
Op de crossbaan; helemaal met je eens, want dan hoef je maar een half uurtje.
Bij enduro; niet met je eens, want dan moet je wel 4 uur lang al die paardekrachten, wieldrifts en wheelies zien te mennen, en dan gaat het spul onderweg ook nog eens stuk omdat het niet al te degelijk is of uit elaart valt
In de woestijn; ben je kansloos met je oranje gebakje; tenzij jouw team, voorzien van vrachtwagen, elke nacht je blok wisselt
DRZ Rules! (Heb ik niet van me zelf)
Noppy
Op de crossbaan; helemaal met je eens, want dan hoef je maar een half uurtje.
Bij enduro; niet met je eens, want dan moet je wel 4 uur lang al die paardekrachten, wieldrifts en wheelies zien te mennen, en dan gaat het spul onderweg ook nog eens stuk omdat het niet al te degelijk is of uit elaart valt
In de woestijn; ben je kansloos met je oranje gebakje; tenzij jouw team, voorzien van vrachtwagen, elke nacht je blok wisselt
DRZ Rules! (Heb ik niet van me zelf)
Noppy
ik heb geen DRZ in de dakar gezien maar wel KTM KTM KTM KTM die de dakar keer op keer wint.Noppy schreef:Ja, Ja, Ja, Ja,
Op de crossbaan; helemaal met je eens, want dan hoef je maar een half uurtje.
Bij enduro; niet met je eens, want dan moet je wel 4 uur lang al die paardekrachten, wieldrifts en wheelies zien te mennen, en dan gaat het spul onderweg ook nog eens stuk omdat het niet al te degelijk is of uit elaart valt
In de woestijn; ben je kansloos met je oranje gebakje; tenzij jouw team, voorzien van vrachtwagen, elke nacht je blok wisselt
DRZ Rules! (Heb ik niet van me zelf)
Noppy
ja ja dat zal best , maar qua prestaties blijf je nergens met een suzuki dr 400 tegenover een Husqvarna of ktm en Husaberg .. dit zijn totaal verschillende motoren niet alle fietsen op noppen zijn werkelijk enduro of cross motoren
Je moet maar eens zien wat er gebeurd zodra de regels strakker worden en motoren in een parc fermé terecht komen, waar er niet meer gesleuteld mag worden.
Dan hou je alleen nog maar Japanse motoren over.
Hoeveel Husaberg en Husqvarna's zijn er eigenlijk met de laatste Dakar gefinisht of zelfs maar gestart?
KTM wint omdat ze de meeste vrachtwagens heeft met monteurs en reserveonderdelen, ha ha
Dan hou je alleen nog maar Japanse motoren over.
Hoeveel Husaberg en Husqvarna's zijn er eigenlijk met de laatste Dakar gefinisht of zelfs maar gestart?
KTM wint omdat ze de meeste vrachtwagens heeft met monteurs en reserveonderdelen, ha ha
mij maakt het eigenlijk allemaal niet uit en ik heb niet eens een enduro motor. Ik zou zelfs blij zijn met zo'n DRZ die jij hebt Noppy
JB die nu Honda 250 rijdt
Paris Dakar, Desert races...........
DAF, KAMAZ en monteurs rulez.......... duzz
Maar niet alle jappen zijn betrouwbaar, als het hoge vermogen er moet komen dan gaat ook de Jap om.
Hoelang houdt de LC4 het al vol????? Degelijk spul hoor.
Qua motor vergelijkbaar met het "normale " Japse spul m.i.
DAF, KAMAZ en monteurs rulez.......... duzz
Maar niet alle jappen zijn betrouwbaar, als het hoge vermogen er moet komen dan gaat ook de Jap om.
Hoelang houdt de LC4 het al vol????? Degelijk spul hoor.
Qua motor vergelijkbaar met het "normale " Japse spul m.i.
Noppy, ik denk toch dat je een beetje appelen met peren aan het vergelijken bent. De Suzuki DR 400 is ook naar mijn mening een zeer degelijke motor, maar een "ready to race" motor is hij volgens mij niet. Hij hoort eerder thuis in de categorie "soft"-enduro, evenals een XR, een KTM 250 4t of een Kawasaki klx 300. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je er niet snel mee kan gaan. De grootste bepalende factor bij het vermogen van je motor is het rechterhandje, en niet de opgegeven pk's/kw's vanuit het boekje.
Dick, dit slaat wel degelijk ergens op, een husky die in orde is, is superbetrouwbaar, en als je een 2e hands moto koopt en er dan problemen mee hebt moet je niet gaan oordeklen over goed of slecht want je weet niks af van het verleden van de moto!!!
Koop een nieuwe husky (ktm of husaberg), onderhoud 'm goed en je zal geen problemen hebben!!! (anders zou een jaar garantie niet haalbaar zijn)
En een DRZ 400 is geen enduromoto, als men de ktm's, husky's en husabergen zou afstellen op het vermogen van de suzuki zouden deze ook niet kapot gaan, maar in het geval van deze 3 spreken we over competitie materiaal en niet over ...
HUSKY FOREVER!!!!!!!
Koop een nieuwe husky (ktm of husaberg), onderhoud 'm goed en je zal geen problemen hebben!!! (anders zou een jaar garantie niet haalbaar zijn)
En een DRZ 400 is geen enduromoto, als men de ktm's, husky's en husabergen zou afstellen op het vermogen van de suzuki zouden deze ook niet kapot gaan, maar in het geval van deze 3 spreken we over competitie materiaal en niet over ...
HUSKY FOREVER!!!!!!!
Laten we het nu eens omdraaien..
hoe betrouwbaar wordt een DRZ als deze op hetzelfde litervermogen komt als de Husa, Husq of KTM?
Maar ik moet Erik V 90% gelijk geven, rechterhand is erg belangrijk zoniet belangrijker.
Ik zeg altijd 40 pk is genoeg om hard te kunnen gaan , de rest moet je zelf doen.
Het rijwielgedeelte speelt een zeer grote rol (stuureigenschap, vering en gewicht).
En dat is met een " wedstrijdmotor" meestal wel in orde.
hoe betrouwbaar wordt een DRZ als deze op hetzelfde litervermogen komt als de Husa, Husq of KTM?
Maar ik moet Erik V 90% gelijk geven, rechterhand is erg belangrijk zoniet belangrijker.
Ik zeg altijd 40 pk is genoeg om hard te kunnen gaan , de rest moet je zelf doen.
Het rijwielgedeelte speelt een zeer grote rol (stuureigenschap, vering en gewicht).
En dat is met een " wedstrijdmotor" meestal wel in orde.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Ik denk zelfs dat de Suz meer momentum haalt uit de liters benzine dan de Husq, Katie of Husa!
Momentum = koppel x wielomvang - wielspin
Zelfs op een zwaar modderig traject rijdt een E-serie, mét 41mm carb, 1:20.
In de VS daar weten ze het al!
Take care,
Noppy
Momentum = koppel x wielomvang - wielspin
Zelfs op een zwaar modderig traject rijdt een E-serie, mét 41mm carb, 1:20.
In de VS daar weten ze het al!
Take care,
Noppy
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
Ga eens rondkijken bij een enduro (is zo-wie-zo leuk) dan zie toch echt bijna alleen maar de lichtgewichten met veel vermogen.Noppy schreef: Bij enduro; niet met je eens, want dan moet je wel 4 uur lang al die paardekrachten, wieldrifts en wheelies zien te mennen, en dan gaat het spul onderweg ook nog eens stuk omdat het niet al te degelijk is of uit elaart valt
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Dat heb ik juist gedaan. Opvallend is dat de marketing van KTM aanzienlijk beter uitgepakt heeft dan die van Suzuki en Husqvarna.
Ik schat toch in dat Husky nog wel 3 x meer gele motoren in de bagger heeft rondrijden dan Suzuki. Wat wel opvalt is dat bijna alle Suzuki's een haantje op het voorspatbord hebben
Ook grappig is dat de bijna nieuwe Husky die er rond reed tot twee keer aan toe ons water heeft gevraagd voor z'n waterkoeling.
Een vriendje van me rijdt KTM en die heeft op één Ad K. ritje wel vier keer olie moeten peilen en z'n koelvloeistof telkens controleren.
Ik heb bij mijn Suz alleen nog maar benzine in hoeven gooien en af en toe wat lucht voor op de snelweg
Ik schat toch in dat Husky nog wel 3 x meer gele motoren in de bagger heeft rondrijden dan Suzuki. Wat wel opvalt is dat bijna alle Suzuki's een haantje op het voorspatbord hebben
Ook grappig is dat de bijna nieuwe Husky die er rond reed tot twee keer aan toe ons water heeft gevraagd voor z'n waterkoeling.
Een vriendje van me rijdt KTM en die heeft op één Ad K. ritje wel vier keer olie moeten peilen en z'n koelvloeistof telkens controleren.
Ik heb bij mijn Suz alleen nog maar benzine in hoeven gooien en af en toe wat lucht voor op de snelweg
In een crossproef van een enduro wil ik de snelste en lichtste motor die ik kan krijgen. punt uit. Doe je dat niet, wordt er niet gewonnen. ook punt uit.
Pedro Tragter(om een bekende te nemen, rijdt ie nog?) zal niet winnen op een XR650 of DR400, dus hij neemt een lichte snelle motor, 4takt of 2takt, dat maakt geen verschil.
Wat betrouwbaarheid betreft, ach wat is betrouwbaar in een mechanische sport
Pedro Tragter(om een bekende te nemen, rijdt ie nog?) zal niet winnen op een XR650 of DR400, dus hij neemt een lichte snelle motor, 4takt of 2takt, dat maakt geen verschil.
Wat betrouwbaarheid betreft, ach wat is betrouwbaar in een mechanische sport
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Sorry Noppy, maar ik ben het nog steeds niet met je eens. Met een goede marketing alleen verkoop je niet meer motoren dan een andere. Als je dan slechte kwaliteit verkoopt kun je het wel schudden denk ik. En KTM staat toch al enkele jaren aan de top wat betreft verkoopcijfers. Ik ben indertijd overgestapt op een KTM 520 omdat ik er eens 1 geprobeerd heb van een vriend en die heeft er ook nooit geen betrouwbaarheidsproblemen mee gehad, vandaar.Noppy schreef:Dat heb ik juist gedaan. Opvallend is dat de marketing van KTM aanzienlijk beter uitgepakt heeft dan die van Suzuki en Husqvarna.
Ik schat toch in dat Husky nog wel 3 x meer gele motoren in de bagger heeft rondrijden dan Suzuki. Wat wel opvalt is dat bijna alle Suzuki's een haantje op het voorspatbord hebben
Ook grappig is dat de bijna nieuwe Husky die er rond reed tot twee keer aan toe ons water heeft gevraagd voor z'n waterkoeling.
Een vriendje van me rijdt KTM en die heeft op één Ad K. ritje wel vier keer olie moeten peilen en z'n koelvloeistof telkens controleren.
Ik heb bij mijn Suz alleen nog maar benzine in hoeven gooien en af en toe wat lucht voor op de snelweg
Maar ik denk dat jij net zoals je motorfiets geen echte enduromotor is, jij ook geen echte endurees bent, wie gaat er nu lucht scheppen met een terreinmotor op een snelweg
Klopt, ik ben een z.g. 'dual sporter', geen endurist, maar rijd wel in dezelfde KNMV-maisvelden als jullie
Ik rijd naar en van het event over de snelweg, alhoewel we de laatste keer met de aanhanger zijn geweest in Ruurlo.
Mijn motor rijdt daardoor veel meer kilometers dan die van jullie; in een jaar 10.000km.
Ik zou niet kunnen werken met een machine waar ik het aantal uren op moet bijhouden, omdat er weer een nieuwe zuiger in moet.
Maar los daarvan is Jürgen Overveld wel een echte endurist. Hoe kan het dan dat hij Nederlands Kampioen Enduro wordt afgelopen jaar op een DRZ 400E terwijl er 98% oranje om hem heen staat en nog 1% geel van Italiaanse origine? Ik snap iets niet, denk ik...
Help me out!
Noppy
P.S. "Kawasaki's zeggen me ook helemaal niets, net zoals de huidige Suzuki's, hoewel, als die 450 in enduroversie te krijgen is.... Die zou ik toch graag eens proberen.'??
Ik rijd naar en van het event over de snelweg, alhoewel we de laatste keer met de aanhanger zijn geweest in Ruurlo.
Mijn motor rijdt daardoor veel meer kilometers dan die van jullie; in een jaar 10.000km.
Ik zou niet kunnen werken met een machine waar ik het aantal uren op moet bijhouden, omdat er weer een nieuwe zuiger in moet.
Maar los daarvan is Jürgen Overveld wel een echte endurist. Hoe kan het dan dat hij Nederlands Kampioen Enduro wordt afgelopen jaar op een DRZ 400E terwijl er 98% oranje om hem heen staat en nog 1% geel van Italiaanse origine? Ik snap iets niet, denk ik...
Help me out!
Noppy
P.S. "Kawasaki's zeggen me ook helemaal niets, net zoals de huidige Suzuki's, hoewel, als die 450 in enduroversie te krijgen is.... Die zou ik toch graag eens proberen.'??
Oke oke , suzuki is de beste motor daarom zie je er ook zoveel rijden. Dat zelfde geldt voor husqvarna die zie je toch ook het meeste
Ik rij al 17 jaar op een Honda en dat is me altijd goed bevallen maar ik zeg nooit dat het de beste motor is want dat is voor iedereen persoonlijk.
Ik rij al 17 jaar op een Honda en dat is me altijd goed bevallen maar ik zeg nooit dat het de beste motor is want dat is voor iedereen persoonlijk.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Sorry sorry,
Ik heb deze thread weer eens gekaapt, merk ik...
De discussie werd aangezwengeld door een opmerking rond betrouwbaarheid, niet de beste.
Maar het is wel frustrerend, lees ik, indien je 'beste' motor je telkens in de kou laat staan. Ik heb dat ook wel eens meegemaakt, vooral met een BMW Dakar, met allemaal leuke compjoetertjes d'r in.
Luitjes, aan jullie het woord
Ik heb deze thread weer eens gekaapt, merk ik...
De discussie werd aangezwengeld door een opmerking rond betrouwbaarheid, niet de beste.
Maar het is wel frustrerend, lees ik, indien je 'beste' motor je telkens in de kou laat staan. Ik heb dat ook wel eens meegemaakt, vooral met een BMW Dakar, met allemaal leuke compjoetertjes d'r in.
Luitjes, aan jullie het woord
Wat is betrouwbaar ??
Je moet er eens mee doen wat ik ( wij ) er allemaal mee doen hier in het Brabantse l(z)and ( veel , heel veel los zand ) dan wil ik wel eens zien hoe lang zo'n suzi het volhoud.
Je moet er eens mee doen wat ik ( wij ) er allemaal mee doen hier in het Brabantse l(z)and ( veel , heel veel los zand ) dan wil ik wel eens zien hoe lang zo'n suzi het volhoud.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Ikke kan niet verstaan ( lezen ) Mofs
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Hey noppy, je leest het toch niet goed volgens mij. Ik zeg hier niet dat Suzuki niks is en KTM of een ander merk is alles. Die kampioen waar je zo graag mee uitpakt, zet die op een andere motor en daarmee zal hij het ook wel klaarspelen. En die suzuki 450 die ik wel eens wil proberen is de crossversie die in mijn ogen helemaal NIETS gemeen heeft met jouw motor. En anders moeten we eens afspreken om te kijken wat jouw motor en mijn motor allemaal kan en niet kan. Hier bij ons kan ik je wel een helling voorschotelen waar je met een DR 400 in geen 10 jaar bovenkomt en waar al verschillende KTM's , Husky's, en noem maar op al lang het pad geëffend hebben. Of je moet je kampioen meebrengen, dan lukt het misschien toch wel. En wat dat verbruik betreft : met 7L benzine rijd ik 120 km in zwaar geaccidenteerd terrein, toch ook vrij zuinig, of vergis ik mij ?
Dat kan al sneller dan je denkt! De 450 gaat heel binnenkort op kenteken uitkomen volgens de NIMAG en www.MVM.nl te Soesterberg gaat ze als eerste voeren; ze krijgen daar een complete cross/enduro/adventure vloer in de winkel
Take care,
Noppy
P.S. Hij verkoopt ook nog Huskies
Take care,
Noppy
P.S. Hij verkoopt ook nog Huskies
Noppy zegt: Je moet maar eens zien wat er gebeurd zodra de regels strakker worden en motoren in een parc fermé terecht komen, waar er niet meer gesleuteld mag worden.
Dan hou je alleen nog maar Japanse motoren over.
Klein detail: in het WK enduro mag er tussen verschillende proeven niet gesleuteld worden en het was toevallig husky die in 2003 met 5 van de 8 wereldtitels naar huis ging ... Betrouwbaar??? IK DENK HET WEL!!!
Dan hou je alleen nog maar Japanse motoren over.
Klein detail: in het WK enduro mag er tussen verschillende proeven niet gesleuteld worden en het was toevallig husky die in 2003 met 5 van de 8 wereldtitels naar huis ging ... Betrouwbaar??? IK DENK HET WEL!!!
dat je altijd maar moet sleutelen aan een ktm,huskie of husa in vergelijk met een drz geloof ik niet zo in.
het heeft meer met onderhoud te maken en dat hebben ze inderdaad wel meer nodig dan een drz, dit komt omdat het wedstrijd machines zijn.
bij wedstrijd motoren zie je dat ze zo licht mogelijk moeten zijn met zo veel mogelijk pk's, waardoor ze meer onderhouds gevoeliger worden.
dat zie je al in kleine dingen zoals de grote van het olie reservoir, wanneer er 1 liter olie in het blok gaat moet je vaker olie verversen dan wanneer er 2 liter in gaat.
maar ik denk dat je geen onverstandige keuze hebt gemaakt van motor, jou motor is meer geschikt voor het werk wat jij er mee doet, in vergelijk met een wedstrijd machine.
BTW: ik ben wel benieuwd wat yamaha gaat doen in dakar met de 2track, en of ktm de 2track ook in gaat zetten als test.
het heeft meer met onderhoud te maken en dat hebben ze inderdaad wel meer nodig dan een drz, dit komt omdat het wedstrijd machines zijn.
bij wedstrijd motoren zie je dat ze zo licht mogelijk moeten zijn met zo veel mogelijk pk's, waardoor ze meer onderhouds gevoeliger worden.
dat zie je al in kleine dingen zoals de grote van het olie reservoir, wanneer er 1 liter olie in het blok gaat moet je vaker olie verversen dan wanneer er 2 liter in gaat.
maar ik denk dat je geen onverstandige keuze hebt gemaakt van motor, jou motor is meer geschikt voor het werk wat jij er mee doet, in vergelijk met een wedstrijd machine.
BTW: ik ben wel benieuwd wat yamaha gaat doen in dakar met de 2track, en of ktm de 2track ook in gaat zetten als test.