Ik heb sinds kort een wr400F gekocht. Nu begint hij de laatste tijd steeds meer te knallen uit de uitlaat bij het gasloslaten. Hij deed het al een beetje in het begin maar het wordt steeds meer.
Ik dacht al aan luchtfilter en bougie vervangen maar wat kan het nog meer zijn?
Verder als iemand nog aanraders weet voor goede dealers voor een wr400, graag...
yamaha wr400
Moderator: ghulst
-
- Site Admin
- Contacteer:
Mijn Husaberg had dat probleem ook.
Onverbrande benzine in de uitlaat verbrand alsnog en geeft een knal.
Voor die verbranding is echter zuurstof nodig.
Dicht alle verbindingen in je uitlaat af met kit. Dan is het waarschijnlijk over.
Zo'n knal kan op zich wel leuk zijn, maar als je pech hebt knalt je carb er achter weg.
Toen Joel Smets nog op Husaberg reed (en WK-werd) had ie z'n carb met een paar sterke veren vast gezet.
Dicht alle verbindingen in je uitlaat af met kit. Dan is het waarschijnlijk over.
Zo'n knal kan op zich wel leuk zijn, maar als je pech hebt knalt je carb er achter weg.
Toen Joel Smets nog op Husaberg reed (en WK-werd) had ie z'n carb met een paar sterke veren vast gezet.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
-
- Contacteer:
idd lekkende uitlaatFreek schreef:Mijn Husaberg had dat probleem ook.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
Rachez, je vraagt voor een dealer?
Waar in dit endurolandje woon je dan (ongeveer)?
Waar in dit endurolandje woon je dan (ongeveer)?
-
Vraag is natuurlijk zit er een goeie bougie in (boekje raadplegen).
Dealers:
Bij van de Kuinder in Hilversum werkt Martin Schalwijk (enduro held van een jaar of 15 terug).
En daar werkt ook Bas van Hunnik, internationale endurorijder, en die rijdt je raadt het wel ..............................Yamaha viertakt.
Bij Liemers motoren in Lathum (bij Arnhem) verkopen ze ook nieuwe en 2e handse Yamaha's.
Of het een officiele dealer is weet ik niet maar ze weten daar wel raad met Yamaha's.
FF checke dus
O, ja in Amsterdam heb je Selling, die rijden ook nationale enduro's en weten heel veel.
En motorhuis de Doelen in Vijfhuizen doet ook in Enduro (en rijden).
Als het opgelost wordt (gaat zeker lukken !!) laat het even weten op dit forum, steken wij er ook weer wat van op.
Succes !!!
Dealers:
Bij van de Kuinder in Hilversum werkt Martin Schalwijk (enduro held van een jaar of 15 terug).
En daar werkt ook Bas van Hunnik, internationale endurorijder, en die rijdt je raadt het wel ..............................Yamaha viertakt.
Bij Liemers motoren in Lathum (bij Arnhem) verkopen ze ook nieuwe en 2e handse Yamaha's.
Of het een officiele dealer is weet ik niet maar ze weten daar wel raad met Yamaha's.
FF checke dus
O, ja in Amsterdam heb je Selling, die rijden ook nationale enduro's en weten heel veel.
En motorhuis de Doelen in Vijfhuizen doet ook in Enduro (en rijden).
Als het opgelost wordt (gaat zeker lukken !!) laat het even weten op dit forum, steken wij er ook weer wat van op.
Succes !!!
Zal ik zeker doen.
Eerst maar eens de gewone zaken regelen (bougie luchtfillter vv en uitlaat afdichten dan zien we wel weer verder....
Morgen gelijk even in Lathum wat ondetrdelen halen.
Eerst maar eens de gewone zaken regelen (bougie luchtfillter vv en uitlaat afdichten dan zien we wel weer verder....
Morgen gelijk even in Lathum wat ondetrdelen halen.
-
We kijken reikhalzend naar de uitkomsten van je speurtocht
-
- Contacteer:
cabrateur erafknallen kan gebeuren als de motor te arm afgesteld staat, hij daardoor traag ontbrand en als de inlaatklep losgaat er nog brandend mengsel is (knal).
Hoe sneller je motor is hoe groter de klepoverlap hoe meer last hij er van zal hebben.
Hoe sneller je motor is hoe groter de klepoverlap hoe meer last hij er van zal hebben.
KTM EXC300
KTM EXC300
Vandaag dus naar Lathum geweest. Idd een goede zaak, tnx Huskie.
Flink wat onderdelen rijker en ook wat pleuro's armer...
Dat van die carb wist ik nog niet. Zo zie je maar dit is een goede site!
Flink wat onderdelen rijker en ook wat pleuro's armer...
Dat van die carb wist ik nog niet. Zo zie je maar dit is een goede site!
-
- Contacteer:
ik ben later
heb trouwens @ die zaak te lathum gewerkt
KTM EXC300
KTM EXC300
Nop...rudy schreef:ik ben later
Ha klein wereldje toch!